Amorki -jakie polecacie do GTI

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
BastekM
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 21 lip śr, 2004 9:05 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BastekM »

To i ja się dołączę do pytania. :)

Wczoraj kupiłem 205 1.9 GTI i chcę tam wsadzić jakieś twarde amortyzatory. Myślałem o Bilsteinach B6 Sport. Są podobno rewelacyjne, ale kpl. kosztuje 1800 zł. Czy możecie polecić coś w tej samej (podobnej) klasie jakościowej i twardościowej :) a za nieco mniejsze pieniądze?

Nie chcę zakładać bardziej miękkich bo autko szykuję do KJSów. Nie chcę też obniżać samochodu. "Jedym" słowem - standardowa wysokość zawieszenia i możliwie twardo. :D
Pozdrawiam
Bastek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No jak do KJS'ow to tylko Bilstein, ewentualnie moze byc Koni, ale koni sa za delikatne.

A 1800 to super cena jak za B6 Sporta :) Ja dalem co prawda 1650, ale w Zerokopolu za komplet wolaja 3200zl!

Mowa oczywiscie o samych amorkach.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
BastekM
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 21 lip śr, 2004 9:05 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BastekM »

Kaktus pisze:No jak do KJS'ow to tylko Bilstein, ewentualnie moze byc Koni, ale koni sa za delikatne.

A 1800 to super cena jak za B6 Sporta :) Ja dalem co prawda 1650, ale w Zerokopolu za komplet wolaja 3200zl!

Mowa oczywiscie o samych amorkach.
1800 PLN kosztują nowe amorki B6 Sport u gościa który handluje nimi na Allegro. Ma też swoją strone: http://www.mtsbilstein.pl. Na różnych forach ludzie go chwalą, więc chyba zaryzykuję :)
A w Zerkpolu wczoraj krzyknęli mi 2850 PLN za komplet :shock: :twisted:

Kaktus, czy do KJSów poza amorkami w zawieszeniu warto coś ruszać?
Pozdrawiam
Bastek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!!

Kupuj amorki u Michala - MTS BILSTEIN, gosc jest pewny! Sam od niego bralem amorki.

Warto zainwestowac jeszcze w sprezyny OMP - koszt okolo 300zl, i warto mimo wszystko wstawic rozporke kielichow, bo po KJS'ach moze zaczac ci sie przod schodzic do srodka.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Aha, jezeli juz mowa o KJS'ach to bardzo warto wyciagnac tylna kanape!! Naprawde duzo lepiej sie auto prowadzi i latwiej jest je obrocic, czy tez wpuscic w jakis poslizg, czy tez zlozyc sie do jakiegos podchwytliwego winkla.

A wyjecie kanapy to jakies 10min roboty. Ale jak juz wyjmiesz kanape itp, to moze sie okazac ze tyl jest troche wysoko, wtedy mozna by go na belce opuscic, ale jezeli po KJS'ie chcesz spowrotem wsadzic kanape, to nie zawracaj sobie glowy wysokim tylem, przynajmniej jeszcze latwiej bedzie go obrocic :)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
BastekM
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 21 lip śr, 2004 9:05 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BastekM »

Kaktus pisze:Kupuj amorki u Michala - MTS BILSTEIN, gosc jest pewny! Sam od niego bralem amorki.
Pewnie tak zrobię, choć zastanawiam się czały czas czy może nie da się kupić jakichś tańszych (przy okazji pewnie trochę gorszych, ale aspirujących do jakości B6 Sportów). Wiesz coś o takich? Może masz jakieś doświadczenia w tym temacie...
Kaktus pisze:Warto zainwestowac jeszcze w sprezyny OMP - koszt okolo 300zl,
Około 300 zł za nowe czy używane? Poza tym czy są sprężyny OMP nie obniżające? Bo na stronie sklep.tuning.pl mają takie sprężyny ale obniżające o 25mm. I kosztują coś w okolicach 320 zł (tylko nie wiem czy za jedną czy za komplet - pewnie za jedną jak znam życie...). A z tego co się dowiedziałem to Bilsteiny B6 Sport są do spreżyn nieobniżających...
Kaktus pisze:i warto mimo wszystko wstawic rozporke kielichow, bo po KJS'ach moze zaczac ci sie przod schodzic do srodka.
Tak mówisz? Mój mechanik, który w rajdach różnych sporo jeździł i licencję rajdową ma twierdzi że nie ma po co zakładać rozpórki bo na KJSach osiąga się za małe prędkości...Ja się nie znam więc pytam... A jeśli zakładać to tylko na przód czy również na tył?
Pozdrawiam
Bastek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

Nie znam twojego mechanika, i nie wiem czy mowi serio czy sobie zartuje.

