Problemy z chłodnicą

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problemy z chłodnicą

Post autor: Sebek »

Może Wy bedziecie mieli jakis pomysł! Sprawa wygląda tak: Mam strasznie zasyfioną chłodnice, w zbiorniczku płynu chłodzącego jest ciecz która płynu tego nie prezypomina ani troche. Akcja zaczyna sie podczas jazdy kiedy mam dokrecony korek to jak auto jedzie i daje mu w pi... to wskaźnik temperatury przekracza 90 stoni i włancza mi sie kontrolka STOP, wiatrak sie nie włancza ale czsem jak tak sobie troche pojeżdze (z korkiem niedokreconym) to niby mi sie nuie grzeje a dopiero jak dojade i do garażu go wstawie to wiatrak sie włancza. To jest wogule dziwna sprawa. Dzisiaj bedzie u mnie mechanik wiec pogadamy ale szczra porada zawsze sie przyda. A wiec...
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

A wiec:

1) Na chlodnicy powinien byc cylindryczny czujnik od zalaczania/wylaczania wiatraka. Wiatrak powinien wlaczac sie przy 87-88 stopniach. Jezeli sie nie wlacza, wez suszarke i nagrzej ten czujnik (ale wazne abys mial wlaczony zaplon - chociaz w wiekszosci Pugow wiatrak chodzi nawet na wylaczonym!) wiatrak powinien sie wlaczyc! Jezeli to nie pomoze, to odlacz ten czujnik, i zlacz styki na stale - wentylator powinien chodzic. Jezeli chodzi to masz do wymiany czujnik, jezeli nie chodzi to masz do wymiany wentylator.

2) Jak juz ci sie zagrzeje tak mocno silnik ze swieci ci sie STOP - sprawdz reka czy chlodnica jest GORACA!! Jezeli jest zimna badz tylko ciepla (bo moze sie nagrzac odsilnika) to znaczy ze nie wlacza ci sie duzy obieg, czyli padl ci termostat - wymien termostat na nowy, badz wyjmij stary i jezdzij bez... i sprawdz czy tez sie bedzie grzal i czy tez wiatrak sie nie bedzie zalaczal.

3) Zlej plyn, wyjmij chlodnice, wez ja do domu do wanny, i dokladnie w srodku przeplucz woda tak aby wszystkie syfy usunac. Zamontuj chlodnice, zalej do ukladu chlodzenia <b>WODE</b> i niech silnik sobie popracuje z 5 minut..... spusc wode do wiadra i zobacz czy nie ma w niej jakis syfow... jezeli sa to powtorz akcje! Do tej wody mozna tez dodac CALGONIT ;) tak aby usunac kamien z ukladu! Jezeli wsypiesz Calgonit, to takz 3 razy niech autko nabierze porzadniej temperatury! Pozniej jak ostygnie to zlej ten syf ktory z pewnoscia bedzie mocno brazowy, jeszcze raz wyplucz uklad zwykla woda, i dopiero na koniec zalej go <b>PETRYGO</b dostepnym na niemalze kazdej stacji Orlena.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Dzieki Kaktus :D Ty zawsze służysz fachową rada! Pozdro i zaraz do roboty! :wink:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
ODPOWIEDZ