GTi i kolejny problem
Re: GTi i kolejny problem
No fakt -nie przeskoczyl.
W takim razie nie za bardzo mam pomysl na to. Jedyne co Ci moge powiedziec, ze na kompresji ok 5 bar powinien bez problemu odpalac.
W takim razie nie za bardzo mam pomysl na to. Jedyne co Ci moge powiedziec, ze na kompresji ok 5 bar powinien bez problemu odpalac.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
Moje zdanie:
Zacieralo walek na glowicy, zrobil takie opory, ze scielo klin na walku na kole rozrzadu, dociagnelo srube, i rozrzad krecic sie kreci.
Na znaki bedzie pasowal, bo pasek nie przeskoczyl, ale jak scielo klin to w efekcie walek przestawil sie wzgledem kola, czyli cofnal sie do tylu.
W zaleznosci jak planowana glowica, jakie tloki, moglo pogiac zawory. Zazwyczaj tylko wydechowe szlak trafia.
Jezeli nie pogielo, to brak kompresji wychodzi z "przefazowania" rozrzadu, czyli w chwili sprezania zawory dopiero sie zamykaja albo juz otwieraja.
Co zrobic?
1 - Odkrecic kolo od walka i zobaczyc jak wyglada klin
2 - Pomierzyc luzy zaworowe, jak sa duzo wieksze niz byly wczesniej, to sa krzywe zawory
3 - Zdjac walek i zobaczyc na ktorej panewce go zacieralo
Pozdrawiam
K-Sport
Zacieralo walek na glowicy, zrobil takie opory, ze scielo klin na walku na kole rozrzadu, dociagnelo srube, i rozrzad krecic sie kreci.
Na znaki bedzie pasowal, bo pasek nie przeskoczyl, ale jak scielo klin to w efekcie walek przestawil sie wzgledem kola, czyli cofnal sie do tylu.
W zaleznosci jak planowana glowica, jakie tloki, moglo pogiac zawory. Zazwyczaj tylko wydechowe szlak trafia.
Jezeli nie pogielo, to brak kompresji wychodzi z "przefazowania" rozrzadu, czyli w chwili sprezania zawory dopiero sie zamykaja albo juz otwieraja.
Co zrobic?
1 - Odkrecic kolo od walka i zobaczyc jak wyglada klin
2 - Pomierzyc luzy zaworowe, jak sa duzo wieksze niz byly wczesniej, to sa krzywe zawory
3 - Zdjac walek i zobaczyc na ktorej panewce go zacieralo
Pozdrawiam
K-Sport
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
Auto juz chodzi.
Tak jak chlopaki z K-sportu mowia scielo klin na walku.
Z tego co zauwazylem to sroba dociskajaca kolo do wałka byla nie dosc dobrze dokrecona bo bez oporu ja odkrecilem. dobrze ze walka nie zatarło na zadnej panewce, ani nie pokrzywiło zaworow.
Chyba mialem wieeelkie szczescie .
Dzieki wszystkim za podpowiedzi.
Pozdrawiam buniooo
temat mozna uzac za zamkniety
Tak jak chlopaki z K-sportu mowia scielo klin na walku.
Z tego co zauwazylem to sroba dociskajaca kolo do wałka byla nie dosc dobrze dokrecona bo bez oporu ja odkrecilem. dobrze ze walka nie zatarło na zadnej panewce, ani nie pokrzywiło zaworow.
Chyba mialem wieeelkie szczescie .
Dzieki wszystkim za podpowiedzi.
Pozdrawiam buniooo
temat mozna uzac za zamkniety
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: GTi i kolejny problem
ja mam jedno pytanie.... kto nie dokrecil tej sruby ?
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: GTi i kolejny problem
Jak mi ścieło klin na wałku to nie miałem oporów przy odpalaniu właśnie było na odwrót rozrusznik kręcił jak by nie miał zadnego oporu szybciej niż normalnie
Re: GTi i kolejny problem
U globusa byl podobny temat, walek sobie stanal z przeokrutnym ponoc piskiem zaraz po odpaleniu. Chyba wiem skad tak szybko na rozwiazanie wpadliscie
no offence
no offence
- xtrack
- Uzalezniony
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: dolnyslask
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
sam autor postu, czyli szalony bunioookubas pisze:ja mam jedno pytanie.... kto nie dokrecil tej sruby ?
przynał mi sie ze sruba była tak "mocno" dokrecona ze mogł odkrecic ja palcami
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
U Globusa byla inna kwestia - tam nie tyle zerwalo klin i dociagnelo srube, tyko pekla sruba ktora byla dokrecona odpowiednim momentem 45Nm. I rozrzad sie krecil a walek rozrzadu nie. Winne bylo zmeczenie materialu. Dlatego zawsze takie sruby jak i sruby kola zamachowego wymieniamy na nowe, a jak sie klient upiera ze moga zostac stare, to JUZ sie nie podejmujemy skladania... bo na nie jedna mine przez upartych klientow zostalismy wyprowadzeni.
