Osłona przegubu

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Bartuś
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 22 gru pt, 2006 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.1 TU1M Magneti Marelli 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Osłona przegubu

Post autor: Bartuś »

Ok wiem że było wiele razy i nawet dość konkretnie. Chcę wymienić zewnętrzną gumę prawego przegubu, wiem że od strony koła ciężko, więc wybrałem ten wariant co się rozbiera ośkę od dupy strony, rozmontowuje przegub wewnętrzny i przeciąga gumę przez półoś. Generalnie teraz pytanie: jak wy zdejmujecie gumę z przegubu wewnętrznego bo ona z jednej strony trzyma się na gumowym pierścieniu lub metalowej opasce, ale z drugiej wchodzi do takiej metalowej puszki i wygląda jakby była tam zaprasowana?! Co z tym zrobić? Chodzi mi o tą dłuższą półoś, guma przy łożysku podporowym, chociaż na drugiej półosi jest chyba ten sam patent.
205 GR 1.1
TU1M Magneti Marelli
1992
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Osłona przegubu

Post autor: domel »

Normalnie wyciągasz tą połówkę. Nic nie jest zaprasowane. Ściągnij opaskę z tej puszki i będzie ok. Chyba tylko sworzeń wahacza musisz wyciągnąć aby móc całe koło wychylić na zewnątrz wyciągając przy tym półoś z tej puszki.
Awatar użytkownika
Bartuś
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 22 gru pt, 2006 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.1 TU1M Magneti Marelli 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Re: Osłona przegubu

Post autor: Bartuś »

No właśnie problem jest taki, że na tej puszce nie ma żadnej opaski ta guma jest po prostu wciśnięta pod/zaciśnięta tą puszką i nie wiem jak ją stamtąd wydobyć...
205 GR 1.1
TU1M Magneti Marelli
1992
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Osłona przegubu

Post autor: Pieraś »

to jest montowane na wcisk ale jak wyjmiesz to nie sadze bys to wlozyl bo to jest wprasowywane... raz takie kupilem w czesciach i gosc z ASO w samym ASO nie mogl tego wlozyc i potem kupilem jako 1 element.... pewnie jak dobrze smarem daz to przejdzie guma po mocnym naciagnieciu przez ten przegub... moj mech. musial to jakos tak przeciagac.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Bartuś
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 22 gru pt, 2006 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.1 TU1M Magneti Marelli 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Re: Osłona przegubu

Post autor: Bartuś »

Aha czyli nie tak prosto jak się wydawało, no ale w tym samochodzie nic nie jest proste :P
A jakbym wyciągnął gumę z tej puszki jednak jakoś to potem przy zakładaniu mogę po prostu ją naciągnąć na tą puszkę i ścisnąć opaską? Czy to ma jakiś głębszy sens że jest pod spodem niż wkur...... wymieniającego?
205 GR 1.1
TU1M Magneti Marelli
1992
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Osłona przegubu

Post autor: Pieraś »

tez bralem te opcje pod uwage, jesli naciagniesz ja to mysle ze jak zacisniesz metalowa opaska to bedzie ok. Zakladajac ze przy obrocie nie bedzie o nic haczyc
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Osłona przegubu

Post autor: gad »

Ja ostanio sie z tym bawilem i ta puszka o ktorej mowisz jest zaklepana na przegubie. Musisz zlapac cala pulos w imadlo i po kolejo srubolretem odginac to co jest zaprasowane, Jest z tym troche zabawy ale jakos schodzi. Potem masz tam pierscien sprezysty ktory tez sciagasz i wyciagasz polos z przegubu. Ogolnie jest z tym conajmniej godzina zabawy ale lepiej sie samemu pomeczyc niz dac zarbic mechanikowi:P
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Osłona przegubu

Post autor: gad »

Ja ostanio sie z tym bawilem i ta puszka o ktorej mowisz jest zaklepana na przegubie. Musisz zlapac cala pulos w imadlo i po kolejo srubolretem odginac to co jest zaprasowane, Jest z tym troche zabawy ale jakos schodzi. Potem masz tam pierscien sprezysty ktory tez sciagasz i wyciagasz polos z przegubu. Ogolnie jest z tym conajmniej godzina zabawy ale lepiej sie samemu pomeczyc niz dac zarbic mechanikowi:P
Awatar użytkownika
cronix
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 26 kwie śr, 2006 2:32 pm
Posiadany PUG: 205 1.1, XR ; 205 1.6 Automatic w częściach :)
Numer Gadu-gadu: 2307419
Lokalizacja: Szczecin/Słupsk

Re: Osłona przegubu

Post autor: cronix »

Zgadzam sie z przedmowca, ja tez rozbieralem w ten sposob ta puszke. Troche jest zabawy ale to nic trudnego. Po fakcie wymienilem puszke z ta gumą na nową, bo po co zostawiac starą i później znów rozbierac...
Jest:
Merc W201 Sportline 122KM 91r
Corsa D 1.3 CDTI 75KM 07r
P205 1.1 60KM XR 91r
Były:
Audi 80 B4 1.8 75KM 93r
Peugeot 205 1.6 89KM Aut 91r
Ford Scorpio 2.9 GHIA Aut+skóra 150KM 90r
Ford Scorpio 2.9 GHIA Aut 150KM 91r
Corsa A 1.3
Awatar użytkownika
Bartuś
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 22 gru pt, 2006 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.1 TU1M Magneti Marelli 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Re: Osłona przegubu

Post autor: Bartuś »

Dobra to znowu ja. Zabrałem się za to jakiś czas temu, powodem zwłoki były egzaminy i niedająca się odkręcić nakrętka trzymająca ośkę do piasty koła. Pospawałem sobie porządny klucz, nałożyłem dwumetrową rurę i nakrętka puściła (ktoś zagniatając ją na ośce spieprzył od razu gwint dlatego tak ciężko). Odczepiłem zwrotnice z wahacza, ośka wyszła z piasty gładko, odkręciłem nakrętki łożyska podporowego, śruby o pół obrotu no i etzold mówi, ze już ośkę powinienem sobie wyjąć ręką. Tylko, że tu kolejny zonk. Ośka w łożysku nie chce ani drgnąć obojętnie czy za nią ciągnę, pcham, targam. Jak walę w to młotkiem i przecinakiem żeby wysunąć ją z tego łożyska to czuję jakbym walił w jednolity kawał stali. Możliwe żeby aż tak się zapiekło, czy coś pier....? Jakieś pomysły, patenty? Ktoś się spotkał z takim problemem? Już mnie zaczyna wkurzać ta robota...
205 GR 1.1
TU1M Magneti Marelli
1992
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Osłona przegubu

Post autor: palpio »

zapieczone łożysko półośki odkręć podporę i razem z nią wyciąg tylko miedzy podporą a silnikiem są tulejki króre trzymają podpore zeby sie nie przesuwała
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Osłona przegubu

Post autor: gad »

tylko wyciagnac to jest baaardzo ciezko:/ ja zeby to wyszarpac u siebie musialem popszczac wszystkie sruby od skrzyni zeby dalos ie ja chociarz troche przekzywic i dopiero wtedy wylazla bo inaczej zapierala sie o jakis wystajacy elemet obudowy silnika:/ robota ogolnie malo przyjemna
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Osłona przegubu

Post autor: domel »

Ale po co ty chcesz całą półoś z tą podporą wyciągać ?
Rozbierz przegub wewnętrzny i wyciągnij sobie tylko część półosi od przegubu wewnętrzego wraz z przegubem zewnętrznym.
ODPOWIEDZ