dystanse ze 4x108 na 4x100
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 paź śr, 2008 10:19 am
- Posiadany PUG: peugeot205green
- Numer Gadu-gadu: 3784693
- Lokalizacja: warszawa
dystanse ze 4x108 na 4x100
pomozcie czy da rade cos takiego zrobic poniewaz mam do kupienia super felgi ale niestety o zlym rozmiarze jak tak to moze pomozecie mi odsuzkac takie dystans(jaki w ogole mam rozstaw srub w swoim pezocie)
Ostatnio zmieniony 03 lis pn, 2008 10:30 pm przez fokus22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 paź śr, 2008 10:19 am
- Posiadany PUG: peugeot205green
- Numer Gadu-gadu: 3784693
- Lokalizacja: warszawa
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
tzn?czy jest takie cos na alegro badz na forum sprzedam?>
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 paź śr, 2008 10:19 am
- Posiadany PUG: peugeot205green
- Numer Gadu-gadu: 3784693
- Lokalizacja: warszawa
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
ale 205 maja 108 o ile sie nie myle a te na alegro to przejsciowka ze 110 na 108
- Małysz
- Uzalezniony
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 maja śr, 2007 11:08 pm
- Posiadany PUG: 307 2.0 90HDI; dawniej 205 GT 1.6 i 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 4121955
- Login tlen: adamdrozdzu
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
Wszystko się da, ale po co.
Czy nie lepiej od razu kupić właściwy rozmiar 4x108, niż kombinować i kupować tanie felgi + dystanse + śruby dłuższe i razem wyjdzie drożej. Rób jak chcesz.
Czy nie lepiej od razu kupić właściwy rozmiar 4x108, niż kombinować i kupować tanie felgi + dystanse + śruby dłuższe i razem wyjdzie drożej. Rób jak chcesz.
Król jest tylko jeden
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
- kermit
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 paź wt, 2008 10:40 am
- Posiadany PUG: 205 1.8 D Turbo
- Numer Gadu-gadu: 8950077
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
dystanse nie koniecznie równają się dobro pomagają się szybciej zużywać łożyskom gdy są za grube i nie maja przedłużenia otworu centrującego to całe pracujące siły przechodzą z otworu centrującego na 4 małe śruby...
- deejay
- Uzalezniony
- Posty: 900
- Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
- Posiadany PUG: 1,6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 3788033
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
otwór centujący to podstawa - przenoszenie sił, wyosiowanie felgi wzgędem piasty i wyosiowanie samego dystansu względem piasty aby nie bił ( jak niewyważone koło), natomiast nie wydaje mi się aby miało to jakiekolwiek znaczenie przy zużyciu łożysk
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
Od kiedy wam panowie otwor centrujacy jakiekolwiek sily przenosi.
Wszystko trzyma sie nasrubach i tarciu. Niczym wiecej.
Wszystko trzyma sie nasrubach i tarciu. Niczym wiecej.
- kermit
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 paź wt, 2008 10:40 am
- Posiadany PUG: 205 1.8 D Turbo
- Numer Gadu-gadu: 8950077
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
skoro tak sądzisz. jak wytłumaczysz logikę istnienia takich małych plastikowych pierścieni które są używane w celu redukcji rozmiaru otworu centrującego ?? http://moto.allegro.pl/item466172510_pi ... ratis.htmlBanita pisze:Od kiedy wam panowie otwor centrujacy jakiekolwiek sily przenosi.
Wszystko trzyma sie nasrubach i tarciu. Niczym wiecej.
- deejay
- Uzalezniony
- Posty: 900
- Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
- Posiadany PUG: 1,6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 3788033
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
Banita napewno nie zaszkodzi, widziłem przypadek gdzie koleś wpadł w poślizg, zahaczył kolem o krawężnik i wszystkie śrubki równo były ścięte a koło potoczyło się radośnie kilka metrów dalej (hoć pewnie wystający pierścień dystansu aluminiowego też by został ścięty, pierścień piasty raczej nie)
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
a jakie obciazenia mozna przeniesc przez taki g...niany plasticzek ?kermit pisze:skoro tak sądzisz. jak wytłumaczysz logikę istnienia takich małych plastikowych pierścieni które są używane w celu redukcji rozmiaru otworu centrującego ?? http://moto.allegro.pl/item466172510_pi ... ratis.htmlBanita pisze:Od kiedy wam panowie otwor centrujacy jakiekolwiek sily przenosi.
Wszystko trzyma sie nasrubach i tarciu. Niczym wiecej.
pierscien ten ma za zadanie ustalic centralnie kolo na piascie zeby kolo krecac sie nie powodowalo "podskakiwania" auta
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
kermit pisze:skoro tak sądzisz. jak wytłumaczysz logikę istnienia takich małych plastikowych pierścieni które są używane w celu redukcji rozmiaru otworu centrującego ?? http://moto.allegro.pl/item466172510_pi ... ratis.htmlBanita pisze:Od kiedy wam panowie otwor centrujacy jakiekolwiek sily przenosi.
Wszystko trzyma sie nasrubach i tarciu. Niczym wiecej.
- kermit
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 paź wt, 2008 10:40 am
- Posiadany PUG: 205 1.8 D Turbo
- Numer Gadu-gadu: 8950077
Re: dystanse ze 4x108 na 4x100
"W większości samochodów otwór centrujący służy do przenoszenia obciążenia na koła. Dlatego też bezwzględnie powinno się stosować felgi z dobranym otworem"
Źródło: Dariusz Kowalczuk "Felga feldze nierówna", AUTO ŚWIAT nr 17/18 (416), 23 kwietnia 2003, str. 52-53
http://64.233.183.104/search?q=cache:5K ... cd=1&gl=pl
Źródło: Dariusz Kowalczuk "Felga feldze nierówna", AUTO ŚWIAT nr 17/18 (416), 23 kwietnia 2003, str. 52-53
http://64.233.183.104/search?q=cache:5K ... cd=1&gl=pl