nagle zaczął dymić
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
nagle zaczął dymić
zatem nadszedł czas i na moją jednostke silnik zaczął dymić na siwo tak w ciągu dnia sie mu pozmieniało
na mocy nie stracił,podczas jazdy nawet spoko ale jak popracuje chwile na wolnych to zaczyna sie zadymka
wygląda że albo pierścień olejowy pękł albo uszczelniacz tylko tak nagle to uszczelniacz troche dziwne by było
jakieś sugestie z autopsji
na szybko pomierzyłem ciśnienie sprężania i 1-12, 2-12, 3-11+, 4-12 w barach,silnik ciepły miernik może nie najwyższych lotów ale w miare równo trzyma
na mocy nie stracił,podczas jazdy nawet spoko ale jak popracuje chwile na wolnych to zaczyna sie zadymka
wygląda że albo pierścień olejowy pękł albo uszczelniacz tylko tak nagle to uszczelniacz troche dziwne by było
jakieś sugestie z autopsji
na szybko pomierzyłem ciśnienie sprężania i 1-12, 2-12, 3-11+, 4-12 w barach,silnik ciepły miernik może nie najwyższych lotów ale w miare równo trzyma
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: nagle zaczął dymić
na siwo czy na siwo bialo, jesli chwile na postoju poczekasz i odpala na bialo to uszczelka, a to jest najlepsze wyjscie z dymienia
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: nagle zaczął dymić
Cisnienie trzeba zmierzyc rowniez na zimnym silniku, jak jeszcze olej nie uszczelni cylindrow
Zdejmij odme od pokrywy zaworow i zobacz czy dmucha. Czy przy dluzszym postoju jak zapalasz to kopci duzo bardziej niz po odpaleniu cieplego silnika ? sprawdz poziom oleju...
jezeli wystepuja powyzsze objawy, to wskazuje to na problem z uszczelniaczami.
Jakby pekl pierscien, to prawdopodobnie mialbys caly silnik zarzygany olejem i ten znikalby z silnika dosc szybko... Sprezanie nie zawsze musi wykazac problem z pierscieniami.
odpal silnik, rozgrzej do temperatury pracy. Potem zlap za gruby przewod chlodniczy chlodnica-termostat . Jezeli bedzie na tyle twardy, ze nie da sie go swobodnie scisnac, to uszczeleczka pod glowica lub glowica peknieta...
Powodzenia w diagnozowaniu
Zdejmij odme od pokrywy zaworow i zobacz czy dmucha. Czy przy dluzszym postoju jak zapalasz to kopci duzo bardziej niz po odpaleniu cieplego silnika ? sprawdz poziom oleju...
jezeli wystepuja powyzsze objawy, to wskazuje to na problem z uszczelniaczami.
Jakby pekl pierscien, to prawdopodobnie mialbys caly silnik zarzygany olejem i ten znikalby z silnika dosc szybko... Sprezanie nie zawsze musi wykazac problem z pierscieniami.
odpal silnik, rozgrzej do temperatury pracy. Potem zlap za gruby przewod chlodniczy chlodnica-termostat . Jezeli bedzie na tyle twardy, ze nie da sie go swobodnie scisnac, to uszczeleczka pod glowica lub glowica peknieta...
Powodzenia w diagnozowaniu
Re: nagle zaczął dymić
Po co?levis pisze:Cisnienie trzeba zmierzyc rowniez na zimnym silniku, jak jeszcze olej nie uszczelni cylindrow
Od uszczelniaczy kopci na niebiesko, poza tym jesli dmucha to ze skrzyni korbowej przez powrot oleju, a nie uszczelniaczami.Zdejmij odme od pokrywy zaworow i zobacz czy dmucha. Czy przy dluzszym postoju jak zapalasz to kopci duzo bardziej niz po odpaleniu cieplego silnika ? sprawdz poziom oleju...
jezeli wystepuja powyzsze objawy, to wskazuje to na problem z uszczelniaczami.
Jakby pekl pierscien, to prawdopodobnie mialbys caly silnik zarzygany olejem i ten znikalby z silnika dosc szybko...
Nieprawda
PrawdaSprezanie nie zawsze musi wykazac problem z pierscieniami.
Nagrzewajac na biegu jalowym, to moze byc jakas wskazowka, ale cisnienie pracy w ukladzie chlodniczym to ok 1 bar'a, wiec po byle przejazdzce weze moga byc twarde i nie swiadczy to o usterce.odpal silnik, rozgrzej do temperatury pracy. Potem zlap za gruby przewod chlodniczy chlodnica-termostat . Jezeli bedzie na tyle twardy, ze nie da sie go swobodnie scisnac, to uszczeleczka pod glowica lub glowica peknieta...