Jak sruba jest dokrecona za slabo, to wtedy scina klin, dzieje sie tez tak gdy walek zaciera na panewkach, czyli czesto po zmianie walka, bez wczesniejszych pomiarow.
Przypadki z zacierajacym sie walkiem tez do nas trafialy, gdy klientom po raz trzeci zjadalo klin to przyjezdzali do nas. Dlatego wiedzialem ze to moze byc tez ten problem. Tym bardziej ze Bunia samochod juz u nas raz byl, bo mial problemy ze smarowaniem - nie trzymal cisnienia. Winny byl zatarty zaworek w pompie oleju, ktory wszystko puszczal bypassem, zamiast trzymac cisnienie.
Wracajac do srub:
Sruba na walku smialo wytrzymuje nawet 70Nm, i wtedy klin nie jest potrzebny, moza sobie przefazowac walek jak sie chce. Klin potrzebny jest tylko do "ustawienia na znaki"
A na rozwiazanie tez bys szybko wpadl, jak bys mial do czynienia na codzien z taka iloscia GTi - w sumie im dluzej sie nimi zajmujemy tym wiecej widze wad w tych samochodach...
Palpio - bo pewnie u Ciebie bylo tak jak wlasnie u Gobusa - dobrze dokrecona sruba w koncu pekla, bo pewnie ktos ja kiedys dokrecal za mocno... i kkrecil sie wal korbowy, krecilo sie kolo od walka rozrzadu, a sam walek stal w miejscu - zgadlem?
Pozdrawiam
K-Sport
Jak sruba jest dokrecona za slabo, to wtedy scina klin, dzieje sie tez tak gdy walek zaciera na panewkach, czyli czesto po zmianie walka, bez wczesniejszych pomiarow.
Przypadki z zacierajacym sie walkiem tez do nas trafialy, gdy klientom po raz trzeci zjadalo klin to przyjezdzali do nas. Dlatego wiedzialem ze to moze byc tez ten problem. Tym bardziej ze Bunia samochod juz u nas raz byl, bo mial problemy ze smarowaniem - nie trzymal cisnienia. Winny byl zatarty zaworek w pompie oleju, ktory wszystko puszczal bypassem, zamiast trzymac cisnienie.
Wracajac do srub:
Sruba na walku smialo wytrzymuje nawet 70Nm, i wtedy klin nie jest potrzebny, moza sobie przefazowac walek jak sie chce. Klin potrzebny jest tylko do "ustawienia na znaki"
A na rozwiazanie tez bys szybko wpadl, jak bys mial do czynienia na codzien z taka iloscia GTi - w sumie im dluzej sie nimi zajmujemy tym wiecej widze wad w tych samochodach...
Palpio - bo pewnie u Ciebie bylo tak jak wlasnie u Gobusa - dobrze dokrecona sruba w koncu pekla, bo pewnie ktos ja kiedys dokrecal za mocno... i kkrecil sie wal korbowy, krecilo sie kolo od walka rozrzadu, a sam walek stal w miejscu - zgadlem?
Pozdrawiam
K-Sport
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: GTi i kolejny problem
Dokładnie Kaktus tylko ze u mnie sie poluzowała śruba nie wiem do dziś jak i zerwało klina wał sie obracał koło rozrządu również a wałek stał naszczeście w takim położeniu ze nic się nie stykneło
- tomek205xs
- Nowicjusz
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 gru ndz, 2007 1:34 pm
- Posiadany PUG: 205,607 i 204 do renowacji
- Numer Gadu-gadu: 11742332
- Login tlen: tomek205xs
Re: GTi i kolejny problem
Na 5 bar. Kompresii na pewno nie będzie odpalał jak masz przyrząd to sprawdz go na szczelność cylindrów czyli podaj mu sprężone powietrze na zamkniętych zaworach po kolei na każdy cylinder przez świece jeżeli coś się stało z zaworami będziesz to słyszał w kolektorze ssącym lub wydechu.buniooo pisze:Zrobiłem dzis pomiar cisnienia sprezania. Wyszed troche dziwnie.
Na kazdym cylindrze wartosc wynosi ok 5 - 5.5
I teraz niewiadomo czy motor zatarty bo na 4 cylindrach napewno sie rowno nie zatarl, kreci rozrusznik tak samo jak wczesniej.
Dlaczego tak mala wartosc i dlaczego tak rowna?
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
buniooo pisze:Auto juz chodzi.
Tak jak chlopaki z K-sportu mowia scielo klin na walku...
Dzieki za porade tomek205xs ale jak juz wczesniej pisalem auto chodzi i ma sie dobrze