Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
Witam
Ci którzy sie nie boją czytac tych zakazanych tekstów mogą co neico zapoznać się z projektem który wykonałem jakiś czas temu dla Zywika.
Podstawił mi ledwie zipiące RG 1.4 75KM. Po króttkiej rozmowie doszlismy do wniosku ze dobrym wyborem do tego autka będzie silnik z Puga 106 S16 o mocy 118 KM. Silnik przeszedł remont generalny głowicy, do tego zostały wymienione wszystkie uszczelniacze rozrzad i takie tam. Niektóre rzeczy musiały ulec modyfikacji zeby obudowa rozrządu zgrała się z łapą mocującą silnik ale udało się...
Ciekawostka to jest to ze ten silnik zajmuje w komorze duzo mniej miejsca niz 1.4 dzieki temu ze jest bardzo zwarty...
Do tego musiała zostać dorobiona rura wydechu pod silnikiem zeby wydech spasować z resztą od Puga. Przy okazji usunieto wystepującą w 106/VTS zwezke w jednej z rur wydechu co wydatnie poprawiło osiągi na wyższych obrotach
Do tego zamontowalismy hamulce z GTi zeby jednak bądź co bądź wyhamować troche predkosć która znacznie wzrosła..
Niestety auto jezdiło bardzo zle i dopiero po wymianie wałków rozrzadu i wszystkich dosłownie wszystkich czujników oraz pompy paliwa zaczeło jezdzić jak na S16 przystało czyli doooobrze
Ludzie którzy z Zywikiem jechali na Eurotripie wypowiadali sie w kazdym razie pozytywnie..
Napewno wiem ze do poprawy jest obrotomierz ale pewnie i to sie uda zrobic w jakimś czasie
Ponizej kilka zdjec:
Ci którzy sie nie boją czytac tych zakazanych tekstów mogą co neico zapoznać się z projektem który wykonałem jakiś czas temu dla Zywika.
Podstawił mi ledwie zipiące RG 1.4 75KM. Po króttkiej rozmowie doszlismy do wniosku ze dobrym wyborem do tego autka będzie silnik z Puga 106 S16 o mocy 118 KM. Silnik przeszedł remont generalny głowicy, do tego zostały wymienione wszystkie uszczelniacze rozrzad i takie tam. Niektóre rzeczy musiały ulec modyfikacji zeby obudowa rozrządu zgrała się z łapą mocującą silnik ale udało się...
Ciekawostka to jest to ze ten silnik zajmuje w komorze duzo mniej miejsca niz 1.4 dzieki temu ze jest bardzo zwarty...
Do tego musiała zostać dorobiona rura wydechu pod silnikiem zeby wydech spasować z resztą od Puga. Przy okazji usunieto wystepującą w 106/VTS zwezke w jednej z rur wydechu co wydatnie poprawiło osiągi na wyższych obrotach
Do tego zamontowalismy hamulce z GTi zeby jednak bądź co bądź wyhamować troche predkosć która znacznie wzrosła..
Niestety auto jezdiło bardzo zle i dopiero po wymianie wałków rozrzadu i wszystkich dosłownie wszystkich czujników oraz pompy paliwa zaczeło jezdzić jak na S16 przystało czyli doooobrze
Ludzie którzy z Zywikiem jechali na Eurotripie wypowiadali sie w kazdym razie pozytywnie..
Napewno wiem ze do poprawy jest obrotomierz ale pewnie i to sie uda zrobic w jakimś czasie
Ponizej kilka zdjec:
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
-
- Junior
- Posty: 133
- Rejestracja: 20 mar czw, 2008 1:15 pm
- Posiadany PUG: chwilowo nie posiadam ;/
- Lokalizacja: ZAMOŚĆ (lubelskie)
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
wreszcie się doczekałem opisu tego auta bo jakoś żywik się nie chwalił specjalnie na forum
wydaje mi się że to o wiele lepsza opcja niż swap na 1,9 bądź co bądź to są jeszcze w miarę świeże silniki
wydaje mi się że to o wiele lepsza opcja niż swap na 1,9 bądź co bądź to są jeszcze w miarę świeże silniki
Ostatnio zmieniony 11 sie wt, 2009 3:37 pm przez LZ_205, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
Zywik teraz ma duuz powazniejsze sprawy wiec postanowiłem ja za niego coś neicoś napisać...
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
-
- Uzalezniony
- Posty: 687
- Rejestracja: 02 lis ndz, 2008 5:52 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 1459401
- Lokalizacja: Gdów
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
Opis opisem ale na żywo zapierdziela jeszcze lepiej.
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
Mialem okazje pochasac z Zywikiem na Euro Tripie i musze powiedziec ze auto zapierdziela jak trzeba Nie bylo nawet mowy zeby zostawalo w tyle za cala chmara GTI / S16tek lub Mi16tek
Ekipa angielska na poczatku podchodzila sceptycznie do widoku Garrosa na Euro Tripie ale po kilkuset przejechanych kilometrach ustawiali sie kolejkami zeby zajrzec po maske
Ten silnik wydaje sie idealnym rozwiazaniem. PS. jaka skrzynia tam siedzi ?
