Remont XUD9TE - potrzebna porada
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Remont XUD9TE - potrzebna porada
Czesc.
Problem nie dotyczy 205, ale wiekszego brata 405.
W drodze do Borek strasznie zachlapalo mi silnik. Okazalo sie, ze na 99% prekl pierscien na tloku.
Do tego ukruszyla sie koncowka swiecy zarowej i wpadla do glowicy...
Samochod nie stracil mocy, tylko bierze duzo oleju...
Teraz mam 2 opcje i nie wiem, ktora wybrac. W jednej i drugiej opcji kupuje komplet pierscieni, uszczelek i panewek.
1. W zapasie mam stary blok silnika, ktory przeszedl remont, tzn, zostaly wstawione tuleje pod wymiar tlokow, ktore przeszly owalizacje. Do tego jeszcze wal rowniez po szlifie. I teraz robie tak Wyciagam stary silnik, nie zastanawiajac sie dlugo, przenosze glowice na blok po szlifie, skladam i jade.
2. Rozbieram silnik, jeszcze na samochodzie. Tzn, zdejmuje glowice, panewki, korbowody (da sie wyjac wal z silnika, nie wyjmujac go z samochodu ? raczej nie). Oceniam straty jakie zrobily swieca i pierscien. Badam wielkosc progu. Decyduje sie na skladanie starego silnika.
Jak wyglada sprawa z panewkami ? Jest sens zakladac nowe na wal bez szlifu ? Czy uzyc tego walu po szlifie ?
Generalnie bawic sie na rozbieranie silnika w samochodzie, czy od razu go wyjac, zeby miec lepsze dojscie... ?
Poradzcie cos panowie, bo termin mojego urlopu i co z tym idzie remontu, zbliza sie wielkimi krokami :]
Problem nie dotyczy 205, ale wiekszego brata 405.
W drodze do Borek strasznie zachlapalo mi silnik. Okazalo sie, ze na 99% prekl pierscien na tloku.
Do tego ukruszyla sie koncowka swiecy zarowej i wpadla do glowicy...
Samochod nie stracil mocy, tylko bierze duzo oleju...
Teraz mam 2 opcje i nie wiem, ktora wybrac. W jednej i drugiej opcji kupuje komplet pierscieni, uszczelek i panewek.
1. W zapasie mam stary blok silnika, ktory przeszedl remont, tzn, zostaly wstawione tuleje pod wymiar tlokow, ktore przeszly owalizacje. Do tego jeszcze wal rowniez po szlifie. I teraz robie tak Wyciagam stary silnik, nie zastanawiajac sie dlugo, przenosze glowice na blok po szlifie, skladam i jade.
2. Rozbieram silnik, jeszcze na samochodzie. Tzn, zdejmuje glowice, panewki, korbowody (da sie wyjac wal z silnika, nie wyjmujac go z samochodu ? raczej nie). Oceniam straty jakie zrobily swieca i pierscien. Badam wielkosc progu. Decyduje sie na skladanie starego silnika.
Jak wyglada sprawa z panewkami ? Jest sens zakladac nowe na wal bez szlifu ? Czy uzyc tego walu po szlifie ?
Generalnie bawic sie na rozbieranie silnika w samochodzie, czy od razu go wyjac, zeby miec lepsze dojscie... ?
Poradzcie cos panowie, bo termin mojego urlopu i co z tym idzie remontu, zbliza sie wielkimi krokami :]
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
Da sie wyjac wal.
Jesli panewki nie byly obrocone, to jest duza szansa (70-80%), ze nowe sie ladnie uloza.
Nie jestem w stanie sobie na 100% przypomniec, czy to akurat ty, ale cos mi sie kolacze, ze zwiekszales cisnienie doladowania.
Gratsy ode mnie
Jesli panewki nie byly obrocone, to jest duza szansa (70-80%), ze nowe sie ladnie uloza.
Nie jestem w stanie sobie na 100% przypomniec, czy to akurat ty, ale cos mi sie kolacze, ze zwiekszales cisnienie doladowania.
Gratsy ode mnie
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
To ja, ale akurat to nie ma wplywu na awarie silnika. Tak jak napisalem wczesniej, ukruszyla sie swieca zarowa i to ona spowodowala szkody.
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
No oczywiscie, zadnego. Swieca sie ukruszyla, bo...,bo to zla swieca byla...
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
Banito kochany, cenie Cie za Twoja wiedze zwiazana z silnikami benzynowymi. Pomogles mi i wielu nie jeden raz.
Ale tutaj, wina lezy po mojej stronie, bo ja zalozylem jakas mega stara swiece na szybko.
Cisnienie doladowania ma sie ni jak do swiecy zarowej, bo nawet nie dochodzi do niej zadne doladowane powietrze. Ale to nie istotne.
