kąt wyprzedzania zapłonu

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Archenar

kąt wyprzedzania zapłonu

Post autor: Archenar »

mam instalację LPG i przeglądając strony na ten temat, znalazłem info iż przestawienie kąta wyprzedzania zapłonu (a dokładnie opóźnienie) powoduje lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu..w związku z tym w którą stronę należy kręcić rozdzielaczem zapłonu by uzyskać owo "opóźnienie" ???
marecki

Post autor: marecki »

ja Ci nie odpowiem na to pytanie,ale jestem tym samy zainteresowany.A jestes o krok do przodu, bo-wiesz czym krecic. Powiedz cos wiecej?co musiales wyjac(aparat pewnie) i co dalej z nim?
Archenar

Post autor: Archenar »

jeszcze nic nie wyjmowałem..narazie analizuję temat teoretycznie..z aparatem nie mam problemu (wystarczy poluzować trzy śruby 10-ki i można nim kręcić w lewo lub prawo), lecz warto zaznaczyć wpierw początkowe położenie..spróbuję poeksperymentować w wtorek i dam znać..
sisi1

Post autor: sisi1 »

a czy ktoś wie jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu w sil 1.1
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

kierunek obrotu mozna zmieniac na sluch, silnik powinien na jalowych troszeczke podniesc obroty jak wyprzedzasz zaplon.
W gti aparat zaplonowy obracasz w kierunku grodzi. Jesli twoj silnik kreci sie w tą sama strone to tak samo przestawiasz zaplon...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

A poza tym nawiasem mówiąc to lepsze osiągi daje przyspieszenie, a nie opóźnienie zapłonu (a jak to się robi w GTi napisał Mav powyżej). Generalna zasada jest taka, że w celu przyspieszenia (zwiększenia wyprzedzenia) zapłonu należy kręcić aparatem w kierunku przeciwnym do obrotów silnika.

Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
sisi1

Post autor: sisi1 »

Kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku TU 1.1 wynosi 8 stopni,ale jezeli to gazownik należy zmienić na 9 stopni poprawi to jego prace,będzie bardizej dynamiczny Jak to gazownik to trzymaj się bardziej 9,5 niż 8,5.
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

A jak się mierzy ten kąt??
Skąd mam wiedzieć, że jest 8, a skąd, że jest 1 :mrgreen: :?:
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Sa specjalne urzadzenia :)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
BRZYDAK

Post autor: BRZYDAK »

a czy nie lepiej ustawic na lampe ???? i delikatniw przyspieszyc ??
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

A czy wiecie jak dokładnie korzystać z testera ciśnienia sprężania w cylindrze :?:
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
sisi1

Post autor: sisi1 »

mierzysz w bardzo prosty sposób,jest tam podziałka
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

To jest wiadome, chodzi o bardziej profesjonalne podejście...
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

co masz na mysli...
Mierzysz sprezanie i wsio...
Mozesz zalozyc biale rekawiczki i zrobic madra mine...bedzie bardziej profesionalnie :D

Sorry ale pug mi wplynal na humor (zlosliwosc? :> )
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
majpio

Post autor: majpio »

albo ewentualnie włożyć białą koszulę i krawat :lol:
ODPOWIEDZ