problem z obrotami GTI
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 25 maja ndz, 2008 11:10 pm
- Posiadany PUG: peugeot 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
Re: problem z obrotami GTI
Wydaje mi sie ze jest to zawór powietrza.Jak puszczasz gaz to zamyka sie przepustnica. Po zamknieciu przepustnicy powietrze jest dostarczane własnie dodatkowo przez zawór powietrza tak jest u mnie i wiem ze to zawór bo po dodaniu gazu nie mam wolnych obr jak sie zagrzeje to jest ok.
Re: problem z obrotami GTI
Po 5 min od odpalenia zawor powinien byc 100% zamkniety. Od dostarczania powietrza przy zamknietej (i tak nie do konca) przepustnicy, jest bypass regulowany sruba.
Ps. Ja go w ogole nie mam...
Ps. Ja go w ogole nie mam...
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 25 maja ndz, 2008 11:10 pm
- Posiadany PUG: peugeot 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
Re: problem z obrotami GTI
bardzo łatwo sprawdzic czy zawór powietrza jest dobry wystarczy odpiac wtyczke i zobaczyc czy praca silnikia sie zmieni albo go wyjac i podłaczyc prad pod niego i po 5 min powinien sie zamknac
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 maja wt, 2007 7:12 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1078941
- Lokalizacja: Gorlice
Re: problem z obrotami GTI
w jakim sensie wysluzony?TO-MI pisze: ale ten 1,3 Rallye też z lekka wysłużony
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: problem z obrotami GTI
silniczek zlekka hałasuje na wysokich karoseria jak to w rajdówce JEST chociaż widywało sie ładniejszeadam_m pisze: w jakim sensie wysluzony?
najważniejsze jednak że w droge znaczy trase trafiał
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 maja wt, 2007 7:12 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1078941
- Lokalizacja: Gorlice
Re: problem z obrotami GTI
Ciekawa opinia, szczegolnie co do silnika
Ale nie o tym ten temat, Kris jak tam problemy z obrotami?
Ale nie o tym ten temat, Kris jak tam problemy z obrotami?
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 maja sob, 2008 12:19 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: problem z obrotami GTI
powiem tak teraz rozbierałem aparat i zauważyłem, że kabel nie był wogóle podpięty do czujnika zaworu dodatkowego powietrza...jak poskładam w tym tygodniu jak bedzie czas to napisze czy to pomogło
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: problem z obrotami GTI
tak jakoś brzmiał alee dawał pod górke i to całkiem jak na 1,3adam_m pisze:Ciekawa opinia, szczegolnie co do silnika
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 maja sob, 2008 12:19 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: problem z obrotami GTI
zauważyłem że wyrzuca paliwo z przepływomierza jak nie założe dolotu...i kopci z rury strasznie dzisiaj puscil po odpaleniu czarnego smoka..
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: problem z obrotami GTI
Zeby nie zakladac nowego tematu to odgrzeje ten
Na zimnym silniku po odpaleniu powinien przez jakis czas trzymac wyzsze obroty a on trzyma ~900.
Po odpaleniu ma takie same obroty jak cieply silnik.
Nie gasnie i ladnie rowno pracuje niemniej zastanawia mnie brak wyzszych obr.
Podpowiedzcie prosze gdzie szukac rozwiazania problemu ?
Na zimnym silniku po odpaleniu powinien przez jakis czas trzymac wyzsze obroty a on trzyma ~900.
Po odpaleniu ma takie same obroty jak cieply silnik.
Nie gasnie i ladnie rowno pracuje niemniej zastanawia mnie brak wyzszych obr.
Podpowiedzcie prosze gdzie szukac rozwiazania problemu ?
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: problem z obrotami GTI
Zawór powietrza dodatkowego
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: problem z obrotami GTI
OK zlokalizowany - rurki odpowiedzialne za powietrze takze.palpio pisze:Zawór powietrza dodatkowego
Jaka jest zasada jego dzialania ?
Na zimnym silniku powinien byc otwarty a w momencie nagrzania powinien sie zamknac tak ?
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: problem z obrotami GTI
OK bylem i pogrzebalem.
Efekt jest taki ze raczej ow czujnik (bimetal jak gdzies na forum czytalem) jest ok.
To dodatkowe powietrze zasysane jest z kolanka pomiedzy przeplywomierzem a przepustnica (zewnetrzny krociec).
Na zimnym silniku ow bimetal powoduje ze zaworek jest otwarty i silnik zasysa dodatkowe powietrze i tak sie dzieje.
Natomiast na cieplym silniku juz tego powietza nie zasysa - bimetal powoduje ze zaworek sie zamyka i tak tez jest u mnie w silniku.
Zobaczymy jak auto ostygnie bo moze poprostu nie bylo styku na wtyczce...
Efekt jest taki ze raczej ow czujnik (bimetal jak gdzies na forum czytalem) jest ok.
To dodatkowe powietrze zasysane jest z kolanka pomiedzy przeplywomierzem a przepustnica (zewnetrzny krociec).
Na zimnym silniku ow bimetal powoduje ze zaworek jest otwarty i silnik zasysa dodatkowe powietrze i tak sie dzieje.
Natomiast na cieplym silniku juz tego powietza nie zasysa - bimetal powoduje ze zaworek sie zamyka i tak tez jest u mnie w silniku.
Zobaczymy jak auto ostygnie bo moze poprostu nie bylo styku na wtyczce...
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: problem z obrotami GTI
Podpowiedzcie prosze za co odpowiada ten czujnik w zaworze powietrza dodatkowego ?
Jak powinien sie zachowywac ? Da rade to jakos miernikiem sprawdzic czy jest ok czy nie ?
Jak powinien sie zachowywac ? Da rade to jakos miernikiem sprawdzic czy jest ok czy nie ?
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: problem z obrotami GTI
Jaki czujnik- chodzi ci o wtyczkę przy zaworze?
Tam jest tylko zasilanie i zawór się zamyka pod wpływem temp lub pod wpływem zasilania .Po około 5 min powinien być zamknięty. Za tzw. ssanie odpowiada jeszcze czujnik temp.
Tam jest tylko zasilanie i zawór się zamyka pod wpływem temp lub pod wpływem zasilania .Po około 5 min powinien być zamknięty. Za tzw. ssanie odpowiada jeszcze czujnik temp.