tomek pisze:napisałem że w pompie jest taki czujnik, bo w ramach poszukiwań natknąłem sie na takie coś u kolegi jednak niedawno kupiłem kpl silnik TD i o dziwo nie moge sie takowego doszukać fakt mało szukałem a pompy czemu by nie zmienić ale czy warto???!!! dla obrotomierza?? troche taki obrotomierz by kosztował
kupiles kompletny silnik TD? A moge spytac ile dales i w jakim ten motorek jest stanie?
Kupiłem komplecik silnik z turbiną, pompą wtryskową, nawet pompką vacu i rurą wydechową bo jest inna ale za to rozłożony, poprzedni właściciel pojeździł sobie bez oleju i zatarł wał na panewkach... ale za to kosztował mnie 500pln
Szlif wału 146pln + panewki 130pln tyle że okazało się że z tego wału nie ma już co szlifować... ale nabyłem już drugi więc niedługo wszystko składam
Miałem okazje przejechać się takim cackiem dodatkowo z intercoolerem i różnica była niesamowita to co on robi ze zwykłym dieselem...niesamowite więc już nie moge się doczekać kiedy wszystko poskładam.
Te turbo diesele częściej były spotykane chyba w cytrynach np BX niż w pugach, troche ogłoszeń widziałem przeglądając stare ogłoszenia...
Choć musze przyznać że szukałem długo i trafił się całkiem przypadkiem tak samo jak wał kilka dni później hehe mam nadzieje że to już koniec zakupów
To jest 1,8TD a co do 1,9 to dobre pytanie bo w katalogach które przeglądałem kryje się wiele błędów np niby 1,9 a pojemność 1769 i moc 92km i to największa moc TD w pugach i cytrynach i ani słowa o intercoolerze...
Jestem w trakcie zbierania informacji więc może niedługo cos konkretniej:)
pozdrawiam
kolega wspomnial o 309 dieslu z obrotomierzem... moze spojrzy gdzie ma zamontowany miernik obrotow bo jakby nie bylo 1.9D byl montowany ten sam w 205/309... podejrzewam ze miernik w dieslu 309 byl montowany na alternatorze...
Kolejne info apropos obr. pytalem elektryka - powiedzial ze czasami alternator ma wyjscie, kazal sie jeszcze upewnic w serwisie peugeota - w peugeocie - mowia ze alternator to bzdura :/ i za jakis czujnik musi byc na wale albo zebatka i mechaniczny obrotomierz-(co jest bzdura bo czegos takiego w 205 nie ma).Przyjalem wersje czujnika-szukam po bloku silnika i co? - na wysokosci walu widze jakis badziew wchodzacy w blok z kabelkiem(ktory notabene idzie razem z wiazka do kabiny...) Wydaje mi sie ze to jest to tylko ubogie wersje nie mialy odpowiedniej deski (polityka sprzedazy) moglbym to sprawdzic tylko po podlaczeniu deski z obrotomierzem(zakladajac ze dane urzadzenie, ktore wynalazlem dziala)
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa http://www.przemo.205.pl
rozmawialem dzisiaj z ojcem na temat polozenia czujnika obrotomierza... mowil ze we wszystkich starszych dieslach czujniki byly w alternatorze, a juz tymbardziej w peugeot'ach... dopiero w nowszych zmieniono ich polozenie... co do serwisow... hmm, w serwisach rozni ludzie pracuja =/... jesli nie na alternatorze, mozliwe jest jeszcze umieszczenie jakiegos mechanicznego miernika ale to juz sa takie koszta ze wiadomo, odpada...
co do mojego posta to nieaktualne bo widze ze to co znalazlem to czujniik poziomu oleju hehe ale lubie z malych rzeczy robic wieksze, kwestia alternatora nadal otwarta... pozdrawiam
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa http://www.przemo.205.pl
sprawdziłem jakiś czas temu tą zagwostke u BANDEROLI w TD.
Alternator owszem jest wykorzystywany ale nie w naszych pugach. Obrotomierz podłączony jest napewno do czujnika obrotów koła zamachowego umieszczonego w bloku silnika tak mniejwięcej od strony przekładni kierowniczej taki plastikowy przyręcany jedną sróbką i u mnie (1,8d '84) jest podłączony do kostki diagnostycznej. Od czujnika wychodzi dośc charakterystyczny grubawy przewód dwie żyły otoczone ekranem czerwona i biała. U BANDEROLI w pewnym miejscu jest zakończony kostką w której dalej idą tylko dwie żyły, ekran kończy sie poprostu. Obrotomierze prócz zasilania 12V mają czułe wejście - 2 styki z których jeden jest masą i na 99% to są bezpośrednio podłączone tamte przewody bo bez nich nie chodzi. Czy nie ma czegoś po drodze jedynie się domyślam ale nie znajduje potrzeby takiej komplikacji. U siebie jeszcze nie podłączyłem bo narazie mam ciekawsze rzeczy do dłubania niż jakis tam obrotomierz kiedyś napewno znajde ten brakujący 1%