Co do amorkow, to wlasnie B6 Sport to jedno z najtanszych rozwiazan. Mozna tez pomyslec o Koni ale one sa za delikatne na nasze drogi.

B6 Sport to amortyzatory z pelna mozliwoscia regulacji twardosci jak i skoku, wiec nie wazne jak duzo masz obnizony przod, da sie to zestroic. Z tego co pisze gosc na stronie, wynika ze sa to amorki do sprezyn nieobnizajacych, ale to jest blad w tlumaczeniu. Bo tak naprawde chodzi o to ze sa to amortyzatory do sprezyn seryjnych, czyli sprezyn ktore maja taka sama srednice zwoja. Bo pewnie wiesz, ze do sportu nie rzadko stosuje sie sprezyny "waskie" czyli takie ktore maja srednice niecowieksza tylko od srednicy amortyzatora. Takie sprezyny stosuje sie do amortyzatorow Bilstein PSS i PSS9, ale mozna takze takie zamontowac do B6 Sport, pod warunkiem przerobienia dolnej miseczki amortyzatora oraz zamontowania gornej przystosowanej do takiej sprezyny.

Sprezyny OMP obnizaja o 25mm - 30mm i wedlug mnie jest to super rozwiazanie. Bo seryjnie Pug stoi troszke za wysoko przez co nie dosc pewnie zachowuje sie na szybkich zakretach, a dodatkowo ma tez tendencje do przesadnego giecia sie na zakretach. Jak kupisz sprezyny Eibach - 45mm to to juz jest przesada. A w dodatku one sie szybko zbijaja, i w sumie co 2 lata gdzies trzeba by je wymieniac. Tak wiec OMP jest najlepszym rozwiazaniem! Cena 320zl to cena za komplet czyli za 2 sprezyny.

Co do rozporki, to twoj mechanik mocno sie myli! Nawet przy nie duzych predkosciach, gdy mocno skrecisz kola, gorne mocowania kolumny McPchersona zblizaja sie do siebie, co ma negatywny wplyw na prowadzenie sie samochodu, a takze negatywny wplyw na wytrzymalosc ukladu napedowego (polosie itp). Dodatkowo jak utwardzisz zawias poprzez amorki i sprezyny, to jeszcze wieksze sily dzialaja na kielichy, dlatego tez TRZEBA je dokladnie obspawac, a rozporka tutaj pelni ponownie dodatkowa funkce wzmocnienia.

Czy montowac tylna rozporke?? Owszem! Jak najbardziej!! Ale nie w naszych samochodach... my z tylu nie mamych kielichow, nie mamy sprezyn. Mamy z tylu belke i drazki skretne, tak wiec rozporka nie jest nam potrzebna. A zawias ten ma takze swoje zalety, jak miedzy innymi niezmienna geometria tylnych kol, pomimo pracowania zawiasu na nierownosciach.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
BastekM
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 21 lip śr, 2004 9:05 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BastekM »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Ale mam jeszcze kilka pytań :)
1) Piszesz że:
B6 Sport to amortyzatory z pelna mozliwoscia regulacji twardosci jak i skoku, wiec nie wazne jak duzo masz obnizony przod, da sie to zestroic.
Więc jak rozumiem można zamontować te amorki do standardowych spreżyn, a później jak sie znajdzie kasa i kupię sprężyny OMP to da się wyregulować amorki tak żeby grały z tym sprężynami?

2) Skoro trzeba / dobrze jest zamontować rozpórkę to czy można zamontować stalową czy lepiej aluminiową? Tzn. domyślam się że aluminiowa będzie lepsza, ale kosztuje tak 2-3 razy więcej od stalowej więc zastanawiam się czy stalowa jest 3 razy gorsza... :)

3) Co znaczy "obspawać kielichy"? Sorki za lamerskie pytania, ale dopiero się uczę :) Wydawało mi się że wystarczy przykręcić rozpórkę i będzie git. A tu się okazuje że nie tak łatwo... Kto może zrobić taką robotę? Ktoś kto się zajmuje mocowaniem klatek?
Pozdrawiam
Bastek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!!

Nie wyglupiaj sie i kupuj stalowa rozporke! Aluminiowa to zbedny bajer. Teraz musze leciec ale jak wieczorkiem wroce to odpowiem na kolejne pytania.

Nara
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