Wyjme silnik, rozbiore i zadecyduje.
Ale tutaj, wina lezy po mojej stronie, bo ja zalozylem jakas mega stara swiece na szybko.
Cisnienie doladowania ma sie ni jak do swiecy zarowej, bo nawet nie dochodzi do niej zadne doladowane powietrze. Ale to nie istotne.
Wyjme silnik, rozbiore i zadecyduje.
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
Moze i zalozyles stara, ale cisnienie ma znaczenie. Komora spalania obejmuje tez swiece zarowa i przy zbyt wysokiej temperaturze spalania (a ta rosnie wraz z doladowaniem) swiece sie po prostu wytapiaja i krusza.
Silnik tak, czy owak wygodniej rozbiera sie poza autem. Jesli nie masz stojaka to zluzuj sobie tylko glowice i kolo pasowe rozrzadu na wale, poki silnik masz na aucie.
Dalej juz musisz sam ocenic.
Silnik tak, czy owak wygodniej rozbiera sie poza autem. Jesli nie masz stojaka to zluzuj sobie tylko glowice i kolo pasowe rozrzadu na wale, poki silnik masz na aucie.
Dalej juz musisz sam ocenic.
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
A czy temperatura mieszanki przy sprezaniu nie wynosi ok 700 stopni ?
Swiece nagrzewaja sie do 900 stopni.
Myslisz, ze podniesienie doladowania na 1.3 bara z 1.0 to taki duzy skok ?
Jakis czas jezdzilem na 1.7 bara i nic sie nie dzialo... Problem byl tylko z temperatura doladowanego powietrza, bo bylo za cieple i przyrostu mocy sie nie odczuwalo a paliwo uciekalo.
Z moich obserwacji wynika, ze wlasnie 1.25-1.3 bara to dobre optimum. Przydaloby sie wcisnac intercooler na front, ale nie chce miec jeszcze wiekszej turbo dziury
Swiece nagrzewaja sie do 900 stopni.
Myslisz, ze podniesienie doladowania na 1.3 bara z 1.0 to taki duzy skok ?
Jakis czas jezdzilem na 1.7 bara i nic sie nie dzialo... Problem byl tylko z temperatura doladowanego powietrza, bo bylo za cieple i przyrostu mocy sie nie odczuwalo a paliwo uciekalo.
Z moich obserwacji wynika, ze wlasnie 1.25-1.3 bara to dobre optimum. Przydaloby sie wcisnac intercooler na front, ale nie chce miec jeszcze wiekszej turbo dziury
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
Dziura sie odczuwalnie nie zwiekszy. Masz ja nie tyle ze wzgledu na pojemnosc ukladu, ile na lozyskowanie turbiny.
700 stopni, to maja spaliny i mieszanka w momencie sprezenia, ale temp. spalania jest juz 'odrobinke' wyzsza
700 stopni, to maja spaliny i mieszanka w momencie sprezenia, ale temp. spalania jest juz 'odrobinke' wyzsza
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
Chyba tez ze wzgledu na wielkosc turbiny. Wg mnie konstrukcyjnie jest za duza, za to zywotna :]
Mialem turbinke GT15 kupionsa w USA, ale mojej siostrze wyjeli na lotnisku z torby i wsadzili kartke "Material latwo palny, skonfiskowano ze wzgledow bezpieczenstwa..." huh, i 240$ poszlo sie walic...
Mialem turbinke GT15 kupionsa w USA, ale mojej siostrze wyjeli na lotnisku z torby i wsadzili kartke "Material latwo palny, skonfiskowano ze wzgledow bezpieczenstwa..." huh, i 240$ poszlo sie walic...
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
Gt15 jest na kulkach -dlatego nie byloby odczuwalnego laga.
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
No dobra czas na podsumowanie, bo powoli zbliza sie koniec remontu:
Po rozlozeniu silnika, bez wyjmowania go z komory okazalo sie:
- Glowica bez uszkodzen, luzy zaworowe w normie. Co ciekawe mam typ glowicy z wyzszymi prowadnicami, ktore nie posiadaja uszczelniaczy zaworowych, ale za to maja stozkowa glowke i sa po za kapiela olejowa. Zaufany spec od glowic powiedzial, ze to wszystko poprawne.
- Cylindry bez zadnych progow, rowne i gladkie jak lustro.
- Tloki w porzadku, zadnych rys, nadpalen, owali i luzow na korbach.
- Pierscienie kwalifikowaly sie do wymiany
- Panewki bardzo ladne, zadnego przypalenia. Zamek do zamka i beda smigac.
- Wal tez bez zadnych uszkodzen, rys i przytarc.
- Rolki rozrzadu kreca sie lekko, bezszelestnie i maja delikatny luz. Spokojnie wytrzymaja do nastepnej wymiany paska
- Pompa wody zamontowana nowa 4 miesiace temu.
