uboga mieszanka-co to może być
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: uboga mieszanka-co to może być
Jest w Gorzowie chłopak który w KJS smigał BX GTI 16V 4x4, chwilami też 205GTI. Kupiłem od niego to 205, auto trochę styrane i po przejściach, ale silnik XU9JAZ chodził całkiem dobrze (pomijając ciśneinei wskazujace na stan agonalny). Nazywa się Nowak i o ile kojarzę ma jakiś serwis. Może będzie w stanie pomóc. Powodzenia.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: uboga mieszanka-co to może być
nievariet pisze: czy są pomiędzy kompem a wtryskami jakieś przekaźniki?
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: uboga mieszanka-co to może być
Hej!
Ciezki temat... bo w sumie czepilbym sie tych wtryskiwaczy ze sa czasy krotkie i nie regularne, ale najlepiej by bylo zobaczyc jakis log z oscyloskopu, bo inaczej to wiesz... trzeba poprostu wierzyc "slowu" elektryka ktory nie do kona moze miec pojecie o tym co mowi...
Jezeli czasy wtryskow sa krotkie, to przyczyn moze byc pare!
1 - ECU nie widzi poprawnie roznicy temperatury powietrza i temperatury silnika... a odpowiedzialne za to sa 2 czujniki. Jeden to czujnik chlodziwa silnika (niebieski z 2 pinami), a drugi to czujnik temperatury zasysanego powietrza czyli czujnik w przeplywomierzu powietrza.
Jezeli wskazania z czujnikow wskaza ze powietrze jest gorace, czyli ubogie w tlen, i ze silnik jest goracy, czyli moze pracowac na mieszance lambda=1 a nie lambda=0,8 jak to ma miejsce przy rozruchu, to automatycznie zostana zdjete w dol czasy wtrysku aby nie bylo za bogato.
Ja bym pojechal na analizator spalin, i tam na analizatorze odpialbym wtyczke od przeplywomierza - i momentalnie CO powinno rosnac. To samo zrobilbym z czujnikiem temp silnika - zdjalbym kostke i tez powinno wzrosnac CO.
Na czas wtrysku ma tez wplyw czujnik zamkniecia - otwarcia przepustnicy ... ale nie az tak.
2 - ECU dostaje bledne informacje o masie zasysanego powietrza, i mysli ze jest go malo, wiec i paliwa podaje malo... bedzie tak sie dzialo jak wadliwa bedzie przeplywka lub cos na drodze przeplywka - ecu.
3 - Cos jest nie tak z sygnalem z sondy lambda, i komp dostaje info ze lambda jest 0,9 i zubaza mieszanke, i dalej widzi ze jest 0,9 i dalej zubaza mieszanke, i tak ja sciaga w dol az do granicy mozliwosci i juz nizej jej zdjac nie moze... a robi to poprzez zdjecie czasu wtrysku w dol.
4 - Brakuje jakiejs masy przy wtryskach... - czas i wtryski beda nieregularne i czas moze byc krotki, pomimo ze wysterowywany jest dlugi czas.
5 - Wadliwy czujnik polozenia walu korbowego, ale wtedy oprocz krotkich i nie regularnych czasow wtrysku, bylyby takze przerwy w iskrze...
Ciezki temat... bo w sumie czepilbym sie tych wtryskiwaczy ze sa czasy krotkie i nie regularne, ale najlepiej by bylo zobaczyc jakis log z oscyloskopu, bo inaczej to wiesz... trzeba poprostu wierzyc "slowu" elektryka ktory nie do kona moze miec pojecie o tym co mowi...
Jezeli czasy wtryskow sa krotkie, to przyczyn moze byc pare!
1 - ECU nie widzi poprawnie roznicy temperatury powietrza i temperatury silnika... a odpowiedzialne za to sa 2 czujniki. Jeden to czujnik chlodziwa silnika (niebieski z 2 pinami), a drugi to czujnik temperatury zasysanego powietrza czyli czujnik w przeplywomierzu powietrza.
Jezeli wskazania z czujnikow wskaza ze powietrze jest gorace, czyli ubogie w tlen, i ze silnik jest goracy, czyli moze pracowac na mieszance lambda=1 a nie lambda=0,8 jak to ma miejsce przy rozruchu, to automatycznie zostana zdjete w dol czasy wtrysku aby nie bylo za bogato.
Ja bym pojechal na analizator spalin, i tam na analizatorze odpialbym wtyczke od przeplywomierza - i momentalnie CO powinno rosnac. To samo zrobilbym z czujnikiem temp silnika - zdjalbym kostke i tez powinno wzrosnac CO.
Na czas wtrysku ma tez wplyw czujnik zamkniecia - otwarcia przepustnicy ... ale nie az tak.
2 - ECU dostaje bledne informacje o masie zasysanego powietrza, i mysli ze jest go malo, wiec i paliwa podaje malo... bedzie tak sie dzialo jak wadliwa bedzie przeplywka lub cos na drodze przeplywka - ecu.
3 - Cos jest nie tak z sygnalem z sondy lambda, i komp dostaje info ze lambda jest 0,9 i zubaza mieszanke, i dalej widzi ze jest 0,9 i dalej zubaza mieszanke, i tak ja sciaga w dol az do granicy mozliwosci i juz nizej jej zdjac nie moze... a robi to poprzez zdjecie czasu wtrysku w dol.
4 - Brakuje jakiejs masy przy wtryskach... - czas i wtryski beda nieregularne i czas moze byc krotki, pomimo ze wysterowywany jest dlugi czas.
5 - Wadliwy czujnik polozenia walu korbowego, ale wtedy oprocz krotkich i nie regularnych czasow wtrysku, bylyby takze przerwy w iskrze...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora