pare pytań mam (pare odp znalazłem w ksiązkach na innych postach itp) ale mam jeszcze wątpliowsci.
1) ktos na forum pisał ze zeby w XU wymienic rozrząd i miec do niego dostęp to powinno sie silnik od spodu podniejsc jakies 7 cm. - prawda?
2)zeby odkręcic srube ktora trzyma koło klinowe na wale korbowym to musze to koło jakos zablokowac. jak to zrobic w tym silniku? bo kiedys wymieiałem w toyocie to wykreciłem rozrusznik i wsadziłem tam mocny srubokret i dobrze zblokowało.
3) gdy zablokujemy rozrzad (te bolce 10mm) to pierwszy cylinder jest w gornym martwym punkcie? GMP? czyli cały silnik jest jakby "na początku" ... takze rozdzielacz? aparat zapłonowy?
4) po zdjeciu głowicy widzimy tuleje cylindrów. czy moge wtedy ruszacz walem , czy poprzestawiam te tuleje? bo ktos na forum powiedziałem ze w benzynowym XU są wciskane na ręke (czyli lekko siedzą). wiec jak z tym ruszaniem walu?
5) przy montowaniu przykręcamy sruby głowicy (Banita chyba) mówił gdzies na forum ze gwiny na mokro ... hmmm chyba na sucho czy sie myle????
6)i ostatnie główne pytanie w zasadzie: czy po przykręcniu w odpowieni sposob głowicy , nalezy ją poniej dociągać? czyli dokrecac jeszcze sruby po rozgrzaniu silnika?
poprosze o pomoc, podczas naparay mam zamiar robic fotki szczegółowe i dać post co robic krok po kroku ze zdjeicami
pozdrawiam was
Grzegorz
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)