wydech w 205 gti 1.6
wydech w 205 gti 1.6
Czy układ wydechowy w P205 gti 1.6 jest identyczny jak w wersjach mniejszych ? czy przkroje rur sa inne niz w pozostałych modelach ?
...albo ,inaczej - jaka powinna być średnica wylotu układu wydechowego dla 1.6 gti ? - pytam ,bo mam założony jakiś podły tłumik , który na oko wygląda że ma wąską rurę niczym kran i podejrzewam że może on dławić samochód ?
Pozdrawiam
Butch
...albo ,inaczej - jaka powinna być średnica wylotu układu wydechowego dla 1.6 gti ? - pytam ,bo mam założony jakiś podły tłumik , który na oko wygląda że ma wąską rurę niczym kran i podejrzewam że może on dławić samochód ?
Pozdrawiam
Butch
wydech cd..
właśnie ...pierwsza rura od kolektora jest podwója dzielona, natomiast dalej są wsadzone jakieś podróbki, z czego tylny tłumik ma wylot o średnicy kranu (na mój gust jest to średnica wydechu dla mniejszego litrażu). Mam wrażnie że na tym przekroju silnik się dławi - może się mylę, ...stąd moje zapytanie jaka powinna być takowa średnica lub od jakiej dławienie można wykluczyć z tego powodu ![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Pozdrawiam
Butch
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Pozdrawiam
Butch
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hej!
Prosta sprawa!
Od kolektora wydechowego idzie pierwsza orginalna rura, dzielona na 2 czesi, i dalej juz zaczyna sie "wydech wlasciwy"
gdzie czesto cos sie zmienia itp.
Poprawnie zrobiony wydehc powinien byc tak zrobiony aby:
Kazda kolejna rura wydechu, miala ciut wieksza srednice niz rura poprzednia, aby mozna bylo ja nasunac na poprzednia rure. Tzn. pierwsz rura ma powiedzmy 50mm srednicy, to nastepna rure wkladamy np. 52mm (natmiast w polsce czesto wydechowcy robia tak, ze kazda nastepna rura jest wkladana do srodka rury poprzedzajacej)
Nastepnie, wiadomo ze nasz uklad wydechowy jest w wielu miejscach "lamany/wyginany" i trzeba zwrocic uwage na to, aby na kazdych "kolankach" byla zachowana wlasciwa srednica wydechu. Czesto panowie wydechowcy grzeja rure a potem ja wyginaja, co jest bledem! Poniewaz w ten sposob robi sie "waskie gardlo" i na gieciu zmniejsza sie srednica wydechu.
W GTI powinny byc 2 tlumiki, pierwszy jakies 30-40cm od pierwszej rury, a drugi na koncu wydechu. Pierwszy jest owalny, a ostatni jest okragly. Wazne aby te tlumiki byly dobrze wykonane. Czestokroc spotyka sie tlumiki rodzimej produkcji, gdzie rura do tlumika jest przyspawana. Jak sie taka rure obetnie 1cm od tlumika, to widac, ze jest ona nie "centralnie" przyspawana, przez co spaliny na swojej drodze spotykaja kolejny opor (czesto jest to otwor ksztatlem przypominajacy ksiezyc.
Uklad wydechowy w GTI jest BARDZO DOBRY! I jest super wyliczony! Sek w tym aby zakladac ORGINALNE TLUMIKI!! Niestety to jest droga zabawa![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
A ten "za maly" tlumik wywal jak najszybciej, bo jezeli spaliny beda stawialy za duzy opor, to zacznie sie za mocno grzac caly wydech, a od wydechu bedzie grzal sie kolektor, i glowica, co moze w ekstremalnych warunkach doprowadzic nawet do pekniecia glowicy!! Ale to naprawde w ekstremalnych warunkach!
Prosta sprawa!
Od kolektora wydechowego idzie pierwsza orginalna rura, dzielona na 2 czesi, i dalej juz zaczyna sie "wydech wlasciwy"
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Poprawnie zrobiony wydehc powinien byc tak zrobiony aby:
Kazda kolejna rura wydechu, miala ciut wieksza srednice niz rura poprzednia, aby mozna bylo ja nasunac na poprzednia rure. Tzn. pierwsz rura ma powiedzmy 50mm srednicy, to nastepna rure wkladamy np. 52mm (natmiast w polsce czesto wydechowcy robia tak, ze kazda nastepna rura jest wkladana do srodka rury poprzedzajacej)
Nastepnie, wiadomo ze nasz uklad wydechowy jest w wielu miejscach "lamany/wyginany" i trzeba zwrocic uwage na to, aby na kazdych "kolankach" byla zachowana wlasciwa srednica wydechu. Czesto panowie wydechowcy grzeja rure a potem ja wyginaja, co jest bledem! Poniewaz w ten sposob robi sie "waskie gardlo" i na gieciu zmniejsza sie srednica wydechu.
W GTI powinny byc 2 tlumiki, pierwszy jakies 30-40cm od pierwszej rury, a drugi na koncu wydechu. Pierwszy jest owalny, a ostatni jest okragly. Wazne aby te tlumiki byly dobrze wykonane. Czestokroc spotyka sie tlumiki rodzimej produkcji, gdzie rura do tlumika jest przyspawana. Jak sie taka rure obetnie 1cm od tlumika, to widac, ze jest ona nie "centralnie" przyspawana, przez co spaliny na swojej drodze spotykaja kolejny opor (czesto jest to otwor ksztatlem przypominajacy ksiezyc.
Uklad wydechowy w GTI jest BARDZO DOBRY! I jest super wyliczony! Sek w tym aby zakladac ORGINALNE TLUMIKI!! Niestety to jest droga zabawa
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
A ten "za maly" tlumik wywal jak najszybciej, bo jezeli spaliny beda stawialy za duzy opor, to zacznie sie za mocno grzac caly wydech, a od wydechu bedzie grzal sie kolektor, i glowica, co moze w ekstremalnych warunkach doprowadzic nawet do pekniecia glowicy!! Ale to naprawde w ekstremalnych warunkach!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Jezeli auto nie jest do sportu, to mozna wsadzic kolektor wydechowy tzw. "baran" najlepiej supersprinta, nastepnie wywalic srodkowy tlumik, i na koncu zalozyc tlumik ktory bedzie trzymal cisnienie w ukladzie, takze najlepiej jakiejs renomowanej firmy.
Ogolnie w 1.6 GTI seryjny ORGINALNY!! wydech jest idealnie wyliczony do seryjnego silnika. Trudno jest zrobic lepszy wydech. Srednicy rur bym nie powiekszal zbytnio.
Ogolnie w 1.6 GTI seryjny ORGINALNY!! wydech jest idealnie wyliczony do seryjnego silnika. Trudno jest zrobic lepszy wydech. Srednicy rur bym nie powiekszal zbytnio.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Lepiej zrobisz jak zaiwestujesz te kase w kolektor ssacy na 4 przepustnicach! Pogadaj ze swiatkiem on cos takiego robi. http://www.swiatek.com.pl
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt: