Dziwna kontrolka 2 ????!!!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
ariari

Dziwna kontrolka 2 ????!!!

Post autor: ariari »

witam, mam pytanie odnośnie jednej kontrolki, znajduje sie ona na tarczy kolo wskaźnika rezerwy benzyny w gornym prawym rogu tak jak to (mni9ej wiecej) przedstawia sie tu
Obrazek
zapala sie to cholerstwo przy starcie, po pewnym moemncie gasnie, i bylo by wsio haraszo jesli by sie nie zpalala podczas jazdy co piwen czas. w instrukcji jest napisane ze jest to kontrolka "samodiagnostyczna/autodiagnostyczna" ale co dokladnie oznacza... wiec wlasnie, prosze o wyjasnienie jezeli ktos sie z tym zetknął.
czekam na w miare szybka odp, bo nie chcialbym uslyszec w salonie : "Panie, to Pan z tym jeździ??!! " :P pozdro!
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Jezdzisz na gazie ??

Jezeli tak to masz odpowiedz ;)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ariari

Post autor: ariari »

nie jeszcze nie jezdze, jeszcze benzynka, ale prawdopodbnie od poniedzialku bedzie gaz. :) wiec, czekam dalej na podpowiedz :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

katalizator sie przegrzewa?
sonda lambda siada?

cos z tych rzeczy raczej, albo jakas pierdolka typu jakis spiecie lub cos co powoduje wlasnie wlaczanie sie tej kontrolki
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
morus

Post autor: morus »

Więc na wstępie to jest mój pierwszy post, więc chce się przywitać – WITAM WSZYSTKICH. Jeśli chodzi o tą kontrolkę to jest to kontrolka od komputera i jak powiesz jaki masz silnik to ci powiem jak możesz sobie sam odczytać kody błędu i będziesz wiedział, co jest nie tak (teoretycznie :D). Odczyt jest bardzo prosty.
ariari

Post autor: ariari »

dzieki za pomoc. nie wytrzymalem od wczoraj i pojechal do salonu sie dowiedziec, facet zobaczyl i wytlumaczyl tak jak mowil kaktus ze jest to sonda lambda. z tego co zrozumialem z fachowego belkotu, chodzi prawdopodobnie o mieszanke paliwa i wtrysk,ale moge z tym jezdzic bo sie nic nie psuje.... no wiec chyba mozna mu zaufac..:) jeszcze raz dzieki
BastekM
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 21 lip śr, 2004 9:05 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BastekM »

ariari pisze:dzieki za pomoc. nie wytrzymalem od wczoraj i pojechal do salonu sie dowiedziec, facet zobaczyl i wytlumaczyl tak jak mowil kaktus ze jest to sonda lambda.
To jest kontrolka od sondy lambda :?: :shock:

To ja w takim razie ponowię pytanie które kiedyś napisałem w tym wątku:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ght=#15192
Co oznacza czerwona kontrolka z prawej strony deski rozdzielczej (na górze po prawo nad obrotomierzem)? Na kontrolce jest jakiś znaczek który wygląda zdecydowanie jak litera K.
Pozdrawiam
Bastek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No wedlug mnie czerwone K to moze byc kontrolka od katalizatora ktory sie prawdopodobnie przegrzewa. Ale moze to tez byc kontrolka diagnostyki silnika. Roznie to bywa, czesto kontrolka katalizatora, sondy lambda, i diagnostyki silnika podpiete sa pod jedena i ta sama kontrolke na desce rozdzielczej. Zdarza sie takze w nowszych autach ze taka kontrolka zaswieca sie po 10000km, przypominajac kierowcy o tym ze trzeba np. wymienic olej. Wartosc kilometrow po jakiej ma sie zaswiecic ustawia sie w serwisie, a co kazda wymiana oleju, nalezy te kontrolke wylaczyc.

Tak wiec jednoznacznie nie jestem w stanie ci powiedziec co oznacza te czerwone K = u mnie nawet takiej konrtolki nie ma... jak by byla to juz bym wiedzial co to jest bo przy robieniu nowej wiazki bysmy do tego doszli.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

zrozumialem z fachowego belkotu, chodzi prawdopodobnie o mieszanke paliwa i wtrysk,ale moge z tym jezdzic bo sie nic nie psuje.... no wiec chyba mozna mu zaufac..:) jeszcze raz dzieki
No dokladnie! Gdy mieszanka jest zbyt uboga badz zbyt bogata, to sonda zacznie swirowac i zacznie podawac "blad".

O ile mieszanka jest zbyt bogata, to rzeczywiscie mozesz tak jezdzic. Nic sie nie powinno stac! Pozatym ze pug bedzie ci palil dosc duzo, i wydzielal dosc znaczny procent CO w spalinach, przekraczajacy polskie normy.

Jezeli natomiast mieszanka jest za uboga! To ja bym tak nie jezdzil! Bardzo szybko wypalisz dziure w tloku, badz tez wypalisz zawory! Sprawdz jakie masz CO w spalinach i ustaw to tak jak byc powinno, niestety najprawdopodobniej bedzie problem aby to ustawic - wtedy na forum pomyslimy co moze byc przyczyna tego.

Wartosc CO dla twojego silnika powinien miec kazdy dobry mechanik w ksiazce AUTODATA czy jakos tak. Zadbaj takze o poprawne ustawienie zaplonu.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ariari

Post autor: ariari »

o złota rada, kaktus, pojade po zamaceniu gazu do stacji diagnsotycznej i sprawdze sobie. a moze uda mi sie tego od gazu namowic, bo widzialem ze ma tam urzadzenia diagnotyczne. zobaczymy.

do BastkaM - sory, ale jam nie ekspert wiec ci nie poradze nic, dobrze, ze sa tu tacy obeznani jak Kaktus, bez nich zginelibysmy :)
pozdro ;)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No jezeli zamierzasz jezdzic na gazie, to nie ma obawy... gazownik powinien ci mieszanke gaz/powietrze dobrze ustawic. Wiec jezdzac na gazie silnika nie uszkodzisz.

Ale benzynke i tak bym wyregulowal.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ta kontrolka tez mnie sie swieci :((( kurde mam nadzieje ze to tylko regulacja mieszanki a nie lambda bo to pierwsze chyba lepsze. czy potrafia to zrobic w warsztatach samoch. czy lepiej w serwisie puga ? no i tez swiecila sie ta co jest przy wskazniku paliwa na dole po prawej od chlodnicy - wydaje mi sie ze to walniety czujnik jest przy chlodnicy lub termostacie. a na pewno mam do wymiany korek od zbiornika wyrownawczego na plyn chlodniczy. kupilem teraz puga205xs za 450euro 5 drzwi, skrzynia 5, 1.1 - 60KM ...... wczesniej byk trabant :D
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
ODPOWIEDZ