Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
- AntekLDZ
- Junior
- Posty: 166
- Rejestracja: 08 paź śr, 2008 9:14 pm
- Posiadany PUG: Green
- Numer Gadu-gadu: 5390195
- Login tlen: antekldz
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
Witam mam kilka pytań i mam nadzieje że ktoś mi tu doradzi co z nimi zrobić:
1. Mam silnik 1.1 60 koni. Jakie jest jego oznaczenie/nazwa??
2. Mam komputer MAGNETI MARELLI i świeci mi się błąd. Gdzieś czytałem ale już nie mogę znaleźć że przy instalacji gazowej odcinanie benzyny powinno być sterowane przez emulator a ja mam przekaźnik. Co to jest ten emulator i jak on działa??
3. Co do tego błędu myślałem że to sonda Lambda bo jak ją mierzyłem to nic nie pokazywała ( 0.0 V ), kupiłem nową założyłem i na biegu jałowym pokazuje 0.8-0.9 V i przy wzroście obrotów spada do 0.2 V wydaje mi się że napięcie powinno rosnąć. Jak to jest??
4. Po co w skrzyni biegów a raczej w miejscu gdzie jest sprzęgło od strony chłodnicy w miejscu blok-skrzynia jest dziura?? Czy to norma czy u mnie czegoś brakuje??
1. Mam silnik 1.1 60 koni. Jakie jest jego oznaczenie/nazwa??
2. Mam komputer MAGNETI MARELLI i świeci mi się błąd. Gdzieś czytałem ale już nie mogę znaleźć że przy instalacji gazowej odcinanie benzyny powinno być sterowane przez emulator a ja mam przekaźnik. Co to jest ten emulator i jak on działa??
3. Co do tego błędu myślałem że to sonda Lambda bo jak ją mierzyłem to nic nie pokazywała ( 0.0 V ), kupiłem nową założyłem i na biegu jałowym pokazuje 0.8-0.9 V i przy wzroście obrotów spada do 0.2 V wydaje mi się że napięcie powinno rosnąć. Jak to jest??
4. Po co w skrzyni biegów a raczej w miejscu gdzie jest sprzęgło od strony chłodnicy w miejscu blok-skrzynia jest dziura?? Czy to norma czy u mnie czegoś brakuje??
Lewa ręka na kiere prawa zgłaśnia muzę w radiu
2o5 Green 1.1 LPG -> Kermit xD
PKP -> LDZ TEAM
Moje Pudełko na PJ:
http://polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/45983
2o5 Green 1.1 LPG -> Kermit xD
PKP -> LDZ TEAM
Moje Pudełko na PJ:
http://polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/45983
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
Ad.1 na bloku silnika jest tabliczka blisko tej "dziury" w obudowie skrzyni.
Ad.2 zależy jak kto ma, emulator to chyba od obrotów czyli na danych obrotach przerzuca na gaz, tylko z tym czasem lipa jak paliwka zabraknie to juz nie odpalisz, a na przełącznik to sobie pstrykasz jak chcesz (mam nadzieje że o to Ci chodzilo)
Ad.3 Jak jeździsz na gazie na co ci sonda , ja mam wywalona.
Ad.4 Powinna być zaślepka
Ad.2 zależy jak kto ma, emulator to chyba od obrotów czyli na danych obrotach przerzuca na gaz, tylko z tym czasem lipa jak paliwka zabraknie to juz nie odpalisz, a na przełącznik to sobie pstrykasz jak chcesz (mam nadzieje że o to Ci chodzilo)
Ad.3 Jak jeździsz na gazie na co ci sonda , ja mam wywalona.
Ad.4 Powinna być zaślepka
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
- AntekLDZ
- Junior
- Posty: 166
- Rejestracja: 08 paź śr, 2008 9:14 pm
- Posiadany PUG: Green
- Numer Gadu-gadu: 5390195
- Login tlen: antekldz
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
No ja mam taką opcje że przy odpalaniu odpala mi na benzynie a potem przy 2000-2500 tys przerzuca na gaz ale i przełącznik także mam benzyna-gaz. Ale mam włąśnie instalacje na przekaźniku. A co do jazdy na gazie to sonda nie jest potrzebna?? To co steruje wtedy mieszanką gaz-powietrze bo przecież stała to ona chyba nie jest??
