1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
Sprawa wygląda tak - wyremontowany silnik XU9JAZ z wałkiem XU9JA wrzucony do budy CTi, wszystko podłączone, pompa paliwa z 1,9 CTi( podobno taka jak w 1,6 GTi), przepływka, aparat zapłonowy, kable, moduł z 1,9 CTi, listwa wtryskowa z CTi z żółtymi wtryskami. Komputer z 1,9 gti 128 km, niepodłączona lambda.
Silnik kręci, zapala od razu, tylko chodzi ,,jakby na 3 cylindry'', Z rury wydechowej ogromne ilości spalin koloru siwo/czarnego - pachnie benzyną.
Odkręciłem świece, i na wszystkich pełno nie przepalonej benzyny. Na jednej swiecy brak czarnego osadu, wymieniłem wtryskiwacz na pewny ( pożyczony od Klima, który pochodzi od Banity).
Nic sie nie zmieniło.
Co mnie martwi - już przed wymianą silnika miałem w schowku dorabianą przez niemców kabelkologie, wymieniałem deskę na czarną i boje się że coś źle podłączyłem.
Pompa paliwa po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon pracuje cały czas, nie przestaje nawet po minucie.
Wydaje mi się że przy starym silniku pompowała chwile i przestawała pracowac do odpalenia.
Kable zapłonowe dobrze podpięte, świece nowe.
Czy jest możliwe że pompa pracując cały czas zalewa silnik i z powodu tego są te problemy?
Jak macie jakieś pomysły to dajcie znać.
Wielkie dzięki
Silnik kręci, zapala od razu, tylko chodzi ,,jakby na 3 cylindry'', Z rury wydechowej ogromne ilości spalin koloru siwo/czarnego - pachnie benzyną.
Odkręciłem świece, i na wszystkich pełno nie przepalonej benzyny. Na jednej swiecy brak czarnego osadu, wymieniłem wtryskiwacz na pewny ( pożyczony od Klima, który pochodzi od Banity).
Nic sie nie zmieniło.
Co mnie martwi - już przed wymianą silnika miałem w schowku dorabianą przez niemców kabelkologie, wymieniałem deskę na czarną i boje się że coś źle podłączyłem.
Pompa paliwa po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon pracuje cały czas, nie przestaje nawet po minucie.
Wydaje mi się że przy starym silniku pompowała chwile i przestawała pracowac do odpalenia.
Kable zapłonowe dobrze podpięte, świece nowe.
Czy jest możliwe że pompa pracując cały czas zalewa silnik i z powodu tego są te problemy?
Jak macie jakieś pomysły to dajcie znać.
Wielkie dzięki
-
- Uzalezniony
- Posty: 689
- Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
- Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
- Numer Gadu-gadu: 6262732
- Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
- Kontakt:
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
w gti jest tak ze pompa powinna pracowac po zapaleniu auta. Nie tak jak w innych autkach że przekrecasz kluczyk i sie włacza na chwile i zaraz gasnie. W GTI dopiero jak krecisz rozrusznikiem zaczyna pompa pracowac i pracuje cały czas.
A przepływka podłączona? Sprawdz dobrze.
A przepływka podłączona? Sprawdz dobrze.
Pug sprzedany
- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
b182 dobry jesteś - poluzowana wtyczka przepływki.
Tylko jest jeszcze problem, zapala od razu, wbija się od minimalnych obrotów do ok 1500-2000 obr/min, po 10 s gaśnie.
Kto ma pomysł?
Tylko jest jeszcze problem, zapala od razu, wbija się od minimalnych obrotów do ok 1500-2000 obr/min, po 10 s gaśnie.
Kto ma pomysł?
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 maja sob, 2008 12:19 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
Ja mam pomysł sprawdz czy odmy podlaczone i sprawdz czy masz dobrze zapłon ustawiony ... Mam obecnie podobny problem, więc nie jesteś sam
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
Zrobiles chyba najgorsza mozliwa rzezbe.
Pompa za mala, komp, ktory sam nie wie ze jest, listwa ustawiona na 2,5 bara z wtryskami pracujacymi optymalnie przy 3...
Cool.
