1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: martinop »

Sprawa wygląda tak - wyremontowany silnik XU9JAZ z wałkiem XU9JA wrzucony do budy CTi, wszystko podłączone, pompa paliwa z 1,9 CTi( podobno taka jak w 1,6 GTi), przepływka, aparat zapłonowy, kable, moduł z 1,9 CTi, listwa wtryskowa z CTi z żółtymi wtryskami. Komputer z 1,9 gti 128 km, niepodłączona lambda.

Silnik kręci, zapala od razu, tylko chodzi ,,jakby na 3 cylindry'', Z rury wydechowej ogromne ilości spalin koloru siwo/czarnego - pachnie benzyną.

Odkręciłem świece, i na wszystkich pełno nie przepalonej benzyny. Na jednej swiecy brak czarnego osadu, wymieniłem wtryskiwacz na pewny ( pożyczony od Klima, który pochodzi od Banity).
Nic sie nie zmieniło.
Co mnie martwi - już przed wymianą silnika miałem w schowku dorabianą przez niemców kabelkologie, wymieniałem deskę na czarną i boje się że coś źle podłączyłem.
Pompa paliwa po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon pracuje cały czas, nie przestaje nawet po minucie.
Wydaje mi się że przy starym silniku pompowała chwile i przestawała pracowac do odpalenia.

Kable zapłonowe dobrze podpięte, świece nowe.

Czy jest możliwe że pompa pracując cały czas zalewa silnik i z powodu tego są te problemy?
Jak macie jakieś pomysły to dajcie znać.

Wielkie dzięki
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: b182 »

w gti jest tak ze pompa powinna pracowac po zapaleniu auta. Nie tak jak w innych autkach że przekrecasz kluczyk i sie włacza na chwile i zaraz gasnie. W GTI dopiero jak krecisz rozrusznikiem zaczyna pompa pracowac i pracuje cały czas.
A przepływka podłączona? Sprawdz dobrze.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: martinop »

b182 dobry jesteś - poluzowana wtyczka przepływki.
Tylko jest jeszcze problem, zapala od razu, wbija się od minimalnych obrotów do ok 1500-2000 obr/min, po 10 s gaśnie.
Kto ma pomysł?
kris_rally
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 03 maja sob, 2008 12:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: kris_rally »

Ja mam pomysł :P sprawdz czy odmy podlaczone :) i sprawdz czy masz dobrze zapłon ustawiony ... Mam obecnie podobny problem, więc nie jesteś sam :D
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: Banita »

Zrobiles chyba najgorsza mozliwa rzezbe. 8)7
Pompa za mala, komp, ktory sam nie wie ze jest, listwa ustawiona na 2,5 bara z wtryskami pracujacymi optymalnie przy 3...
Cool.

Sprawdz odmy i kolektor, a szczegolnie mocowanie wlewu oleju (srubka 5, czy 6)
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: martinop »

Pompa i tak będzie z 1,9 GTi tylko teraz to jest prowizoryczne rozwiązanie.

Tak samo można zmienić regulator ciśnienia i bedzie ok.
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: KuKiTa »

więc mówicie że jest różnica w pompie z 1.6 a 1.9??
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: Banita »

Dosc znaczaca.

Chyba jednak nie o to chodzi, by poskladac byle jak i walczyc z problemami przy okazji mowiac, ze to sie zrobi, tamto sie zrobi, bo na sztuke bylo, jakos to bedzie. :roll:
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: martinop »

Chyba się troche nie rozumiemy Banita.

Przede wszystkim chciałem Ci powiedzieć, że naprawde znasz się na rzeczy. Wielki szacunek. Nie wiem jak Ty to robisz, ale wszystko co powiedziałeś, się sprawdziło. Wystarczyło wkręcić tą śrubkę i przestał gasnąć.
Jeszcze troche faluje, ale w najbliższym czasie poszukam lewego powietrza.

Co do twojej ostatniej wypowiedzi to się z Tobą nie zgadzam.
Wiem, że łatwiej byłoby mieć 6k pln, żeby kupić mi16 i wszystko jak należy.

Jak wiesz, większość forumowiczów to młodzi ludzie, którzy coś grzebią przy 205.

Ja po obróceniu panewki w starym silniku i uszkodzeniu mechanizmu różnicowego w skrzyni byłem zmuszony coś z tym zrobić.

Dzięki uprzejmości ZłotegoGentry, który miał graty silnika w fajnym stanie ,i że jest mechanikiem zaproponował ,że złoży mi silnik. Początkowo miało to być XU9JA, ale okazało się, że tłoki są w nie bardzo dobrym stanie.

Dlatego został zbudowany silnik, który tylko z XU9JAZ ma tylko tłoki, głowica splanowana o 0,7 mm, glowica delikatnie obrobiona.

Z powodu tylko i wyłącznie kasy, auto jeszcze ma elementy osprzętu z XU9J1. Na początku następnego miesiąca wszystkie elementy będą zmienione.

Wiem, że Jetronic to tylko prosty kalkulator w stosunku do Motronica, ale patrząc z perspektywy wiązki i adaptacji osprzętu w CTi będzie osprzęt z XU9JA.

Jeździłem dzisiaj już autem, jestem mile zaskoczony jak to chodzi tylko przy głaskaniu gazu.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: Banita »

Wlasnie, nie rozumiemy sie.
Jesli potrafisz tyle czasu i pieniedzy wydac na samochod, to zalozenie motronic'a spedzajac przy tym jakies 3h wiecej nie jest chyba wielkim wyrzeczeniem, a mozesz mi wierzyc na slowo, ze zaoszczedziloby Ci to w przyszlosci sporo problemow, a takze pieniedzy na stacji benzynowej.
Regulaor cisnienia, to zaden koszt, bo sporo ludzi to ma i wiecej niz 20zl nie krzyknie.
Tylko pompa moze tu byc problemem dosc kosztownym (100 uzywka, 300 nowa walbro) ograniczajacym przyjemnosc z jazdy do ok. 5k rpm

Ps. Ja tez zbyt wiele wiosen na karku naliczyc nie moge, ale to niczego nie zmienia.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: martinop »

Jaka jest różnica między spalaniem w motronicu i jetronicu? 1-2 l?
Pompe na pewno zmienie, nie powiedziałem że nigdy nie zmienie na motronica.
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: KuKiTa »

jeszcze jedno pytanko do banity :) (wybacz martinop)

w serwie też jest znacząca różnica między 1.6 a 1.9??
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: Banita »

Z 1.9 jest wieksze.

Motronic w dobrej kondycji nie bedzie bral w miescie wiecej niz 10, nawet przy ciezkiej nodze (ew 11-11,5 w zime), a w jetronic'u dziala to raczej na zasadzie 'niech sie dzieje wola nieba'.
Zloty sobie poradzi ze spalaniem - jesli cos sie bedzie dzialo, ale i tak musisz sie liczyc z przynajmniej 10% wiekszym apetytem i nizsza kultura pracy.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: moralez »

Banita pisze:Z 1.9 jest wieksze.
a to ciekawe jest bo mialem obydwa w aucie i gabaryt maja ten sam :mrgreen:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: 1,9 GTi/CTi pali źle- proszę o pomoc

Post autor: Banita »

A przepraszam, to jest 200mm i tylko z ABS bylo wieksze. Maj mistejk.
ODPOWIEDZ