Lewa ręka na kiere prawa zgłaśnia muzę w radiu
2o5 Green 1.1 LPG -> Kermit xD
PKP -> LDZ TEAM
Moje Pudełko na PJ:
http://polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/45983
2o5 Green 1.1 LPG -> Kermit xD
PKP -> LDZ TEAM
Moje Pudełko na PJ:
http://polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/45983
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
Parownik steruje i czujnik do niego, jeżeli masz także przełączanie się gazu na obrotach, musisz mieć regulacje gazu poprzez podpięcie laptopa do niego. Sonda jest do benzyny jedynie.
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
- deejay
- Uzalezniony
- Posty: 900
- Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
- Posiadany PUG: 1,6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 3788033
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
A ja pytam - Gdzie jest Mod?? Bo poprostu ręce opadają
- AntekLDZ
- Junior
- Posty: 166
- Rejestracja: 08 paź śr, 2008 9:14 pm
- Posiadany PUG: Green
- Numer Gadu-gadu: 5390195
- Login tlen: antekldz
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
no to w takim razie musisz trochę uważać żebyś ich nie zgubił
Lewa ręka na kiere prawa zgłaśnia muzę w radiu
2o5 Green 1.1 LPG -> Kermit xD
PKP -> LDZ TEAM
Moje Pudełko na PJ:
http://polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/45983
2o5 Green 1.1 LPG -> Kermit xD
PKP -> LDZ TEAM
Moje Pudełko na PJ:
http://polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/45983
- deejay
- Uzalezniony
- Posty: 900
- Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
- Posiadany PUG: 1,6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 3788033
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
ad.2 Emulator wtrysku oszukuje komputer benzynowy aby przy pracy na gazie cały czas widział wtryskiwacz benzynowy i nie wywalał błędu. Czasami odcina się wtryskiwacz benzynowy za pomocą zwykłego przekaźnika (w prostszych kompach) ewentualnie właśnie za pomocą emulatora ( nic innego jak przekaźnik z rezystorem lub cewką imitującą cewkę wtryskiwacza)
ad 3. Sonda w pugu jest jednowoltowa. W czasie pracy powinna wskazywać między 0 -1 V. powinna zmieniać te wartości bardzo szybko. Jeżeli pokazuje Ci na jałowym 0,8 - 0,9 to znaczy że mieszanka jest zbyt bogata, natomiast przy podniesieniu obrotów tak bardzo Ci spada - zbyt uboga mieszanka.
Jak wcześniej nie wywalał błędu to nie wina przekaźnika tylko złej mieszanki (błąd sondy)
Na jałowym trzeba by było skręcić stały wypływ gazu (śrubka lub pokrętło na reduktorze) natomiast przy wyższych obrotach trzeba się podłączyć do kompa i zwiększyć otwarcie silniczka krokowego by wzbogacić mieszankę)
ad 3. Sonda w pugu jest jednowoltowa. W czasie pracy powinna wskazywać między 0 -1 V. powinna zmieniać te wartości bardzo szybko. Jeżeli pokazuje Ci na jałowym 0,8 - 0,9 to znaczy że mieszanka jest zbyt bogata, natomiast przy podniesieniu obrotów tak bardzo Ci spada - zbyt uboga mieszanka.
Jak wcześniej nie wywalał błędu to nie wina przekaźnika tylko złej mieszanki (błąd sondy)
Na jałowym trzeba by było skręcić stały wypływ gazu (śrubka lub pokrętło na reduktorze) natomiast przy wyższych obrotach trzeba się podłączyć do kompa i zwiększyć otwarcie silniczka krokowego by wzbogacić mieszankę)
Ostatnio zmieniony 27 gru sob, 2008 8:00 pm przez deejay, łącznie zmieniany 1 raz.
- deejay
- Uzalezniony
- Posty: 900
- Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
- Posiadany PUG: 1,6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 3788033
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
KrakerSx pisze:Parownik steruje i czujnik do niego, jeżeli masz także przełączanie się gazu na obrotach, musisz mieć regulacje gazu poprzez podpięcie laptopa do niego. Sonda jest do benzyny jedynie.
