uboga mieszanka-co to może być
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 kwie czw, 2006 7:22 pm
- Posiadany PUG: green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Santok, lubuskie
uboga mieszanka-co to może być
walczę z tym od kilku tygodni i nie mam już pomysłu co dalej
silnik 1.9 motronic, rok 1990
objawy są takie, że w całym zakresie obrotów brakuje mu powera-analiza spalin wykazała CO 0.00%, diagnosta stwierdził, że ten silnik chodzi praktycznie na powietrze-pojazd był u elektroników-sprawdzona sonda, przepływomierz, masy, okablowanie-wymieniony na próbę komputer, czujnik GMP, przepływomierz-elektryki stwierdziły, że czasy otwarcia wtrysków są bardzo krótkie i nieregularne
mechanicznie sprawdzony rozrząd, wałek rozrządu (krzywki po 47mm), ciśnienie sprężania po ok. 14atm, nowy filtr paliwa, wymienione wtryski, sprawdzony wydatek pompy paliwa (15s-ok. 600ml na powrocie-ciśnienia nie sprawdzałem, ale powinno być również dobrze), zawór powietrza dodatkowego.
Na ten czas skończyły mi się pomysły co może być przyczyną tak ubogiej mieszanki-były jeszcze domysły z fałszywym powietrzem w dolocie-ale wtedy śruba na przepustnicy musiałaby być skręcona, a jest w dobrej pozycji-więc chłopaki wielka prośba-dajcie jeszcze jakąś radę.
silnik 1.9 motronic, rok 1990
objawy są takie, że w całym zakresie obrotów brakuje mu powera-analiza spalin wykazała CO 0.00%, diagnosta stwierdził, że ten silnik chodzi praktycznie na powietrze-pojazd był u elektroników-sprawdzona sonda, przepływomierz, masy, okablowanie-wymieniony na próbę komputer, czujnik GMP, przepływomierz-elektryki stwierdziły, że czasy otwarcia wtrysków są bardzo krótkie i nieregularne
mechanicznie sprawdzony rozrząd, wałek rozrządu (krzywki po 47mm), ciśnienie sprężania po ok. 14atm, nowy filtr paliwa, wymienione wtryski, sprawdzony wydatek pompy paliwa (15s-ok. 600ml na powrocie-ciśnienia nie sprawdzałem, ale powinno być również dobrze), zawór powietrza dodatkowego.
Na ten czas skończyły mi się pomysły co może być przyczyną tak ubogiej mieszanki-były jeszcze domysły z fałszywym powietrzem w dolocie-ale wtedy śruba na przepustnicy musiałaby być skręcona, a jest w dobrej pozycji-więc chłopaki wielka prośba-dajcie jeszcze jakąś radę.
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: uboga mieszanka-co to może być
a czujnik temp. sprawdzaliście?
Re: uboga mieszanka-co to może być
Raczej dosc mocno rozkrecona, przy czym motronic raczje nie faluje obrotami przy falszywym powietrzu, po prostu nie ma mocy. Wlasnie na falszywke bym stawial.variet pisze:były jeszcze domysły z fałszywym powietrzem w dolocie-ale wtedy śruba na przepustnicy musiałaby być skręcona,
Walek po 47mm to juz prawie zlom.
Skad jestes?
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: uboga mieszanka-co to może być
Banita z wałkiem może mieć rację nie wziołem pod uwagę ze to 1,9 a ten powinien miec 47,9 48 . 47 to ma wałek od 1,6
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 kwie czw, 2006 7:22 pm
- Posiadany PUG: green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Santok, lubuskie
Re: uboga mieszanka-co to może być
lokalizacja GorzówBanita pisze:Raczej dosc mocno rozkrecona, przy czym motronic raczje nie faluje obrotami przy falszywym powietrzu, po prostu nie ma mocy. Wlasnie na falszywke bym stawial.variet pisze:były jeszcze domysły z fałszywym powietrzem w dolocie-ale wtedy śruba na przepustnicy musiałaby być skręcona,
Walek po 47mm to juz prawie zlom.