Sprawdz odmy i kolektor, a szczegolnie mocowanie wlewu oleju (srubka 5, czy 6)
Pompa za mala, komp, ktory sam nie wie ze jest, listwa ustawiona na 2,5 bara z wtryskami pracujacymi optymalnie przy 3...
Cool.
Sprawdz odmy i kolektor, a szczegolnie mocowanie wlewu oleju (srubka 5, czy 6)
- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
Pompa i tak będzie z 1,9 GTi tylko teraz to jest prowizoryczne rozwiązanie.
Tak samo można zmienić regulator ciśnienia i bedzie ok.
Tak samo można zmienić regulator ciśnienia i bedzie ok.
- KuKiTa
- Maniak
- Posty: 1019
- Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
- Posiadany PUG: 205 GTi
- Numer Gadu-gadu: 360167
- Login tlen: kukita
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
więc mówicie że jest różnica w pompie z 1.6 a 1.9??
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
Dosc znaczaca.
Chyba jednak nie o to chodzi, by poskladac byle jak i walczyc z problemami przy okazji mowiac, ze to sie zrobi, tamto sie zrobi, bo na sztuke bylo, jakos to bedzie.
Chyba jednak nie o to chodzi, by poskladac byle jak i walczyc z problemami przy okazji mowiac, ze to sie zrobi, tamto sie zrobi, bo na sztuke bylo, jakos to bedzie.
- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
Chyba się troche nie rozumiemy Banita.
Przede wszystkim chciałem Ci powiedzieć, że naprawde znasz się na rzeczy. Wielki szacunek. Nie wiem jak Ty to robisz, ale wszystko co powiedziałeś, się sprawdziło. Wystarczyło wkręcić tą śrubkę i przestał gasnąć.
Jeszcze troche faluje, ale w najbliższym czasie poszukam lewego powietrza.
Co do twojej ostatniej wypowiedzi to się z Tobą nie zgadzam.
Wiem, że łatwiej byłoby mieć 6k pln, żeby kupić mi16 i wszystko jak należy.
Jak wiesz, większość forumowiczów to młodzi ludzie, którzy coś grzebią przy 205.
Ja po obróceniu panewki w starym silniku i uszkodzeniu mechanizmu różnicowego w skrzyni byłem zmuszony coś z tym zrobić.
Dzięki uprzejmości ZłotegoGentry, który miał graty silnika w fajnym stanie ,i że jest mechanikiem zaproponował ,że złoży mi silnik. Początkowo miało to być XU9JA, ale okazało się, że tłoki są w nie bardzo dobrym stanie.
Dlatego został zbudowany silnik, który tylko z XU9JAZ ma tylko tłoki, głowica splanowana o 0,7 mm, glowica delikatnie obrobiona.
Z powodu tylko i wyłącznie kasy, auto jeszcze ma elementy osprzętu z XU9J1. Na początku następnego miesiąca wszystkie elementy będą zmienione.
Wiem, że Jetronic to tylko prosty kalkulator w stosunku do Motronica, ale patrząc z perspektywy wiązki i adaptacji osprzętu w CTi będzie osprzęt z XU9JA.
Jeździłem dzisiaj już autem, jestem mile zaskoczony jak to chodzi tylko przy głaskaniu gazu.
Przede wszystkim chciałem Ci powiedzieć, że naprawde znasz się na rzeczy. Wielki szacunek. Nie wiem jak Ty to robisz, ale wszystko co powiedziałeś, się sprawdziło. Wystarczyło wkręcić tą śrubkę i przestał gasnąć.
Jeszcze troche faluje, ale w najbliższym czasie poszukam lewego powietrza.
Co do twojej ostatniej wypowiedzi to się z Tobą nie zgadzam.
Wiem, że łatwiej byłoby mieć 6k pln, żeby kupić mi16 i wszystko jak należy.
Jak wiesz, większość forumowiczów to młodzi ludzie, którzy coś grzebią przy 205.
Ja po obróceniu panewki w starym silniku i uszkodzeniu mechanizmu różnicowego w skrzyni byłem zmuszony coś z tym zrobić.
Dzięki uprzejmości ZłotegoGentry, który miał graty silnika w fajnym stanie ,i że jest mechanikiem zaproponował ,że złoży mi silnik. Początkowo miało to być XU9JA, ale okazało się, że tłoki są w nie bardzo dobrym stanie.