Sterownik gazu bierze sygnał właśnie z sondy i czujnika położenia przepustnicy TPS. (pomijając obroty z cewki i opcjonalnie czujnik temp reduktora - aby uniknąć przełączenia na zimnym silniku - zalewania gazem oraz przymrożenia reduktora)
- AntekLDZ
- Junior
- Posty: 166
- Rejestracja: 08 paź śr, 2008 9:14 pm
- Posiadany PUG: Green
- Numer Gadu-gadu: 5390195
- Login tlen: antekldz
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
no i dzięki można było tak od razu a nie o odpadaniu rąk zaczynać
Lewa ręka na kiere prawa zgłaśnia muzę w radiu
2o5 Green 1.1 LPG -> Kermit xD
PKP -> LDZ TEAM
Moje Pudełko na PJ:
http://polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/45983
2o5 Green 1.1 LPG -> Kermit xD
PKP -> LDZ TEAM
Moje Pudełko na PJ:
http://polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/45983
- deejay
- Uzalezniony
- Posty: 900
- Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
- Posiadany PUG: 1,6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 3788033
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
nie chodziło o pytanie - bo kto sie nie pyta ten nie otrzymuje odpowiedzi (ewentulanie urzywa opcji szukaj ) tylko na odpowiedzi w stylu "po co Ci sonda" lub "parownik steruje i czujnik do niego"
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- AntekLDZ
- Junior
- Posty: 166
- Rejestracja: 08 paź śr, 2008 9:14 pm
- Posiadany PUG: Green
- Numer Gadu-gadu: 5390195
- Login tlen: antekldz
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
Co do opcji szukaj to większość pytań i odpowiedzi nie jest do końca taka jaką bym chciał uzyskać a i tak większość tematów kończy się i to już 2 postem użyj opcji szukaj. Więc co za sens ktoś się chce czegoś dowiedzieć a odpowiedzi są z krótka jedno zdaniowym opisem bo po co się wysilać i lepiej napisać "użyj opcji szukaj"
Lewa ręka na kiere prawa zgłaśnia muzę w radiu
2o5 Green 1.1 LPG -> Kermit xD
PKP -> LDZ TEAM
Moje Pudełko na PJ:
http://polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/45983
2o5 Green 1.1 LPG -> Kermit xD
PKP -> LDZ TEAM
Moje Pudełko na PJ:
http://polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/45983
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
Jakos nie mam sondy jest wywalona i mam podobna instalacje co AntekLDZ i jakos nie mam problemu z gazem pali 6 przy spokojnej jezdzie kolo 8 jak mu nie zaluje. Nie zalewa go nigdy, w zime moge go od strzalu odpalic na gazie
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
jak ktos pisze glupoty w dobrym dziale to co ja moge. Regulamin nie przewiduje za to konsekwencji, moze dlatego ze go nie madeejay pisze:A ja pytam - Gdzie jest Mod?? Bo poprostu ręce opadają
Poprawiac bedacego w bledzie czesto sie juz niechce...
- deejay
- Uzalezniony
- Posty: 900
- Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
- Posiadany PUG: 1,6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 3788033
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
i w tym momencie żadna stacja diagnostyczna nie ma prawa podbić Ci przeglądu (silnik na wtrysku z zamontowoną seryjnie sondą powiniem posiadać instalację gazową sterowaną sygnałem sondy,a z tego co piszesz gazownicy wywalili Ci silniczek krokowy i wstawili register (tzw śrubę) lub go zablokowali w danej pozycji), ale Pan Zenek Ci podbija co roku i jeździ po ulicach to co jeździ...KrakerSx pisze:Jakos nie mam sondy jest wywalona i mam podobna instalacje co AntekLDZ i jakos nie mam problemu z gazem pali 6 przy spokojnej jezdzie kolo 8 jak mu nie zaluje. Nie zalewa go nigdy, w zime moge go od strzalu odpalic na gazie
jak Koledze poda jeszcze ktoś kod silnika to Temat chyba można zamknąć.
- misha84
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 mar śr, 2008 5:02 pm
- Posiadany PUG: peugeot 205 SR 1.1
- Numer Gadu-gadu: 7499780
- Lokalizacja: Łódź / Łowicz
Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1
Kod silnika 1.1 60KM to TU1M lub jeżeli chodzi o kod z tabliczki silnika to zaczyna się od HDZ. Też ostatnio szukałem i znalazłem dopiero na stronie http://www.peugeotclub.info/page.php?65