pomoc w silniku 205 1.9 GTI

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
maciek

pomoc w silniku 205 1.9 GTI

Post autor: maciek »

Witam pierwszy raz jestem na forum od niedawna mam komputer troszku tego nieogarniam ,ale moze damy rade :D sprawa jest powazna prawdopodobnie zakatowlem mojego peugota brzytwe bierze olej a pod korkiem wlewu paliwa osadza sie bialy nalot czy ktos moze mi cos poradzic czy juz jest pozamiatane autko jest w super stanie pol roku temu sprowadzone z niemiec a ja zajarany zamiast posprawdzac olej itd :oops: to wziolem sie za sprawdzanie osiagow i sa tego skutki :twisted: pozdro
yin_yang

Post autor: yin_yang »

bialy nalot
Płyn hamulcowy w oleju. Można wymienić uszczelkę pod głowicą. Da się jeździć. :wink:
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

ale raczej to niepłyn hamulcowy, podobno to normalka w tych samochodach już spotakłem si.ę z trzema takimi opiniami też u mnie się tak dzije i myslałęm że jeste nie dobrze a tu ku mopjemu zdziwieniu to jest niby normalne :shock: :shock: :shock: :shock:
Jeśli chodzi o pobór oleju to moga to być uszczelniacze zaworowe, ale też możesz mieć zużyte pierścienie tłokowe. Zależy też ile Ci tego oleju pobiera
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

:lol:
Pewnie uszczelka pod głowicą puszcza płyn z układu chłodzenia.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
morus

Post autor: morus »

Biały nalot pod korkiem olej to z reguły efekt nie dogrzania silnika tzn. np. robimy krótkie trasy typu dojazd do sklepu auto gasimy i powrót do domu. Nasila się to zima. Miałem tak samo jak miałem jeszcze kaszla i zawsze dłuższa trasa pomagała i teraz tak samo mam w 205.
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Nie wiem -nie słyszałem, ale na pewno ta maź robi się pod wpływem wody/pary.
Jeśli objawy pojawiły się dość nagle, to znaczy że gdzieś woda zapierdziela.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
morus

Post autor: morus »

wlasnie o tym mowie kiedy silnik jest nie dogrzant to para wodna ktora znajduje sie w odmie raguje z olejem. To bardzo rozpowszechnione zajwisko np. w silnikach VW (1.2 i 1.4 z aluminiowym blokiem doprowadzalo to do rozsadzania w zimie blokow, pamietam ze byla akcja VW i zakladali ludziom w odmy grzalki :D ). Daletgo powinno sie unikac krotkich tras
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

to po prostu emulsja - kropelki oleju rozbite w czasteczkach wody...
wez recznik papierowy i to wyczysc do czystego, a potem obserwuj czy pojawia sie szybko ponownie...jezeli tak, to znaczy ze masz wode w oleju....lepiej tak nie jezdzic bo ladnie mozna na takiej emulsji silnik zatrzec :/
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

dokladnie tak jak mav309 mowi; najlepiej sprawdzic na miarce czy nie ma bialej mazi. Pod korkiem to czeste zjawisko w silnikach XU trzymanych pod chmurka w niskich temperaturach; dochodzi czasami do tego ze zatyka sie odma i wywala olej przez miarke
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: pomoc w silniku 205 1.9 GTI

Post autor: Orfister »

Potwierdzam owy fakt...
parę dni temu miałem taką "przygodę"...
oleju wykapało mi dosłownie kilkanaście kropel, widoczne były na obudowie filtra oraz na rurze dolotu powietrza...
Wymyłem w gorącej wodzie sitko w korku i problem zniknął...
Przyznam, że kłopotliwe to jest, szczególnie zimą, bo trzeba tam często zaglądać...
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: pomoc w silniku 205 1.9 GTI

Post autor: Orfister »

Niestety problem zniknął na chwile....
dziś muszę udrożnić wszystkie węże od domy, bo inaczej to mi cały silnik zachlapie olejem...
o zgrozo jak to "ujowo" wygląda...

A swoją drogą, wie ktoś, jak elektrycznie podłączyć podgrzewacz oparów odmy ?
Były fabrycznie montowane w autach przeznaczonych do krajów o chłodnym klimacie..
Na załączonym rysunku częśc nr 12 lub 14
Załączniki
Zaworek w 405
Zaworek w 405
Zaworek w 309 ce...
Zaworek w 309 ce...
zaworek.jpg
gres
Junior
Posty: 409
Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
Posiadany PUG: :( ni mo :(
Numer Gadu-gadu: 2667907

Re: pomoc w silniku 205 1.9 GTI

Post autor: gres »

a zauważyliście że maciek napisał że nalot pojawia mu się pod KORKIEM WLEWU PALIWA?
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: pomoc w silniku 205 1.9 GTI

Post autor: moralez »

mysle ze to wyrazowka 8)7

orfister, sprawdz sobie kompresje, bo ja skads znam takie zapychanie odmy szczegolnie jesli ma sie LPG :roll:
przy obecnym silniku ktory kompresje mial calkiem calkiem wystarczy wytrzepac maslo z korka raz na miesiac
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: pomoc w silniku 205 1.9 GTI

Post autor: Orfister »

Dziś przepchałem masełko najlepiej jak mogłem, założyłem folię na bagnet, żeby nie nie chlapało po silniku, jutro jadę w trasę to zobaczę co i jak...
Pozbyłem się tez tej siatki w korku...zobaczymy co będzie...
masełko miałem w rurach oznaczonych numerami 3 i 4 ( rysunek dotyczący 205 <zaworek> )
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: pomoc w silniku 205 1.9 GTI

Post autor: Orfister »

Na 99% u mnie problem wynikał z zagiętej rury pod korkiem wlewu oleju...
Niesprawne było mocowanie owego korka, tym samym opadł niżej, a tam na rurę czekała wiązka elektryczna, która dokonała zagięcia i przewężenia przekroju..
puki było ciepło i masełka było mało lub wcale, nie stanowiło to większej przeszkody.
Gdy przyszły chłodniejsze dni, produkcja masełka wzrosła nieco i mały prześwit szybko zatkał się...a co było dalej .... wiadomo..
będę teraz bacznie obserwował co się będzie działo...
udrożniłem całą odmę, zamocowałem prawidłowo wlew oleju, rura się trochę wyprostowała...nie do końca, ale przy obecnym mrozie nie mam zamiaru z nią walczyć...
ODPOWIEDZ