Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: levis »

Czesc.
Jak pewnie wiecie moim drugim samochodem jest 405 1.9 TD.
Lubie ten motor, ale mam co do niego jedno zastrzerzenie. Zaczyna sie bujac dopiero od 2500 tys obrotow i wg mnie jest to wina za duzej turbinki, ktora jeszcze niedawno dmuchala sobie 1.8 bara.
Teraz mam ustawione 1.3 bara (fabrycznie 1.0) i z tego co poczytalem ta taka turbinka z 1.4 hdi moze smialo smigac na takim doladowaniu.

Czy faktycznie wczesniej zacznie dostrzegac sie moc, w sensie od nizszych obrotow, rzedu 2000-2100 ? Jest mi to potrzebne glownie na trase, bo np na 5 biegu to moge wyprzedzac sensownie dopiero powyzej 100-110km/h...

Turbinke mozna kupic za 300 pln.

Co o tym sadzicie ?
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
-BARON-
Junior
Posty: 135
Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 16V
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: -BARON- »

moze się nieznam na tyle żeby tu coś wyrokować ale moim zdaniem mała turbinka będzie faktycznie dmuchać przy mniejszych obrotach ale tez i może sie okazać że straci siłe wiatru zawcześnie i zyskując dół zgubisz góre naprzykład w audi s4 czy s6 2.2 turbo są 2 turbiny jedna mała do dmuchania z wolnych a że jest za cienka na wieksze obroty to jest druga większa która dmucha od wiekszych obrotów i w ten oto sposób pozbyto sie turbodziury w jakimś tam stopniu.
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: levis »

no wlasnie gory chyba bym nie stracil, bo te 1.4 hdi moze dmuchac bezpiecznie 1.5 bara. Wiec na 1.3 spokojnie by chodzila. Natomiast ta moja, ma naprawde duzy potencjal, ale nie chce meczyc silnika doladowaniem rzedu 1.7-1.8 bara...
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: TO-MI »

tylko że 1.4 to nie 1.9 i nie wiem czy wydajność turbiny bedzie zadowalająca ale to już trzeba popatrzeć w katalogi :wink:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
-BARON-
Junior
Posty: 135
Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 16V
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: -BARON- »

wiesz tu nie oto chodzi ile ona moze dac na silniku do jakiego ona była przeznaczona wez sobie takie poruwnanie rure z woda o srednicy 1/2 cala i 1 cal i w obu daj takie samo cisnienie i lej wode z nich do wiadra i ta mniejsza napelni te wiadro w innym czasie niz ta wieksza i tak moze byc z turbna ze jej wydajnosc bedzie mniejsza co sie odbije na tym ze w 1.9 nienapompuje tyle co trzeba ,turbina ma sprawnisc do jakis obrotow a potem niepompuje wiecej wiec moze sie okazac ze naprzyklad rozkreci sie ladnie juz okolo 1500obr i bedzie super do 3000 bor a potem silnik bedzie potrzebował wiecej i wiecej wiatru a go niedostanie
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
hryno
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 04 lip pn, 2005 8:12 am
Posiadany PUG: 205 rallye,205 rallye bikera,było 309GTI,405srd-t 405grd-t
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: hryno
Lokalizacja: Bystrzyca klodzka

Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: hryno »

kup mojego d-turbo ma wszystko co tobie potrzeba :mrgreen: _O_
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: levis »

BARON - masz racje, faktycznie o tym nie pomyslalem. Po chipie na 1.4 hdi wyciskaja 98km, wiec malo. Trzeba w takim razie szukac cos od 1.6 hdi, bo na tym wyciskaja nawet 133 konie :]
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: Banita »

A pomyslales o tym, ze turbo moze pompowac wczesniej, a pompa nie podaje tyle paliwa, ile bys chcial? Pamietaj, ze tam nie ma przepustnicy i moment zwiekszasz paliwem. Nie mowie, ze tak jest w tym konkretnym przypadku, tylko ze taka opcja istnieje.
KKK03 jest na lozyskach slizgowych, a takie wkrecaja sie ok 20% wolniej od tych na lozyskach kulkowych, wiec moze po prostu poszukaj czegos na kulkach.
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: levis »

Pompa jest wysterowana w jakis tam sposob, ale glownym czynnikiem okreslajacym ilosc paliwa jest LDA, ktore reaguje na cisnienie. Wiec paliwa nie zabraknie, bo jak sie pojawi, to membrana sie ugnie i poleci extra ropa.

Za to kulkowe turbiny sa strasznie drogie z tego co wiem...
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: daro »

Niektóre 1.4hdi miały turbine o zmiennej geometri łopatek miałbyś problem z uruchomieniem tego wszystkiego.
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI

Post autor: levis »

Wprowadzilem was w blad. Moja turbina to KKK K14.

Potrzebuje jakas mniejsza turbinke, tak zeby byla w miare Plug & Play.

Myslalem nad Garrett GT15 - ale gdzie taka dostac...
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
ODPOWIEDZ