problemy z zapalaniem

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
heinz

problemy z zapalaniem

Post autor: heinz »

na zimnym silniku pali od razu,a na ciepłym około 90 stopni gdy załączy się wentylator chłodnicy nie zapali aż do wystygnięcia. Spotkaliscie się już
z czymś takim? :?
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Szykuj kase na aparat zaplonowy!

Spalil ci sie czujnik halla. Niedlugo zacznie gasnac samochod sam jak bedzie cieply, i bedzie dawal sie odpalic dopiero jak ostygnie.

Nie wykluczone takze ze siada modul badz cewka zaplonowa - objawy beda podobne.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
heinz

Post autor: heinz »

gdzie ten czujnik się znajduje,jak wygląda,ile kosztuje?dzięki za info :?
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

Ten czujnik znajduje sie w aparacie zaplonowym, i potocznie nazywany jest cewka aparatu zaplonowego.

Nowy aparat zaplonowy okolo 800zl, a uzywke mozna wyrwac za 150zl.

Samego czujnika raczej nie dostaniesz, a jak dostaniesz to z wymiana nie ma najmniejszego problemu.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
heinz

Post autor: heinz »

dzięki za informacje!
axelus

Post autor: axelus »

czujnik halla inaczej jest to cewka aparatu zaplonowego tak ?

wiec pytanie
co to jest dokladnie wyzej przytoczona cewka zaplonowa czy jest to jeszcze inna cewka takze w aparacie zaplonowym

iii modul wyzej wspomniany tzn. inaczej tzw.komputer montowany w samochodzie czy tak

w ksiazce etzolda wyczytalem ze zaplon sklada sie z:cewki zap. swiec rozdzielacza i elektronicznego sterownika

ten elektroniczny sterownik jest to ten komputer wlasnie tak ?

wlasciwie domyslam sie juz z samej ksiazki co to jest -- ale prosze potwierdzic osoby ktore praktycznie zajmowaly/uja sie ---

bo z samej ksiazki to ja sobie moge :oops: --- poczytac
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

ECU - To jest tzw. Komputer sterujacy, czy tez sterownik silnika - roznie ludzie na to mowia.

Cewka zaplonowa, jest to takie cos z czego wychodzi jeden przewod wysokiego napiecia i pociagniety jest do kopulki, ktora nalozona jest na aparat zaplonowy.

Modul zaplonowy, jest to kostka podobna do procesora, i odpowiada ona za sterowanie iska, czy tez jak kto woli sterowanie cewka zaplonowa.

Aparat zaplonowy odpowiada za rozdzielanie iskry na poszczegolne kable.

W srodku aparatu zaplonowego jest jego serc, czyli czujnik halla - zwany takze cewka aparatu zaplonowego.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
axelus

Post autor: axelus »

czyli uogolniajac
1. modul zaplonowy
steruje
2. cewka zaplonowa
a ona / jeden przewod wysokiego napiecia zasuwa do
3. aparatu zaplonowego
rozdziwla iskry na okreslone kable i w nim jest
4. czujnik halla zwany cewka aparatu zaplonowego

czy dobrze zrozumialem jezeli tak to:

aparat zaplonowy zwie sie inaczej rozdzielaczem zaplonu ?
i jaka role pelni przerywacz

oczywiscie to jest tylko w silnikach benzynowych -- prawda :roll:
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

W aparacie zaplonowym nie ma przerywacza zaplonu! Aparat zaplonowy wlasnie zajmuje sie "rozdzialem zaplonu"

To jest dosc skomplikowane, poniewaz od aparatu zaplonowego do modulu idzie kabelek, i teraz jezeli ten kabelek bys przerwal to autko ci automatycznie zgasnie.

Dziala to na takiej zasadzie, ze z czujnika halla poprzez ten kabelek idzie sygnal do modulu zaplonowego, ktory wie ze silnik sie kreci, i modul zaczyna dawac sygnal do cewki zaplonowej, cewka wytwarza prad o wysokim voltarzu, i z cewki prad leci sobie do kopulki ktora nalozona jest na aparat zaplonowy, w aparacie zaplonowym na tej samej osi na ktorej jest czujnik halla, znajduje sie palec rozdzialacza, i przez ten palec jest rozdzielany prad po kopulce, a z kopulki juz 4 kablami prad leci sobie do swiec.

Czyli aparat zaplonowy tak naprawde wykonuje 2 funkce! A calosc ukladu zaplonu, czyli aparat, cewka, modul sa od siebie uzaleznione, awaria jednego z tych 3 elementow oznacza jednoczesnie brak dzialania pozostalych elementow.

Dodatkowo aparat zaplonowy posiada podcisnieniowy wyprzedzacz zaplonu. Czyli wraz ze wzrostem obrotow, stopien wyprzedzenia zaplony sie zmienia!

Tak bynajmniej sprawa wyglada w silniku GTI
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
axelus

Post autor: axelus »

dzieki za wyczerpujaca odpowiedz --- o to mi chodzilo :D
ODPOWIEDZ