pytanko dla tych co się znają - planowanie głowicy

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Kwiecien
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
Numer Gadu-gadu: 982322
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

pytanko dla tych co się znają - planowanie głowicy

Post autor: Kwiecien »

mam pytanko, bo zaczynam grzebać w sprowadzonym cti - silnik jest tam od GTi - 122KM
O ile można splanować głowice w czymś takim? I czy ustawienie zapłonu potem jest możliwe tylko przez zgrzebanie kompa?
Dla moderatorów - szukałem - jest ładnie wyjaśnione do MI16.
Awatar użytkownika
arekgr
Junior
Posty: 153
Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1971427
Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno

Re: pytanko dla tych co się znają - planowanie głowicy

Post autor: arekgr »

A planujesz planowanie dla zwiększenia mocy, czy w celu wyrównania? ;-)
Awatar użytkownika
Kwiecien
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
Numer Gadu-gadu: 982322
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: pytanko dla tych co się znają - planowanie głowicy

Post autor: Kwiecien »

mocy mało:)
Delikatne mody przy zaworach i ta głowica ma być planowana. Wałki zostają narazie seria. W sumie reszta też.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: pytanko dla tych co się znają - planowanie głowicy

Post autor: Banita »

Bylo na forum ile mozna zebrac z tej glowicy. :wink:
Kaktus ma dokladne dane.
Nie tylko przez zmiane mapy -mozesz dolozyc piggy lub rozwiercic mocowanie czujnika gmp i zrobic go na fasolce.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: pytanko dla tych co się znają - planowanie głowicy

Post autor: Kaktus »

Glowic bylo 9 rodzajow, niby kazda taka sama...aczkolwie roznia sie - sa oznaczone na 3 kanale ssacym od lewej strony patrzac od przodu glowicy.

Byly tez glowice z dlugimi i krotkimi zaworami.

Pozatym jak przegiesz pale to bedzie lipa bo bedzie motor dzwonil i ciezko zrobic aby przestal... nie obejdzie sie bez strojenia wtedy.

Najbezpieczniej jest zmierzyc pojemnosci i wyliczyc ile trzeba splanowac aby uzyskac oczekiwany stopien sprezania.

Bezpiecznie jest 10:5.1 - smiga bez problemu i raczej nie dzwoni... chyba ze przy malych obrotach i fest obciazeniu.

11.3 - 11.5:1 tez juz skladalismy i przy wyczynowych walkach tez nie dzwoni, a przy serii potrafi spalac detonacyjnie. 12.0:1 to juz full wyczyn jak dla tego silnika, i trzeba lac ekstra paliwo, lub przynajmniej preparaty obnizajace zdolnosc do detonacji benzyny.

Ale ogolnie 9.2:1 czy 9.6:1 to zdecydowanie za malo jak dla tego GTI... wiec planowac polecam.

Aha... byly tez rozne tloki :D 2 rodzaje wkleslych tlokow do XU9JA i XU9JAz - na 1 rzut oka takie same, a jednak inne, i tloki do 1.9 105km i 1.6 105km - tez inne.

Natomiast zdarzaly sie tloki z 405 1.9 ale SRi jakos fabrycznie tuningowanych, tam byl wysoki stopien sprezania, bardziej pojemna glowica, i tloki doslowie plaskie - a z zewnatrz tez to wyglada jak 1.9 GTi.

I ostatnie pytanie - czy masz pewnosc ze Twoja glowica nie byla nigdy planowana?!

Aa i trzeba uwzglednic uszczelke pod glowice, bo tez jest pelno rodzajow. Np. Cometic skutecznie odpreza silniki... co tez trzeba uwzglednic.

Tak czy siak - powodzenia :)

Jak jest XU9JAz nie dlubany to 1 do 1,2mm smialo mozna.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kwiecien
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
Numer Gadu-gadu: 982322
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: pytanko dla tych co się znają - planowanie głowicy

Post autor: Kwiecien »

Dzięki Ci wielkie.
Nie mam pojęcia czy nie była planowana, ściągnąłem to ze szwajcarii. Silnik z tego co widziałem tu (był opis jaki komp do jakiego silnika) i wyszło że ma 122KM. Ja u siebie też zdarłem milimetr (w 1,6GTI) I jest ok.
A wracająć do tematu - jak tak koło milimetra zedre, i usczelka przyjdzie o takiej grubości jak była - nie rozpręży się - to nie musze nic w kompie grzebac, (dopiero jak by dzwoniło) tak to zrozumiałem, popraw mnie jak źle.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