przerywa
przerywa
1.1 , centralny wtrysk bosch,
Problem mam taki, ze silnik przerywa , co daje sie zauwazyc najlepiej podczas przyspieszania. Np. przyspieszam na 2 biegu na pol gazu od 20 do 50 km/h i w tym czasie zdazy sie 3 razy przytknac na 1/2 sekundy.
Prosze o pomoc w diagnozie, albo chociaz moze ktos zna jakis warsztat w Poznaniu, gdzie tani zdiagnozuja ta usterke. z gory dziekuje i pozdrawiam.
Problem mam taki, ze silnik przerywa , co daje sie zauwazyc najlepiej podczas przyspieszania. Np. przyspieszam na 2 biegu na pol gazu od 20 do 50 km/h i w tym czasie zdazy sie 3 razy przytknac na 1/2 sekundy.
Prosze o pomoc w diagnozie, albo chociaz moze ktos zna jakis warsztat w Poznaniu, gdzie tani zdiagnozuja ta usterke. z gory dziekuje i pozdrawiam.
KAKTUS I INNE FACHURY ------------- prosimy o odpowiedz
to samo ma moj ojciec w cytrynie zx --- i jest bezradny
powinien miec wiekszego kopa przy przyspieszeniu a nie ma --- zacina sie
( nie mylic z dlawieniem )
------- tak jak w opisie powyzej ---
czy moze to byc problem z ukladem zaplonowym ( a dokladnie z rozdzielaniem zaplonu )![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
to samo ma moj ojciec w cytrynie zx --- i jest bezradny
powinien miec wiekszego kopa przy przyspieszeniu a nie ma --- zacina sie
( nie mylic z dlawieniem )
------- tak jak w opisie powyzej ---
czy moze to byc problem z ukladem zaplonowym ( a dokladnie z rozdzielaniem zaplonu )
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
ja miałem to samo jak pojedziesz na diagnozę komputerową to nic Ci nie wykaże, to przycina się silniczek krokowy mechanicznie nie elektrycznie ten przy wtrysku do gardzieli, ja zrobiłem tak.
odkręciłem go, zdjąłem tą czerną obudowe i spryskałem z zewnątrz go WD 40, po złożeniu jak ręką odjął.
spróbuj zrobic to samo, jak nie pomoże to znaczy że siniczek jest do wymiany ponoć jest nie naprawialny.
Taką radę dostałem od znajomego mechanika, pojedziesz na diagnozę on podłączy komputer stwierdzi że nic niejest bo napewno nie pokaże żadnego kodu i potem powie Ci że to ten silniczek i skasuje Cie 100 zł za diagnozę, także spróbuj najpierw sam zrobić co Ci napisałem.
odkręciłem go, zdjąłem tą czerną obudowe i spryskałem z zewnątrz go WD 40, po złożeniu jak ręką odjął.
spróbuj zrobic to samo, jak nie pomoże to znaczy że siniczek jest do wymiany ponoć jest nie naprawialny.
Taką radę dostałem od znajomego mechanika, pojedziesz na diagnozę on podłączy komputer stwierdzi że nic niejest bo napewno nie pokaże żadnego kodu i potem powie Ci że to ten silniczek i skasuje Cie 100 zł za diagnozę, także spróbuj najpierw sam zrobić co Ci napisałem.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Mozliwe takze ze nawala jeden z elementow zaplonu.
Zaczalbym od sprawdzenia swiec zaplonowych i sprawdzenia przerwy na swiecach.
Pozniej sprawdzic mozna kopulke zaplonowa czy "styki" nie sa wytarte, i sprawdzic palec rozdzialacza.
Z trudniejszych do sprawdzenia elementow beda na pewno:
przewody wysokiego napiecia
cewka zaplonowa
aparat zaplonowy
modul zaplonowy
Ja takie objawy "wyskakiwania zaplonow" mialem gdy mialem zalozony aparat zaplonowy, ale z czujnikiem halla z Audi a nie z Peugeota. Auto do 4000 szlo rowno, a powyzej 4000 co jakis czas silnik na ulamek sekundy przerywal, tak jak by nagle wogole iskry nie dostal, tak ze az calym autem potrafilo szarpnac... ogolnie podczas przyspieszania na jednym biegu od poczatku do konca zdarzalo sie to z 3-4 razy.
Jak jechalem na 5 biegu z duza predkoscia i obroty przekraczaly 4000 to co jakies 4-5 sekund sie wlasnie cos takiego zdarzalo.
Zmienilem aparat zaplonowy i bylo ok.
Ogolnie takie usterki trodno jest zdiagnozowac przez komputer na odleglosc, bo naprawde wiele rzeczy moze miec na to wplyw. Moze to byc takze wlasnie wspomniany silnik krokowy.
Zaczalbym od sprawdzenia swiec zaplonowych i sprawdzenia przerwy na swiecach.
Pozniej sprawdzic mozna kopulke zaplonowa czy "styki" nie sa wytarte, i sprawdzic palec rozdzialacza.
Z trudniejszych do sprawdzenia elementow beda na pewno:
przewody wysokiego napiecia
cewka zaplonowa
aparat zaplonowy
modul zaplonowy
Ja takie objawy "wyskakiwania zaplonow" mialem gdy mialem zalozony aparat zaplonowy, ale z czujnikiem halla z Audi a nie z Peugeota. Auto do 4000 szlo rowno, a powyzej 4000 co jakis czas silnik na ulamek sekundy przerywal, tak jak by nagle wogole iskry nie dostal, tak ze az calym autem potrafilo szarpnac... ogolnie podczas przyspieszania na jednym biegu od poczatku do konca zdarzalo sie to z 3-4 razy.
Jak jechalem na 5 biegu z duza predkoscia i obroty przekraczaly 4000 to co jakies 4-5 sekund sie wlasnie cos takiego zdarzalo.
Zmienilem aparat zaplonowy i bylo ok.
Ogolnie takie usterki trodno jest zdiagnozowac przez komputer na odleglosc, bo naprawde wiele rzeczy moze miec na to wplyw. Moze to byc takze wlasnie wspomniany silnik krokowy.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
takie srobki gwiazdkowe to sa tzw. Torxy - moze sie kiedys ta nietypowa nazwa przydac ![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Bo Torxow w pugach jest pelno.
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Bo Torxow w pugach jest pelno.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
w zx mojego ojczula zostal wymieniony jeden silniczek krokowy i tez "jak powyzej " juz dziala wszystko na 80 % lepiej ---- ale jeszcze jest tam drugi prawdopodobnie tez do wymiany
---------- z tego co sie orientuje w gaznikach nie ma tegoz typu urzadzenia z prostego wzgledu iz nie jest to wtrysk ------- ( jezeli sie myle to prosze mnie poprawic : ) )
---------- z tego co sie orientuje w gaznikach nie ma tegoz typu urzadzenia z prostego wzgledu iz nie jest to wtrysk ------- ( jezeli sie myle to prosze mnie poprawic : ) )