Skad jestes?
jeśli chodzi o fałszywe powietrze to reakcja silnika na przytkanie dolotu przed filtrem natychmiastowa (spadek obrtotów, zasysanie przewód) jednak silnik nie zgasł-jeśli chodzi o fałszywe powietrze to tu dużo nie ma do sprawdzania-kawałek króćca łączącego kolektor z przepływomierzem+kolektor-jutro sprawdzę, pozdr. (dziś się pobawiłem przepływomierzem-odpuściłem sprężynę o dwa ząbki-poprawa niezauważalna).
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: uboga mieszanka-co to może być
no to jak tam juz ręce włożyłeś to bez odpowiedniej aparatury to sukcesów
Re: uboga mieszanka-co to może być
A obwod zaworu powietrza dodatkowego? Uszczelniacze wtryskow? Mocowanie zbiorniczka wlewu oleju? Serwo? Przepustnica? Uszczelka przepustnicy i kolektora? Malo jest miejsc?
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 kwie czw, 2006 7:22 pm
- Posiadany PUG: green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Santok, lubuskie
Re: uboga mieszanka-co to może być
więc tak: posprawdzałem poszczególne układy przez wyelimionwanie tych podciśnień-za każdym razem sytuacja bez zmian-obroty nie wzrastały, moment obrotowy na dole silnika niemrawy-znalazłem kilka nieszczelności w dolocie-był to dziurawy jak sito filt węglowy i dwa krućće podciśnienia przy przepustnicy, gdzie kapturki gumowe stwardniały i pokruszyły się ze starości-ale tutaj też po usunięciu fałszywego powietrza nie można było zauważyć wzrostu obrotów na biegu jałowym ani poprawy przyspieszeń-analiza spalin dalej wykazuje co-0.0-i mam więc pytanie-czy ta niemrawość przy przyspieszaniu i brak spontaniczności na niskich obrotach oraz skład spalin może być spowodowany zużytym wałkiem rozrządu? czy za niskie krzywki mogą wpływać na skład spalin? jakie jest dopuszczalne zużycie krzywek wałków rozrządu?Banita pisze:A obwod zaworu powietrza dodatkowego? Uszczelniacze wtryskow? Mocowanie zbiorniczka wlewu oleju? Serwo? Przepustnica? Uszczelka przepustnicy i kolektora? Malo jest miejsc?
Re: uboga mieszanka-co to może być
Ja bym sprawdzil pompe a konkretnie jakie jest cisnienie przy obciazeniu.
Najbardziej mnie martwi tekst "że czasy otwarcia wtrysków są bardzo krótkie i nieregularne" i tutaj bym sprawdzil co podaje komp a co faktycznie dochodzi do wtryskow bo moze byc juz + lub masa na wtryskiwaczach ciulata i bedzie sie podobnie zachowywac (krotkie i nieregularne otwarcia wtryskiwaczy).
Walek ma duze znaczenie ale nie takie jak opisujesz.
Najbardziej mnie martwi tekst "że czasy otwarcia wtrysków są bardzo krótkie i nieregularne" i tutaj bym sprawdzil co podaje komp a co faktycznie dochodzi do wtryskow bo moze byc juz + lub masa na wtryskiwaczach ciulata i bedzie sie podobnie zachowywac (krotkie i nieregularne otwarcia wtryskiwaczy).
Walek ma duze znaczenie ale nie takie jak opisujesz.
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 kwie czw, 2006 7:22 pm
- Posiadany PUG: green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Santok, lubuskie
Re: uboga mieszanka-co to może być
a powiedz jak się ma wydatek pompy do jej ciśnienia? wydatek sprawdzałem było to ok. 600mm na 15sek.-na powrocie; to można domniemywać, że regulator też jest sprawny, gdyż otwiera się przy zadanym ciśnieniu-jakby był uszkodzony regulator i puszczał powrót przy zbyt niskim lub za wysokim ciśnieniu to wydatek byłby inny-czy tak?Przecinak pisze:Ja bym sprawdzil pompe a konkretnie jakie jest cisnienie przy obciazeniu.