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: nagle zaczął dymić
jak na razie wygląda że z płynem nic sie nie dzieje stan taki sam itd.
przedmuchy z odmy też wydają sie być takie jak były
na zimno odpala i jest ok nawet nic poza lekką parą, jedziemy jest ok ale ja zaczyna sie hamowanie silnikiem i po tym dodam gazu to siwucha
to samo na postoju jak przegazuje go powiedzmy do 3k to po odpuszczeniu gazu jak spadnie z obrotów i wtedy jak dodam gazu to jest siwy niebieski czy jak tam kto chce
na wolnych ja popracuje ciepły to też dymi
z tego co sie orientuje to uszczelniacz lub właśnie pierścień olejowy dlatego ciśnienie na cylindrach powiedzmy dobre
raczej czysty siwy
po powiedzmy 10 min odpalam i nie dymi dopiero po chwili lub jak kopne w gaz
przedmuchy z odmy też wydają sie być takie jak były
na zimno odpala i jest ok nawet nic poza lekką parą, jedziemy jest ok ale ja zaczyna sie hamowanie silnikiem i po tym dodam gazu to siwucha
to samo na postoju jak przegazuje go powiedzmy do 3k to po odpuszczeniu gazu jak spadnie z obrotów i wtedy jak dodam gazu to jest siwy niebieski czy jak tam kto chce
na wolnych ja popracuje ciepły to też dymi
z tego co sie orientuje to uszczelniacz lub właśnie pierścień olejowy dlatego ciśnienie na cylindrach powiedzmy dobre
na siwo czy na siwo bialo, jesli chwile na postoju poczekasz i odpala na bialo to uszczelka, a to jest najlepsze wyjscie z dymienia
raczej czysty siwy
po powiedzmy 10 min odpalam i nie dymi dopiero po chwili lub jak kopne w gaz
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Re: nagle zaczął dymić
Zrob tak:
Przegon go zdrowo jak juz bedzie nagrzany. Wkrec go powiedzmy do 5-6k na 2, czy 3 biegu i zacznik hamowac silnikiem -jesli pusci baka, to znaczy ze masz pierscien zapieczony/pekniety.
Przegon go zdrowo jak juz bedzie nagrzany. Wkrec go powiedzmy do 5-6k na 2, czy 3 biegu i zacznik hamowac silnikiem -jesli pusci baka, to znaczy ze masz pierscien zapieczony/pekniety.
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: nagle zaczął dymić
Po to, ze silnik jak jest zimny nie jest uszczelniony przez olej. Pomiar powinno robić się na zimnym silniku. Ewentualnie 2 pomiary zimny i ciepły. Nie raz robiłem pomiary i były spore odchyły zimny/ciepły...Banita pisze: Po co?
No widzisz niezupelnie. Moj kopcil na chamski bialy kolor, walilo olejem, a ludzie mowili, ze pierscienie trzeba robic. Skusilem sie jednak na sama glowice i teraz w ogole nie kopci... Kolor spalonego oleju w duzej mierze zalezy od tego jaki jest wlany...Od uszczelniaczy kopci na niebiesko, poza tym jesli dmucha to ze skrzyni korbowej przez powrot oleju, a nie uszczelniaczami.
Nieprawda - może rozwiń myśl ?
Owszem moga byc twarde ale zgodzisz sie ze mna, ze da sie scisnac przewod pod cisnieniem 1atm bez wiekszego wysilku. A sprobuj scisnac przewod, jak jest wydmuchana uszczelka - powodzenia...Nagrzewajac na biegu jalowym, to moze byc jakas wskazowka, ale cisnienie pracy w ukladzie chlodniczym to ok 1 bar'a, wiec po byle przejazdzce weze moga byc twarde i nie swiadczy to o usterce.
Jezeli bylyby to uszczelniacze - to po nocnym postoju przy zapalaniu kopcilby w kosmos. Jezeli kopci przy depnieciu - to calkiem mozliwe, ze tak jak u mnie w TD polecial pierscien ...
