Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: Jarmarek »

Cześć,

Pech mnie nie opuszcza, ale to mogło być także przyczyną nierównej pracy silnika - wczoraj chciałem pojechać na spot 205 moim nowonabytym CTI (XU9J1), ale za 15 razem jak już zaczął pracować i nie gasnąc - wielkie problemy z 'porannym' odpalaniem - trzymałem go na obrotach i jak podkręciłem do 6 tyś. tylko poszedł smród i auto zgasło - po ponownym przekręceniu kluczyka totalny brak reakcji(rozrusznik nie kręci), dochodzą dziwne dźwięki z komputera (jetronic) i w momencie wydawania dziwnych dźwięków obrotomierz wkręca sie do 4 tysięcy obrotów(oczywiście bez zapłonu - obrotomierz 'sam' się wkręca)

Panowie ? co to może być ?
Obstawiam albo moduł albo komputer - ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić....

Czy oprócz podmieniania elementów na sprawne są jakieś inne sposoby na sprawdzenie cos się dzieje?

Może coś poradzicie mądre głowy ? :W
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: moralez »

bede kolumbem jak napisze ze cos z elektryka nie tak :D ?
najpierw bym sprawdzil czemu rozrusznik nie kreci, naprawic, potem probowac odpalic silnik i w razie nie powodzenia sprawdzac czego brak. Modul ani komputer nie maja wplywu na rozrusznik,

z tego co napisales to wydawac sie moze ze z alternatora poszedl prad o za duzym napieciu i sie co nie co popalilo.
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: Jarmarek »

hehe :mrgreen:

Mało prawdopodobne aby w tym samym momencie coś sie stało z kompem że daje obroty 'na sucho' i rozrusznik padł...

Po przekręceniu kluczyka wygląda jak by się robiło zwarcie - właśnie wtedy obroty lecą do góry .....

Z alternatora ... hmm no jest to jakieś prawdopodobieństwo - ale obstawiałbym np. już uszkodzony modłuł który dogorywał albo jakąś inną teorię - nie przypuszczam aby to był powód tym bardziej że już był wkręcany na takie obroty przedtem i było OK.

Z historii auta - od zakupu ma problem z wysokimi obrotami - przed padem pompy na biegu jałowym 3 tyś obr. po wymianie pompy 2 tyś. obr. także ciągle o ponad 2x za dużo.
Dodatkowo latały mu obroty i na biegu szarpał przy małych obrotach.
Zastanawiam się jak sprawdzić ten moduł i komp - zakładam że potrzeby mi będzie miernik elektryczny :D
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: moralez »

raczej drugi samochod na podmianki :mrgreen:
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: Jarmarek »

ma ktoś na zbyciu?

a tak serio to może ktoś coś zaproponuje bo szczerze to nie wiem od czego zacząć ... siedzę w robocie i ciągle o tym myślę - pewnie jak bym siedział przy aucie to już bym coś wymyślił, a tak liczę na wasze porady - może ktoś ma moduł i kompa nadmiarowy? chętnie (oczywiście zapłacę) wziąłbym na próby z opcją zwrócenia....

PS. z jakich silników komp i moduł będzie pasował? tak jak pisałem mam XU9J1
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: moralez »

modul z koncowka 123 pasuje z jetronica i z motronica, ale proponowalbym najpierw sprawic zeby rozrusznik krecil silnikiem, bo bez tego niewiele zdzialasz.
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: Jarmarek »

czy BEZ kompa da powinien zakręcić rozrusznik?
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: TO-MI »

powinien :Y
może padł przekaźnik od rozrusznika albo jego zasilanie
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: Banita »

Raczej stacyjek padl. ew sfajczyla sie instalacja po drodze, ew spajczyl sie sam rozrusznik.
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: Kamkiler »

Marek mam rozrusznik od 1.9 , jezeli to on padł to mozna spr. kompa juz nie mam , ale nie sadze by to byl on , tak jak koledzy piszą sprawdzilbym elektryke , a nie elektronike , skąd poszedł dym ? z rury czy pod maską ? czy słychac jak bendix probuje sie zazębic ? jak nie to trzeba to spr , moze sie zaklinował ,moze prad nie dochodzi ,jak dochodzi prad i bendix sie zazebia to albo padł wirnik w rozruszniku albo cos klinuje silnik moze zatarty alternator ? , ja bym na poczatek to spr.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: Jarmarek »

Przedewszystkim tak jak mówię - wszystko stało się na zimnym silniku po przygazowaniu - nie wiem skąd poszedł dym - nie wiem czy w ogóle był - wiem że śmierdziało spalenizną - jako pierwsza to poczuła Agnieszka stojąca za samochodem...

Teraz w aucie albo padł aku, albo robi się zwarcie - wygląda to tak że po przekręceniu kluczyka wszystko siada i nawet kontrolki się nie świecą(może nie świecą się dlatego że kompa wypiołem?)

Dziwne o tyle że chwile prądu nie ma i nic nie działa po czym chwile później radyjko i światła świecą - po czym jest chwila przerwy bez prądu po czym radio znów działa ....

Teraz przygotowuję się do kampani wrześniowej więc do 01 jestem out potem do 08 września znów... potem zaczynam działać....
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: TO-MI »

to może klemy nie łączą sie znaczy zaśniedziały jak dawno aku nie ruszałeś :)
a ruszałeś od zakupu :?:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: Jarmarek »

Podczepiłem kable z drugiego auta pod aku i rozrusznik zaczął działać choć chodzi z oporami - tzn obraca się wolniej niż zwykle...

Nie chciał oczywiście odpalić...

Czym mogą być spowodowane tak wolne obroty rozrusznika?

Na dniach postaram się podłączyć dobry aku i nim zakręcić - zobaczymy czy odpali...
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: TO-MI »

Czym mogą być spowodowane tak wolne obroty rozrusznika?

może ciężko sie kręcić silnik,pada rozrusznik albo tylko kable słabe (mały przekrój )i na nich nie zakręci jak trzeba :)
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

Post autor: Banita »

Ewentualnie zlapalo wal/walek na panewkach.
ODPOWIEDZ