Ekipa angielska na poczatku podchodzila sceptycznie do widoku Garrosa na Euro Tripie ale po kilkuset przejechanych kilometrach ustawiali sie kolejkami zeby zajrzec po maske
Ten silnik wydaje sie idealnym rozwiazaniem. PS. jaka skrzynia tam siedzi ?
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
super ! podobny silnik ma zagoscic u mnie pod maska jakby co to bede prosil o pomoc
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
nie ma sprawy, pomoge opisem i zdjeciami jakby co. Silnik jest bardzo wdzieczny, samo wywalenie kata i zmiana CR daje na hamowni wynik ok 135 KM. Bardzo dobrze wytrzymuje tez turbo , znane przypadki ze na seryjnym dole ma 220 KM
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
Mam pare pytań.
1. jaka pompe paliwa zastosowaliście ?
2. dlaczego musieliscie wymienic walki i czujniki ? zalozyliscie seryjne walki ?
3. masz moze jakas dokumentacje jak podlaczyc wiazke ?
4. ile mniej wiecej wazy ten silnik ?
5. wielki problem byl zeby seryjne zegary dzialaly ?
6. sprezyny zostaly te same co przy 1.4 ? Jesli tak to czy znaczaco samcohod w dol sie obnizyl ?
Dzieki za wszelka pomoc
1. jaka pompe paliwa zastosowaliście ?
2. dlaczego musieliscie wymienic walki i czujniki ? zalozyliscie seryjne walki ?
3. masz moze jakas dokumentacje jak podlaczyc wiazke ?
4. ile mniej wiecej wazy ten silnik ?
5. wielki problem byl zeby seryjne zegary dzialaly ?
6. sprezyny zostaly te same co przy 1.4 ? Jesli tak to czy znaczaco samcohod w dol sie obnizyl ?
Dzieki za wszelka pomoc
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
1. pompa paliwa jest od 205 GTi ale równie dobrze moze byc załozona od 106 S16 w miejsce pompy tej co masz
2. teraz są seryjne wałki i czujniki
3. dokumentacje wykonywałem wiec moge podesłać ale tylko rozpiska w excelu jakie kable na jakie po numerach
3. Silnik jest ok 25 kg cieższy od 1.4
4. Niewielki ale rzeba zrobic moduł do obrotomierza
6. samochod poszedł w dół moze o 1cm
2. teraz są seryjne wałki i czujniki
3. dokumentacje wykonywałem wiec moge podesłać ale tylko rozpiska w excelu jakie kable na jakie po numerach
3. Silnik jest ok 25 kg cieższy od 1.4
4. Niewielki ale rzeba zrobic moduł do obrotomierza
6. samochod poszedł w dół moze o 1cm
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
bylbym wdzieczny za wszelkie info, gdybys napisal cos wiecej o tym module do obrotomierza to tez byloby super
mail cuba205@gmail.com
mail cuba205@gmail.com
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
a niby co mam ci napisac o nim ?;-)
albo robisz go na diodach i rezystorze - dosyc zawodne rozwiazanie albo wykorzystujesz kabel bodajze 426 i robisz układ który w odpowiedzi na zbocze narastajace sygnału zwiera 12V do masy na okres ok 10 mS
Mozesz to zrobic na niesmiertelnym 555 bądź na jakims małym uC - tak jak ja robie..
Ja zaczałem robic takie układziki bo juz nie mogłem dac sobie rady z diodami które kupowałem na 1000V a i tak potrafiły sie "letko" spalic...
albo robisz go na diodach i rezystorze - dosyc zawodne rozwiazanie albo wykorzystujesz kabel bodajze 426 i robisz układ który w odpowiedzi na zbocze narastajace sygnału zwiera 12V do masy na okres ok 10 mS
Mozesz to zrobic na niesmiertelnym 555 bądź na jakims małym uC - tak jak ja robie..
Ja zaczałem robic takie układziki bo juz nie mogłem dac sobie rady z diodami które kupowałem na 1000V a i tak potrafiły sie "letko" spalic...
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
-
- Maniak
- Posty: 1109
- Rejestracja: 12 kwie sob, 2008 12:04 pm
- Posiadany PUG: Citroen Xsara Picasso & Peugeot Tepee
- Numer Gadu-gadu: 10911568
- Lokalizacja: Mrozy
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
Zakupiony kolektor ssący (poprzedni popękany/klejony), jak zrobi się cieplej dodatkowo będzie czyszczona przepustnica.
edit:
Wcześniej zakupione gadżety:
edit:
Wcześniej zakupione gadżety:
Ostatnio zmieniony 01 kwie czw, 2010 7:00 pm przez Zywik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
No prosze, czyli jednak auto zostaje ?
-
- Maniak
- Posty: 1109
- Rejestracja: 12 kwie sob, 2008 12:04 pm
- Posiadany PUG: Citroen Xsara Picasso & Peugeot Tepee
- Numer Gadu-gadu: 10911568
- Lokalizacja: Mrozy
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
było ciężko.. ale Roland jednak zostaje! co nie zmienia faktu, że Git mi po głowie chodzi cały czas :]