przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
mareckilublin
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lublin

Post autor: mareckilublin »

wypowiem sie na temat primy lodz moj ojciec handluje czesciami tej firmy i nigdy ni mial zadnego zwrotu ani reklamacji z tego co wypytalem u innych sprzedawcow to kiedys moze polskie podzespoly byly kiszka ale teraz mozna im ufac
pierscionki bardzo dobre i niski koszt
bo widze ze niektorzy tutaj uwazaja ze wszystko co drogie musi byc zajebiste
niestety tak nie jest
kupilem kiedys (podobno zajebiste) swiece NGK a okazalo sie ze z 4 dzialala tylko jedna i w dodatku przez pare minut wiec nie wiem czy zawsze polegac na drozszych czesciach
ale to tylko moje zdaniePOZDRO :W
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zlotycbr »

I zgadzam sie z toba MARECKILUBLIN ale nie chodzi o cene.]
Pierscienie polskie roznia sie ewidentnie od goetze pierscieniem olejowym.
Pierscien polski to pierscien zeliwny chromowany jednoczesciowy ze sprezynka rozpierajaca wewnetrz piercienia.
Goetze to pierscien stalowy trzyczesciowy wykonany jako dwie blaszki zgarniajace chromowane Wewnatrz i miedzy nimi specjalnie wyprofilowana sprezyna ropierajaca blaszki do cylindra jak rowniez na wysokosc w rowku tloka.
Polski pierscien jest dobty do nowego cylidra lub po szlifie.
Niemiecki z kolei szybciej sie dociera ma mala powierzchnie styku z cylindrem(wazne do sportu,mniejsze tarcie) i wiekszy nacisk na cylinder,dlatego to bardzo dobre rozwiazanie do cylindrow uzywanach aczkolwiek nie zuzytych znacznie.
Np: pierscienie trzyczesciowe sa stosowane we wszystkich japonskich motocyklach.
Najwazniejsze jest tez to ze wcale nie zuzywaja sie szybciej od zeliwnych.
Wiec nie cena sie osobiscie sugeruje,lecz jakoscia i konstrukcja podzespolow i czesci ktore montuje w moim lwiatku :D
Pozdrawiam wszystkich :W
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??

Post autor: levis »

Troche odgrzebie temat.
Moj samochod dosc pokazliwie kopcil i bral 0.5L oleju na 1000km...
Przy czym moc mial zachowana, tylko spalal sporo Pb95, ale slyszlalem, ze to normalne przy tym typie silnika.
silnik to 1.4 TU3M.
teraz moje pytanko. Na tlokach jest taki mini prog, ale podobno takim nie ma co sie przejmowac.
Ale mimo wszystko, jak dalej wyglada procedura, zalozmy, ze pakuje sie pod samochod zdejmuje miske, odkrecam panewki i wywalam korby z tlokami do gory.
Jaki rozmiar pierscionkow dokupic ? czy zakpadanie nowych pierscionkow bez nowych tulei/szlifu cylindrow ma sens ? Ile moga kosztowac takie pierscionki ?
z gory dzieki, ze komus sie chcialo odpowiadac na moje lamerskie pytania :D
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??

Post autor: Kamkiler »

Pierscienie nominał w przypadku szlifu cylindrów musiałbyś kupić tłoki nadwymiarowe , a w tym przypadku raczej tuleje i tłok STD
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??

Post autor: levis »

ok, to moze jednak oleje dol silnika :D Mam nadzieje, ze gora wystarczy :D
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Wojtek_nurek
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 26 lip śr, 2006 6:36 pm
Posiadany PUG: Junior
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??

Post autor: Wojtek_nurek »

A ile kosztują cylindry z tłokami jak ktoś chciałby na nominale zrobić remont?
Pozdrawiam
Wojtek

205 Junior
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??

Post autor: buniooo »

Witam
Odkopie troche temat.
Jestemw trakcie remontu silnika i ceny sa znacznie wyzsze obecnie.
np:
Kpl panewek glownych 1 szlif - 140zl
klp panwewk korbowych 1 szlif - 120
klp pierscieni - 320zl
uszczelaka glowicy - 65zl

To raczej normalne ceny obecnie?
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??

Post autor: grzesiek309 »

Kilka miesięcy temu ceny były podobne. Kryzys, inflacja itp więc nie ma co się dziwić.
Ostatnio zmieniony 16 lip pt, 2010 8:10 am przez grzesiek309, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
kuba309gti
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 23 lis pn, 2009 9:57 pm
Posiadany PUG: 309 GTI
Numer Gadu-gadu: 4415140
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??

Post autor: kuba309gti »

Ja dwa lata temu płaciłem za panewki korbowe 70zł, jakbyś chciał to mam nominalne do 1.9
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??

Post autor: Gruszka »

a ja mam trochę zniżki w sklepie z częściami do fur:) Więc jak ktoś coś potrzebuje to walić jak w dym 8)7 I to normalne, że TU3M pali dużo.. Testowałem.. A zastanawiam się nad 1.6 na pełnym wtrysku + Turbo 0,5 Bara. Co o tym myślicie?? No i sorry, że nie w osobnym temacie no i, że truje:D

No i jeszcze nie spojrzałem na datę ostatniego posta 8)7 8)7 8)7 8)7
Ale urwał! :oops:
Diesel Power :P
ODPOWIEDZ