jazda bokiem-wskazówki
- painmaker
- Junior
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 6:42 pm
- Posiadany PUG: 1.1 kat 1993r New Look, 1.4 RG, 1.4 XR
- Numer Gadu-gadu: 7796949
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jazda bokiem-wskazówki
Chciałbym się nauczyć jeździć szybko i agresywnie moim peugeocikiem. Wchodzić w zakręty bokiem i robić inne "rajdowe" rzeczy. Nauczyć się panować nad autem w trudnych warunkach przy większej prędkości. Chcę sobie poćwiczyć na leśnych i polnych drogach ale nie wiem od czego zacząć...
Macie może jakieś wskazówki jak zacząć rajdową przygodę?
Macie może jakieś wskazówki jak zacząć rajdową przygodę?
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
Hmm leśne drogi raczej nie wskazane chyba że daleko do drzew, brak wystających korzeni blisko drogi. Zapisz sie na doszkalanie jazdy w trudnych warunkach . A lepiej to jakiś duzy pusty plac proponuje znaleźć pojechać jak popada śnieżek i można sobie po kontrolować uślizgi.
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
- painmaker
- Junior
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 6:42 pm
- Posiadany PUG: 1.1 kat 1993r New Look, 1.4 RG, 1.4 XR
- Numer Gadu-gadu: 7796949
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
no w zasadzie tak
ale od czego zacząć naukę??
ale od czego zacząć naukę??
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
wjedź dość szybko w zakręt na biegu bezpośrednim i jak już będziesz miał lekko skręcone koła odejmij całkowicie gazu, po chwili kiedy już będziesz leciał bokiem skieruj koła w stronę drogi (kierunku jazdy) i dodaj gazu mozna zrobić to samo ale zamiast puszczać gaz klepnąć lekko lewą nogą hamulec Potrenuj najpierw tam gdzie masz dużo miejsca
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
Pogadaj z Krzycho-g - wiele się nauczysz
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: jazda bokiem-wskazówki
A Krzycho jakieś kursy prowadzi, czy co??
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
Jest samoukiem do dużym doświadczeniem
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- painmaker
- Junior
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 6:42 pm
- Posiadany PUG: 1.1 kat 1993r New Look, 1.4 RG, 1.4 XR
- Numer Gadu-gadu: 7796949
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
co to jest bieg bezpośredni??
jakie jest prawdopodobieństwo, że przewrócę auto??
jakie jest prawdopodobieństwo, że przewrócę auto??
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
Bieg bezpośredni to ten na którym będziesz wchodził w zakręt.
Jak będziesz jechał 120km/h to duże przy 20-30 zerowe.
Najlepiej na placu rozpędź sie do 40km (trójeczka), tuż przed skrętem zredukuj do 2, i wejdź dość stanowczo w zakręt, tak jak pisał sekator odejmij gazu, po chwili zkontruj i jak będziesz czuł że silnik słabnie delikatnie dodaj gazu, jak depniesz do podłogi to cie obróci.
Przynajmniej ja się tak uczyłem, mistrzem nie jestem ale lekkie drifciki na ośniezonych drogach nie sa problemem.
Jak będziesz jechał 120km/h to duże przy 20-30 zerowe.
Najlepiej na placu rozpędź sie do 40km (trójeczka), tuż przed skrętem zredukuj do 2, i wejdź dość stanowczo w zakręt, tak jak pisał sekator odejmij gazu, po chwili zkontruj i jak będziesz czuł że silnik słabnie delikatnie dodaj gazu, jak depniesz do podłogi to cie obróci.
Przynajmniej ja się tak uczyłem, mistrzem nie jestem ale lekkie drifciki na ośniezonych drogach nie sa problemem.
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
najlepszym (wg mnie) sposobem na kontrolowane poślizgi jest jednak hamulec ręczny
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
wszystko prawie TAK tylko, że 40km/h to ja jeszcze na jedynce jeżdżę, proponuję co najmniej 2-gi bieg a 3 nie wcześniej niż z 80km/h (zależy od przełożeń) chyba, że jedziesz po żywym lodzie to wtedy prościej wcześniej wrzucać wyższy bieg żeby mniej momentu na kołach było. Jak odejmiesz gazu i Cię zarzuci to w ułamkach sekundy kontrujesz a w między czasie już dodajesz gazu (musisz wyczuć ten moment), skrętem kół celujesz w kierunku, w którym chcesz jechaćKrakerSx pisze:Bieg bezpośredni to ten na którym będziesz wchodził w zakręt.
Jak będziesz jechał 120km/h to duże przy 20-30 zerowe.
Najlepiej na placu rozpędź sie do 40km (trójeczka), tuż przed skrętem zredukuj do 2, i wejdź dość stanowczo w zakręt, tak jak pisał sekator odejmij gazu, po chwili zkontruj i jak będziesz czuł że silnik słabnie delikatnie dodaj gazu, jak depniesz do podłogi to cie obróci.
Przynajmniej ja się tak uczyłem, mistrzem nie jestem ale lekkie drifciki na ośniezonych drogach nie sa problemem.
... a ha, jak w nic nie wpadniesz (studzienka, krawężnik, dziura w jezdni itp.) to na cywilnej oponie dach prawie nie do wykonania, szczególnie na śliskiej nawierzchni ale popróbuj najpierw przy mniejszych prędkościach.
Ostatnio zmieniony 06 sty wt, 2009 7:54 pm przez sekator, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
przy wyższych prędkościach poślizg po ręcznym jest najmniej kontrolowanym poślizgiem , proponuję właśnie odjąć gaz lub kopnąć lewą w hamulec z jednoczesnym dodawaniem dalej gazu.florek2b pisze:najlepszym (wg mnie) sposobem na kontrolowane poślizgi jest jednak hamulec ręczny
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
ale tu chodzi o naukę dlatego warto zacząć właśnie od ręcznego przy małych prędkościachsekator pisze:przy wyższych prędkościach poślizg po ręcznym jest najmniej kontrolowanym poślizgiem , proponuję właśnie odjąć gaz lub kopnąć lewą w hamulec z jednoczesnym dodawaniem dalej gazu.florek2b pisze:najlepszym (wg mnie) sposobem na kontrolowane poślizgi jest jednak hamulec ręczny
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: jazda bokiem-wskazówki
to będzie zły nawykflorek2b pisze:ale tu chodzi o naukę dlatego warto zacząć właśnie od ręcznego przy małych prędkościachsekator pisze:przy wyższych prędkościach poślizg po ręcznym jest najmniej kontrolowanym poślizgiem , proponuję właśnie odjąć gaz lub kopnąć lewą w hamulec z jednoczesnym dodawaniem dalej gazu.florek2b pisze:najlepszym (wg mnie) sposobem na kontrolowane poślizgi jest jednak hamulec ręczny
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: jazda bokiem-wskazówki
Jazda z dodawaniem gazu i odejmowaniem daje większą kontrolę niż z ręcznym. Przynajmniej takie doświadczenie zebrałem jeżdżąc po wiaduktach mostu Łazienkowskiego i Poniatowskiego.