Dlatego został zbudowany silnik, który tylko z XU9JAZ ma tylko tłoki, głowica splanowana o 0,7 mm, glowica delikatnie obrobiona.
Z powodu tylko i wyłącznie kasy, auto jeszcze ma elementy osprzętu z XU9J1. Na początku następnego miesiąca wszystkie elementy będą zmienione.
Wiem, że Jetronic to tylko prosty kalkulator w stosunku do Motronica, ale patrząc z perspektywy wiązki i adaptacji osprzętu w CTi będzie osprzęt z XU9JA.
Jeździłem dzisiaj już autem, jestem mile zaskoczony jak to chodzi tylko przy głaskaniu gazu.
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
Wlasnie, nie rozumiemy sie.
Jesli potrafisz tyle czasu i pieniedzy wydac na samochod, to zalozenie motronic'a spedzajac przy tym jakies 3h wiecej nie jest chyba wielkim wyrzeczeniem, a mozesz mi wierzyc na slowo, ze zaoszczedziloby Ci to w przyszlosci sporo problemow, a takze pieniedzy na stacji benzynowej.
Regulaor cisnienia, to zaden koszt, bo sporo ludzi to ma i wiecej niz 20zl nie krzyknie.
Tylko pompa moze tu byc problemem dosc kosztownym (100 uzywka, 300 nowa walbro) ograniczajacym przyjemnosc z jazdy do ok. 5k rpm
Ps. Ja tez zbyt wiele wiosen na karku naliczyc nie moge, ale to niczego nie zmienia.
Jesli potrafisz tyle czasu i pieniedzy wydac na samochod, to zalozenie motronic'a spedzajac przy tym jakies 3h wiecej nie jest chyba wielkim wyrzeczeniem, a mozesz mi wierzyc na slowo, ze zaoszczedziloby Ci to w przyszlosci sporo problemow, a takze pieniedzy na stacji benzynowej.
Regulaor cisnienia, to zaden koszt, bo sporo ludzi to ma i wiecej niz 20zl nie krzyknie.
Tylko pompa moze tu byc problemem dosc kosztownym (100 uzywka, 300 nowa walbro) ograniczajacym przyjemnosc z jazdy do ok. 5k rpm
Ps. Ja tez zbyt wiele wiosen na karku naliczyc nie moge, ale to niczego nie zmienia.
- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
Jaka jest różnica między spalaniem w motronicu i jetronicu? 1-2 l?
Pompe na pewno zmienie, nie powiedziałem że nigdy nie zmienie na motronica.
Pompe na pewno zmienie, nie powiedziałem że nigdy nie zmienie na motronica.
- KuKiTa
- Maniak
- Posty: 1019
- Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
- Posiadany PUG: 205 GTi
- Numer Gadu-gadu: 360167
- Login tlen: kukita
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
jeszcze jedno pytanko do banity (wybacz martinop)
w serwie też jest znacząca różnica między 1.6 a 1.9??
w serwie też jest znacząca różnica między 1.6 a 1.9??
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
Z 1.9 jest wieksze.
Motronic w dobrej kondycji nie bedzie bral w miescie wiecej niz 10, nawet przy ciezkiej nodze (ew 11-11,5 w zime), a w jetronic'u dziala to raczej na zasadzie 'niech sie dzieje wola nieba'.
Zloty sobie poradzi ze spalaniem - jesli cos sie bedzie dzialo, ale i tak musisz sie liczyc z przynajmniej 10% wiekszym apetytem i nizsza kultura pracy.
Motronic w dobrej kondycji nie bedzie bral w miescie wiecej niz 10, nawet przy ciezkiej nodze (ew 11-11,5 w zime), a w jetronic'u dziala to raczej na zasadzie 'niech sie dzieje wola nieba'.
Zloty sobie poradzi ze spalaniem - jesli cos sie bedzie dzialo, ale i tak musisz sie liczyc z przynajmniej 10% wiekszym apetytem i nizsza kultura pracy.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
a to ciekawe jest bo mialem obydwa w aucie i gabaryt maja ten samBanita pisze:Z 1.9 jest wieksze.
Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc
A przepraszam, to jest 200mm i tylko z ABS bylo wieksze. Maj mistejk.