- Wtryskiwacze sprawdzone, nie leja, rozpylaja przy 175 barach
- Turbina otrzymala nowy komplet regenerujacy (peknieta tuleje i zeger). Luz poprzeczny byl juz dosc powazny. Ciekawe czy po regeneracji dalej bedzie tak milo gwizdac czy juz nie
Teraz koszty:
- Komplet pierscieni GOETZE na 4 cylindry - 380 PLN
- Uszczelka pod glowice GOETZE 4 rowki - 140 PLN
- Uszczelka pod miske olejowa - 10 PLN
- Uszczelka kolektor wyd.-dolot. -13 PLN
- Pasek rozrzadu GATES wzmocniony - 60 PLN
- Zestaw regeneracyjny turbiny K14 - 230 PLN
- 7L Oleju 10w40 BP VISCO - 140 PLN
- Filtr oleju - 10 pln
- filtr powietrza -17 pln
- swiece zarowe - 100 pln
- robocizna (regeneracja turbiny) - 100 pln (kumaty kumpel )
Podsumujmy
1200 PLN - za ta kwote mam nadzieje jezdzic kolejne 5 lat bezawaryjnie
Po rozlozeniu silnika, bez wyjmowania go z komory okazalo sie:
- Glowica bez uszkodzen, luzy zaworowe w normie. Co ciekawe mam typ glowicy z wyzszymi prowadnicami, ktore nie posiadaja uszczelniaczy zaworowych, ale za to maja stozkowa glowke i sa po za kapiela olejowa. Zaufany spec od glowic powiedzial, ze to wszystko poprawne.
- Cylindry bez zadnych progow, rowne i gladkie jak lustro.
- Tloki w porzadku, zadnych rys, nadpalen, owali i luzow na korbach.
- Pierscienie kwalifikowaly sie do wymiany
- Panewki bardzo ladne, zadnego przypalenia. Zamek do zamka i beda smigac.
- Wal tez bez zadnych uszkodzen, rys i przytarc.
- Rolki rozrzadu kreca sie lekko, bezszelestnie i maja delikatny luz. Spokojnie wytrzymaja do nastepnej wymiany paska
- Pompa wody zamontowana nowa 4 miesiace temu.
- Wtryskiwacze sprawdzone, nie leja, rozpylaja przy 175 barach
- Turbina otrzymala nowy komplet regenerujacy (peknieta tuleje i zeger). Luz poprzeczny byl juz dosc powazny. Ciekawe czy po regeneracji dalej bedzie tak milo gwizdac czy juz nie
Teraz koszty:
- Komplet pierscieni GOETZE na 4 cylindry - 380 PLN
- Uszczelka pod glowice GOETZE 4 rowki - 140 PLN
- Uszczelka pod miske olejowa - 10 PLN
- Uszczelka kolektor wyd.-dolot. -13 PLN
- Pasek rozrzadu GATES wzmocniony - 60 PLN
- Zestaw regeneracyjny turbiny K14 - 230 PLN
- 7L Oleju 10w40 BP VISCO - 140 PLN
- Filtr oleju - 10 pln
- filtr powietrza -17 pln
- swiece zarowe - 100 pln
- robocizna (regeneracja turbiny) - 100 pln (kumaty kumpel )
Podsumujmy
1200 PLN - za ta kwote mam nadzieje jezdzic kolejne 5 lat bezawaryjnie
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
Olej zmien, bo to to samo, co castrol, a do peugeotow ta woda sie nie nadaje.
-
- Junior
- Posty: 288
- Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
- Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1301373
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
Dziwne,jeżdżę na BP Visco 5000 5W40 i GTI śmiga jak należy
Co do Castrola to i owszem BP przejęło ta firmę.
Co do Castrola to i owszem BP przejęło ta firmę.
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
Moze sie myle i mam nadzieje ze tak jest, ale do siebie bym nie zalal niczego co jest zwiazane z castrolem.
-
- Junior
- Posty: 288
- Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
- Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1301373
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Remont XUD9TE - potrzebna porada
Ale może jest odwrotnie,ze teraz Castrol jest związany z BP
W sumie naprawdę nie narzekam i warsztacie widziałem niejeden silnik pracujący na BP po zdjęciu miski,widziałem tez pracujące na Castrolu i tu już nie było tak kolorowo,wiec fakt jest faktem ze jeżeli chodzi o Castrol to coś jest nie teges....
W sumie naprawdę nie narzekam i warsztacie widziałem niejeden silnik pracujący na BP po zdjęciu miski,widziałem tez pracujące na Castrolu i tu już nie było tak kolorowo,wiec fakt jest faktem ze jeżeli chodzi o Castrol to coś jest nie teges....