Najbardziej mnie martwi tekst "że czasy otwarcia wtrysków są bardzo krótkie i nieregularne" i tutaj bym sprawdzil co podaje komp a co faktycznie dochodzi do wtryskow bo moze byc juz + lub masa na wtryskiwaczach ciulata i bedzie sie podobnie zachowywac (krotkie i nieregularne otwarcia wtryskiwaczy).
Walek ma duze znaczenie ale nie takie jak opisujesz.
Ostatnio zmieniony 02 wrz wt, 2008 4:13 pm przez variet, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: uboga mieszanka-co to może być
Bywa tak (sprawdzone w praktyce) ze jak pompe podlaczysz luzem to jest wszystko ok a jak depniesz to sie okazuje ze spada cisnienie i sie nawet nad tym specjalnie nigdy nie zastanawialem.
Test drogowy to najlepszy test.
Ale tak jak pisalem ja bym usterki upatrywal wlasnie w tych dziwnych czasach otwrcia wtrysku i to najlepiej tez w warunkach bojowych. Wystarczy zwykly oscyloskop zeby sie przekonac jakie sa czasy otwarcia wtryskow. Mozna zmierzyc przy kompie i przy wtryskach (najlepiej dwukanalowy). Kompa wykluczam bo pisales ze byl podmieniany.
Jesli masz cos poknocone w okablowaniu (brak lub zly styk, masy, jakiegos czujnika, plusa) to przy pomiarze moze byc ok ale jak obciazysz uklad to robi sie dupa. To samo tyczy sie podmiany elementow bo co z tego ze podmienisz przeplywke jak ma dupiate podlaczenie i bedzie falszowac jedna i druga.
Mozesz jeszcze na probe wogole odpiac przeplywke (sprawdzic sklad spalin bo powinno byc bardzo bogato), odlaczyc lambde, odlaczy czujnik temp. silnika. Wszystkie te czujniki sa emulowane w kompie i maja bardzo duzy wplyw na sklad mieszanki co powinno byc widac na analizatorze.
Jak nic sie nie zmieni to wyciagnij wiazke z kompa i zrob sobie nowa.
Test drogowy to najlepszy test.
Ale tak jak pisalem ja bym usterki upatrywal wlasnie w tych dziwnych czasach otwrcia wtrysku i to najlepiej tez w warunkach bojowych. Wystarczy zwykly oscyloskop zeby sie przekonac jakie sa czasy otwarcia wtryskow. Mozna zmierzyc przy kompie i przy wtryskach (najlepiej dwukanalowy). Kompa wykluczam bo pisales ze byl podmieniany.
Jesli masz cos poknocone w okablowaniu (brak lub zly styk, masy, jakiegos czujnika, plusa) to przy pomiarze moze byc ok ale jak obciazysz uklad to robi sie dupa. To samo tyczy sie podmiany elementow bo co z tego ze podmienisz przeplywke jak ma dupiate podlaczenie i bedzie falszowac jedna i druga.
Mozesz jeszcze na probe wogole odpiac przeplywke (sprawdzic sklad spalin bo powinno byc bardzo bogato), odlaczyc lambde, odlaczy czujnik temp. silnika. Wszystkie te czujniki sa emulowane w kompie i maja bardzo duzy wplyw na sklad mieszanki co powinno byc widac na analizatorze.
Jak nic sie nie zmieni to wyciagnij wiazke z kompa i zrob sobie nowa.
