Moj PROJECT 205 GTi16

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: moralez »

tylko jeszcze zmiana otworow na szpilki bedzie konieczna 8)
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: xtrack »

z takim zapleczem warsztatowym mozna zrobic wiele wiecej niz dodatkowe gniazda na śruby _O_
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

moralez pisze:tylko jeszcze zmiana otworow na szpilki bedzie konieczna 8)
Nie tylko ... ale mysle, ze damy rade. Na obecna chwile stara flansza zostala odcieta i dorabiamy nowa ...

Powinno sie to jakos zmiescic w 205 choc zapewne nie bedzie latwo ;/
Obrazek
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Para »

Stef wybierasz sie na meeting we Francji ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Para pisze:Stef wybierasz sie na meeting we Francji ?
Niestety ... bardzo bym chcial ale nie moge sobie na cos takiego pozwolic. Poza tym pewnie silnik bym w trasie zatarl 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: levis »

Pytanko mam. Rozumiem, ze zmieniasz kolektor wydechowy, bo stary nie pasuje do nowej glowicy. Ale mam takie pytanko. Jak juz robic porzadnie, to nie lepiej wstawic kolektor 4-2-1 ewentualnie samemu sprobowac cos takiego zrobic ?
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

levis pisze:Rozumiem, ze zmieniasz kolektor wydechowy, bo stary nie pasuje do nowej glowicy.
To zle rozumiesz :P
levis pisze:Ale mam takie pytanko. Jak juz robic porzadnie, to nie lepiej wstawic kolektor 4-2-1 ewentualnie samemu sprobowac cos takiego zrobic ?
A dlaczego twierdzisz, ze kolektor 4-2-1 jest lepszy?

PS. drzucam jeszcze kilka fotek z z nowa glowica
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: KrakerSx »

Wygląda smerfastycznie _O_
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: levis »

Stef, to moze rozwiniesz swoja mysl ?

Dlaczego wstawiles kolektor od 309 GTI.

Gdzies czytalem, ze rozwiazanie 4-2-1 niweluje zderzenia sie spalin i przebieg odprowadzania do glownej rury wydechowej wystepuje plynniej.
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Banita »

levis pisze:Stef, to moze rozwiniesz swoja mysl ?

Dlaczego wstawiles kolektor od 309 GTI.

Gdzies czytalem, ze rozwiazanie 4-2-1 niweluje zderzenia sie spalin i przebieg odprowadzania do glownej rury wydechowej wystepuje plynniej.
Przeciez nawet w zwyklym 8v fabrycznie jest 4-2-1...
Diabel tkwi w proporcjach i dlugosci
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: levis »

No ale co powiesz na temat tego kolektora stefa ? Jak dla mnie ma on wieksze walory artystyczne ( w sensie ladne wyglada, jest taki powywijany), ale czy wplywa on pozytywnie na osiagi auta, hmmm...
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Banita »

Po to jest powywijany, by zmiescic okreslona dlugosc rur na niewielkiej odleglosci miedzy wejsciem, a wyjsciem.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Para »

Stef czy ty juz wymieniles wszystko na nowe w tym samochodzie ? :>
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

levis pisze:Dlaczego wstawiles kolektor od 309 GTI.
Przestan :oops: jaki kolektor ... jakie 309 GTi
Dla jasnosc wszystkich to jest kolektor z silnika XU10J4RS (Xsara 2.0 16v VTS, 306 GTi-6 oraz ZX 2.0 16v)

Moim zdaniem kolektor jest lepiej wykonany od seryjnego 8-2-1 z mi16. Zreszta i tak go musialem troche przerabiac zeby sie zmiescil w 205.

Co do samych konstrukcji kolektorow, rzecz jest bardzo trudna i jedynie eksperymentowanie z roznymi dlugosciami rur, srednicami moze nam odpowiedziec ktory bedzie najlepszy dla konkretnego silnika.

Podstawowa idea jest to aby gazy z poszczegolnych cylindrow jak najmniej sobie "przeszkadzaly".

Silniki z kolektorami typu 4-1 zazwyczaj (w zaleznosci od charakterystki walkow) osiagaja wyzsza moc koncowa, natomiast 4-2-1 daja lepsza moc w srednim zakresie obrotow. Choc nie bez znaczenia oczywiscie jest konstrukcja calej reszty wydechu.

Na plus tego konkretnego kolektora jest mniejsza roznica miedzy dlugosciami rur z poszczegolnych cylindrow. Tak jak napisal Banita, zawijasy czynia go naprawde dosc dlugim kolektorem, a koncowe polaczenie rur w 1 to na prawde dobra robota. (GTi16 takiego nie ma)
Para pisze:Stef czy ty juz wymieniles wszystko na nowe w tym samochodzie ? :>
Duzo by jeszcze zmieniac :D Pomysly sa ale gorzej z realizacja :P
Obrazek
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Co by nie bylo, ze nic sie nie dzieje ...

Kolektor faza przymiarek ... juz niedlugo pojawia sie zdjecia kolektora w calosci i przerobionego tunelu.
Załączniki
DSC01582.jpg
Obrazek
ODPOWIEDZ