Aparat zapłonowy
- cejot
 - Forum Admin
 - Posty: 3561
 - Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
 - Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Aparat zapłonowy
Witam.
W warsztacie mi powiedzieli, że mam zepsuty aparat zapłonowy. W związku z tym zacząłem szukać aparatu do TU3M i z tego co wyczytałem w katalogu Peugeota to powinien to być BOSCH o numerze 0237009624 albo DUCELLIER 2525753. Podczas poszukiwań natknąłem się na kilka aparatów, które niby pochodziły z 205 1.4 a numery miały trochę inne.
Pytanie więc na czym polegają różnice w tych aparatach? I czy można je stosować zamiennie?
Znalazłem gdzieś do kupienia aparat zapłonowy BOSCH 0237009625 i wyczytałem, że jest on przeznaczony do silnika TU3.2, czy można taki aparat zastosować do TU3M?
Pozdrawiam
			
			
													W warsztacie mi powiedzieli, że mam zepsuty aparat zapłonowy. W związku z tym zacząłem szukać aparatu do TU3M i z tego co wyczytałem w katalogu Peugeota to powinien to być BOSCH o numerze 0237009624 albo DUCELLIER 2525753. Podczas poszukiwań natknąłem się na kilka aparatów, które niby pochodziły z 205 1.4 a numery miały trochę inne.
Pytanie więc na czym polegają różnice w tych aparatach? I czy można je stosować zamiennie?
Znalazłem gdzieś do kupienia aparat zapłonowy BOSCH 0237009625 i wyczytałem, że jest on przeznaczony do silnika TU3.2, czy można taki aparat zastosować do TU3M?
Pozdrawiam
					Ostatnio zmieniony 17 mar pn, 2008 1:52 am przez cejot, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						- cejot
 - Forum Admin
 - Posty: 3561
 - Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
 - Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: Aparat zapłonowy
Według katalogu Foty:
0237009621 do TU1M
0237009624 do TU3M
0237009625 do TU3A
Czy nikt nie wiem jakie są tak na prawdę różnice w aparatach zapłonowych? Czy można je zamienni stosować?
			
			
									
						
										
						0237009621 do TU1M
0237009624 do TU3M
0237009625 do TU3A
Czy nikt nie wiem jakie są tak na prawdę różnice w aparatach zapłonowych? Czy można je zamienni stosować?
- krzycho-g
 - Junior
 - Posty: 206
 - Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
 
Re: Aparat zapłonowy
posłuchaj zepsuty aparat to taki który nie działa i w związku z tym samochód nie odpala i nie jezdzi. 
A ty masz cieknący aparat wiec wystarczy go naprawic
Moze cieknać z 2 miejsc
1. uszkodzony o-ring na kołnierzu który wchodzi juz w głowicę - koszt naprawy 1 zł i 10 min pracy
2. uszkodzony simmer na wałku aparatu - koszt naprawy 10 zł i 1-2 h
Pozdrawiam
			
			
									
						
							A ty masz cieknący aparat wiec wystarczy go naprawic
Moze cieknać z 2 miejsc
1. uszkodzony o-ring na kołnierzu który wchodzi juz w głowicę - koszt naprawy 1 zł i 10 min pracy
2. uszkodzony simmer na wałku aparatu - koszt naprawy 10 zł i 1-2 h
Pozdrawiam
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
			
						Re: Aparat zapłonowy
2,5 zlkrzycho-g pisze: 2. uszkodzony simmer na wałku aparatu - koszt naprawy 10 zł i 1-2 h
- cejot
 - Forum Admin
 - Posty: 3561
 - Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
 - Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: Aparat zapłonowy
Ok, dzięki za pomoc i teraz seria kilku prostych pytań: 
1. Czy jak podam numer aparatu zapłonowego np. w IC to dostanę takie uszczelki czy muszę z wymontowanymi uszczelkami powędrować do sklepu?
2. Czy na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę, żeby nic nie popsuć?
3. Wiecie może gdzie można dostać przyśpieszacz zapłonu do aparatu DUCELLIER?
Z tym ostatnim jest problem, dlatego między innymi myślałem nad zmianą aparatu na Boscha.
No i tak też z ciekawości ponawiam wcześniejsze pytanie jak to jest z tymi aparatami zapłonowymi? Czym one się różnią?
			
			
									
						
										
						1. Czy jak podam numer aparatu zapłonowego np. w IC to dostanę takie uszczelki czy muszę z wymontowanymi uszczelkami powędrować do sklepu?
2. Czy na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę, żeby nic nie popsuć?
3. Wiecie może gdzie można dostać przyśpieszacz zapłonu do aparatu DUCELLIER?
Z tym ostatnim jest problem, dlatego między innymi myślałem nad zmianą aparatu na Boscha.
No i tak też z ciekawości ponawiam wcześniejsze pytanie jak to jest z tymi aparatami zapłonowymi? Czym one się różnią?
Re: Aparat zapłonowy
1. Z uszczelkami do sklepu.
2. Jesli zmieniasz simmering, to zaopatrz sie mocne imadlo i dobry 5kg mlot lub prase i uwazaj, by przy zakladaniu nie uszkodzic warg simmeringi i zalozyc go dobra strona.
			
			
									
						
										
						2. Jesli zmieniasz simmering, to zaopatrz sie mocne imadlo i dobry 5kg mlot lub prase i uwazaj, by przy zakladaniu nie uszkodzic warg simmeringi i zalozyc go dobra strona.
- cejot
 - Forum Admin
 - Posty: 3561
 - Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
 - Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: Aparat zapłonowy
Czy zmiana z Ducellier na Boscha to dobry pomysł? I czy mogę do TU3M zastosować aparat od TU3A?
			
			
									
						
										
						- sekator
 - Maniak
 - Posty: 1269
 - Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
 - Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Aparat zapłonowy
no i co? może czy nie?
			
			
									
						
							http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
			
						- TO-MI
 - Maniak
 - Posty: 1273
 - Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
 - Posiadany PUG: XU9J4
 - Numer Gadu-gadu: 604584106
 - Lokalizacja: Krosno/okol
 
Re: Aparat zapłonowy
jak zechce to może  
 
zobaczymy co wyjdzie
 
bule nie założyć rozdzielacza zapłonu w miejsce aparatu bo napewno nie pojedzie
 
jak ustawi zapłon pod nowy aparat to powinno działać choć może mieć ze 2Nm mniej przy 4950 rpm lub coś w tym stylu
			
			
									
						
							zobaczymy co wyjdzie
bule nie założyć rozdzielacza zapłonu w miejsce aparatu bo napewno nie pojedzie
jak ustawi zapłon pod nowy aparat to powinno działać choć może mieć ze 2Nm mniej przy 4950 rpm lub coś w tym stylu
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? 
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
			
						http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207