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: nagle zaczął dymić
zatem w toku dalszych obserwacji biorąc pod uwage że pogoda dziś była słoneczna a wczoraj mokro to ten dym nie jest może aż tak niebieski i intensywny
nie puścił
ale widok ludzkich spojrzeń bezcenny jak puga do 5k wkręcałem a później hamowanko silnikiem
dymienie występuje tak myśle tylko i wyłącznie na wolnych po rozgrzaniu lub jak hamuje silnikiem na niskich obrotach a następnie na wolne lub lekko gazu
jak dostanie nawet w palnik to ustaje
tak mi sie widzi że chyba pojawia sie wilgoć w odmie jednak
chyba w najbliższym czasie zrzucę czape i zobaczymy co dalej
olej póki co czysty płyn jak na razie też choć może go lekko ubyło
Przegon go zdrowo jak juz bedzie nagrzany. Wkrec go powiedzmy do 5-6k na 2, czy 3 biegu i zacznik hamowac silnikiem -jesli pusci baka, to znaczy ze masz pierscien zapieczony/pekniety.
nie puścił
ale widok ludzkich spojrzeń bezcenny jak puga do 5k wkręcałem a później hamowanko silnikiem
dymienie występuje tak myśle tylko i wyłącznie na wolnych po rozgrzaniu lub jak hamuje silnikiem na niskich obrotach a następnie na wolne lub lekko gazu
jak dostanie nawet w palnik to ustaje
tak mi sie widzi że chyba pojawia sie wilgoć w odmie jednak
chyba w najbliższym czasie zrzucę czape i zobaczymy co dalej
olej póki co czysty płyn jak na razie też choć może go lekko ubyło
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Re: nagle zaczął dymić
Wlasnie dlatego robi sie na cieplym, ze zimny nie jest miarodajny...Po to, ze silnik jak jest zimny nie jest uszczelniony przez olej. Pomiar powinno robić się na zimnym silniku. Ewentualnie 2 pomiary zimny i ciepły. Nie raz robiłem pomiary i były spore odchyły zimny/ciepły...
Nie byla to wina uszczelniaczy, tylko nietrzymajacych zaworow, ktore robiac glowice naprawiles...No widzisz niezupelnie. Moj kopcil na chamski bialy kolor, walilo olejem, a ludzie mowili, ze pierscienie trzeba robic. Skusilem sie jednak na sama glowice i teraz w ogole nie kopci... Kolor spalonego oleju w duzej mierze zalezy od tego jaki jest wlany...
Masz 3 pierscienie na kazdym tloku -jak sie zapiecze kompresyjny, to olej wcale nie musi szybko znikac, a bedzie dymil na siwo(zle przepalona mieszanka).Nieprawda - może rozwiń myśl ?
Korek ma zawor otwierajacy sie przy 1.1 bar (czyli po przekroczeniu nominalu o ok 10%), wiec jesli nie jest zapieczony, to roznicy nie odczujesz.Owszem moga byc twarde ale zgodzisz sie ze mna, ze da sie scisnac przewod pod cisnieniem 1atm bez wiekszego wysilku. A sprobuj scisnac przewod, jak jest wydmuchana uszczelka - powodzenia...
Jak masz zuzyty pierscien olejowy, to tez tak jest.Jezeli bylyby to uszczelniacze - to po nocnym postoju przy zapalaniu kopcilby w kosmos.
Wyglada jednak na pierscien, ale wiesz, na odleglosc, to sobie mozna...jak hamuje silnikiem na niskich obrotach a następnie na wolne lub lekko gazu
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: nagle zaczął dymić
Cytuj:
jak hamuje silnikiem na niskich obrotach a następnie na wolne lub lekko gazu
Wyglada jednak na pierscien, ale wiesz, na odleglosc, to sobie mozna...
otóż to ciężko tak na pewno określić chyba że objawy sie powiększą
jak nic nowego nie wybadam to przy najbliższej okazji najpierw zdejme czapke a później sie okaże co dalej
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: nagle zaczął dymić
No musisz powalczyc...
Natomiast Banita z Toba sie akurat nie zgodze. Pomiar na zimnym silniku wskakzuje pierwsze oznaki zuzycia... Wg Twojego rozumowania 90% jezdzacych trupow ma katalogowe wartosci sprezania...
Natomiast Banita z Toba sie akurat nie zgodze. Pomiar na zimnym silniku wskakzuje pierwsze oznaki zuzycia... Wg Twojego rozumowania 90% jezdzacych trupow ma katalogowe wartosci sprezania...
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: nagle zaczął dymić
tylko wiesz praca na zimno to nie sa warunki do jakis silnik zostal skonstruowany. Na zimno normalne sa minimalne przedmuchy, bo jakby bylo inaczej to na cieplo pierscienie by sie zapiekaly, ewentualnie stawialy za duzy opor dla pracy tloka.
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: nagle zaczął dymić
ale na zimnym mozemy sprawdzic rozbieznosc a nie same wartosci sprezania. Z reszta ja zawsze robie na zimnym i cieplym. Wtedy mam porownanie.
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: nagle zaczął dymić
sprawa raczej wyjaśniona ,ubytki płynu masło w odmie sie znalazło
no nic rozbierze sie to zobaczymy co warte to serce
no nic rozbierze sie to zobaczymy co warte to serce
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: nagle zaczął dymić
chcesz kupic migacza