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Re: uboga mieszanka-co to może być
Z tym, ze twierdzi, ze sprawdzane bylo na powrocie, a wtedy pompa jest pod obciazeniem.Przecinak pisze:Bywa tak (sprawdzone w praktyce) ze jak pompe podlaczysz luzem to jest wszystko ok a jak depniesz to sie okazuje ze spada cisnienie i sie nawet nad tym specjalnie nigdy nie zastanawialem.
Dupiate polaczenie przy wtryskach ma niewielkie znaczenie, ale juz wiazka od przeplywki calkiem spore...
CIezko cos powiedziec na odleglosc. Jak bede jechal w okolice gorzowa czy poznania, to dam znac.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 kwie czw, 2006 7:22 pm
- Posiadany PUG: green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Santok, lubuskie
Re: uboga mieszanka-co to może być
to daj znać, jak będziesz w pobliżuBanita pisze:Z tym, ze twierdzi, ze sprawdzane bylo na powrocie, a wtedy pompa jest pod obciazeniem.Przecinak pisze:Bywa tak (sprawdzone w praktyce) ze jak pompe podlaczysz luzem to jest wszystko ok a jak depniesz to sie okazuje ze spada cisnienie i sie nawet nad tym specjalnie nigdy nie zastanawialem.
Dupiate polaczenie przy wtryskach ma niewielkie znaczenie, ale juz wiazka od przeplywki calkiem spore...
CIezko cos powiedziec na odleglosc. Jak bede jechal w okolice gorzowa czy poznania, to dam znac.
jeżeli chodzi o elektrykę-to było sprawdzane i przy kompie i przy wtryskach, podobnie z innymi miejscami, ale dziś jeszcze pojadę i się upewnię, czy przewody przepływki były też sprawdzane.
a sprawa pompy-czy możliwe jest podpięcie jakiegoś ciśnieniomierza i monitorowanie pracy pompy podczas jazdy? (jakiś zestaw "zrób to sam made in castorama")
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: uboga mieszanka-co to może być
made in castorama trójnik na wylocie paliwa z pompy (pod kanapą np.) kawałek wężyka i manometr nasiedzeniu pasażera
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 kwie czw, 2006 7:22 pm
- Posiadany PUG: green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Santok, lubuskie
Re: uboga mieszanka-co to może być
a co powiecie na temat wydechu-czy zapchany kat może tak zubażać mieszankę? w niedzielę są pierwsze w Gorzowie zawody na 1/4mili-ostatni mierzony wynik po gps do 100 kilometrów to coś w granicach 9,5sek-czyli nędza-nie wiem co dalej robić-do kaktusa nie pojadę bo zadaleko, banita się nie odzywa-tu w okolicach lipa i ch... bombki strzelił-brak pomysłów.
Myślę sobie jeszcze o tych czasach wtrysków-jak to jest z tym układem wtryskowy, czy są pomiędzy kompem a wtryskami jakieś przekaźniki?-byłem jeszcze raz u elektryków i potwierdzili, że mierzyli parametry przy wtyczce jak i przy kompie-więc coś pomiędzy może ten sygnał zniekształcać?
aha-przez kilka dni jeździłem z manometrem przy prawym oku-i parametry były książkowe-3 bary lub ciutkę więcej.
poniżej skan analizy-jakby miał do czegoś się przydać-ale zwróćcie też uwagę na wartość HC.
Myślę sobie jeszcze o tych czasach wtrysków-jak to jest z tym układem wtryskowy, czy są pomiędzy kompem a wtryskami jakieś przekaźniki?-byłem jeszcze raz u elektryków i potwierdzili, że mierzyli parametry przy wtyczce jak i przy kompie-więc coś pomiędzy może ten sygnał zniekształcać?
aha-przez kilka dni jeździłem z manometrem przy prawym oku-i parametry były książkowe-3 bary lub ciutkę więcej.
poniżej skan analizy-jakby miał do czegoś się przydać-ale zwróćcie też uwagę na wartość HC.
Ostatnio zmieniony 19 wrz pt, 2008 10:56 pm przez variet, łącznie zmieniany 1 raz.