nagle zaczął dymić

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

nagle zaczął dymić

Post autor: TO-MI »

zatem nadszedł czas i na moją jednostke silnik zaczął dymić na siwo :shock: tak w ciągu dnia sie mu pozmieniało
na mocy nie stracił,podczas jazdy nawet spoko ale jak popracuje chwile na wolnych to zaczyna sie zadymka :|
wygląda że albo pierścień olejowy pękł albo uszczelniacz tylko tak nagle to uszczelniacz troche dziwne by było
jakieś sugestie z autopsji :?:
na szybko pomierzyłem ciśnienie sprężania i 1-12, 2-12, 3-11+, 4-12 w barach,silnik ciepły miernik może nie najwyższych lotów ale w miare równo trzyma
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: moralez »

na siwo czy na siwo bialo, jesli chwile na postoju poczekasz i odpala na bialo to uszczelka, a to jest najlepsze wyjscie z dymienia 8)
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: levis »

Cisnienie trzeba zmierzyc rowniez na zimnym silniku, jak jeszcze olej nie uszczelni cylindrow :)

Zdejmij odme od pokrywy zaworow i zobacz czy dmucha. Czy przy dluzszym postoju jak zapalasz to kopci duzo bardziej niz po odpaleniu cieplego silnika ? sprawdz poziom oleju...

jezeli wystepuja powyzsze objawy, to wskazuje to na problem z uszczelniaczami.

Jakby pekl pierscien, to prawdopodobnie mialbys caly silnik zarzygany olejem i ten znikalby z silnika dosc szybko... Sprezanie nie zawsze musi wykazac problem z pierscieniami.

odpal silnik, rozgrzej do temperatury pracy. Potem zlap za gruby przewod chlodniczy chlodnica-termostat . Jezeli bedzie na tyle twardy, ze nie da sie go swobodnie scisnac, to uszczeleczka pod glowica lub glowica peknieta...

Powodzenia w diagnozowaniu :)
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: Banita »

levis pisze:Cisnienie trzeba zmierzyc rowniez na zimnym silniku, jak jeszcze olej nie uszczelni cylindrow :)
Po co?
Zdejmij odme od pokrywy zaworow i zobacz czy dmucha. Czy przy dluzszym postoju jak zapalasz to kopci duzo bardziej niz po odpaleniu cieplego silnika ? sprawdz poziom oleju...

jezeli wystepuja powyzsze objawy, to wskazuje to na problem z uszczelniaczami.
Od uszczelniaczy kopci na niebiesko, poza tym jesli dmucha to ze skrzyni korbowej przez powrot oleju, a nie uszczelniaczami.
Jakby pekl pierscien, to prawdopodobnie mialbys caly silnik zarzygany olejem i ten znikalby z silnika dosc szybko...

Nieprawda
Sprezanie nie zawsze musi wykazac problem z pierscieniami.
Prawda
odpal silnik, rozgrzej do temperatury pracy. Potem zlap za gruby przewod chlodniczy chlodnica-termostat . Jezeli bedzie na tyle twardy, ze nie da sie go swobodnie scisnac, to uszczeleczka pod glowica lub glowica peknieta...
Nagrzewajac na biegu jalowym, to moze byc jakas wskazowka, ale cisnienie pracy w ukladzie chlodniczym to ok 1 bar'a, wiec po byle przejazdzce weze moga byc twarde i nie swiadczy to o usterce.
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: TO-MI »

jak na razie wygląda że z płynem nic sie nie dzieje stan taki sam itd.
przedmuchy z odmy też wydają sie być takie jak były :wink:
na zimno odpala i jest ok nawet nic poza lekką parą, jedziemy jest ok ale ja zaczyna sie hamowanie silnikiem i po tym dodam gazu to siwucha
to samo na postoju jak przegazuje go powiedzmy do 3k to po odpuszczeniu gazu jak spadnie z obrotów i wtedy jak dodam gazu to jest siwy niebieski czy jak tam kto chce :roll:
na wolnych ja popracuje ciepły to też dymi
z tego co sie orientuje to uszczelniacz lub właśnie pierścień olejowy dlatego ciśnienie na cylindrach powiedzmy dobre :P
na siwo czy na siwo bialo, jesli chwile na postoju poczekasz i odpala na bialo to uszczelka, a to jest najlepsze wyjscie z dymienia 8)

raczej czysty siwy
po powiedzmy 10 min odpalam i nie dymi dopiero po chwili lub jak kopne w gaz
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: Banita »

Zrob tak:

Przegon go zdrowo jak juz bedzie nagrzany. Wkrec go powiedzmy do 5-6k na 2, czy 3 biegu i zacznik hamowac silnikiem -jesli pusci baka, to znaczy ze masz pierscien zapieczony/pekniety.
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: levis »

Banita pisze: Po co?
Po to, ze silnik jak jest zimny nie jest uszczelniony przez olej. Pomiar powinno robić się na zimnym silniku. Ewentualnie 2 pomiary zimny i ciepły. Nie raz robiłem pomiary i były spore odchyły zimny/ciepły...
Od uszczelniaczy kopci na niebiesko, poza tym jesli dmucha to ze skrzyni korbowej przez powrot oleju, a nie uszczelniaczami.
No widzisz niezupelnie. Moj kopcil na chamski bialy kolor, walilo olejem, a ludzie mowili, ze pierscienie trzeba robic. Skusilem sie jednak na sama glowice i teraz w ogole nie kopci... Kolor spalonego oleju w duzej mierze zalezy od tego jaki jest wlany...

Nieprawda - może rozwiń myśl ?
Nagrzewajac na biegu jalowym, to moze byc jakas wskazowka, ale cisnienie pracy w ukladzie chlodniczym to ok 1 bar'a, wiec po byle przejazdzce weze moga byc twarde i nie swiadczy to o usterce.
Owszem moga byc twarde ale zgodzisz sie ze mna, ze da sie scisnac przewod pod cisnieniem 1atm bez wiekszego wysilku. A sprobuj scisnac przewod, jak jest wydmuchana uszczelka - powodzenia...


Jezeli bylyby to uszczelniacze - to po nocnym postoju przy zapalaniu kopcilby w kosmos. Jezeli kopci przy depnieciu - to calkiem mozliwe, ze tak jak u mnie w TD polecial pierscien ...
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: TO-MI »

zatem w toku dalszych obserwacji biorąc pod uwage że pogoda dziś była słoneczna a wczoraj mokro to ten dym nie jest może aż tak niebieski i intensywny
Przegon go zdrowo jak juz bedzie nagrzany. Wkrec go powiedzmy do 5-6k na 2, czy 3 biegu i zacznik hamowac silnikiem -jesli pusci baka, to znaczy ze masz pierscien zapieczony/pekniety.

nie puścił
ale widok ludzkich spojrzeń bezcenny jak puga do 5k wkręcałem a później hamowanko silnikiem :wink:
dymienie występuje tak myśle tylko i wyłącznie na wolnych po rozgrzaniu lub jak hamuje silnikiem na niskich obrotach a następnie na wolne lub lekko gazu
jak dostanie nawet w palnik to ustaje
tak mi sie widzi że chyba pojawia sie wilgoć w odmie jednak :?
chyba w najbliższym czasie zrzucę czape i zobaczymy co dalej
olej póki co czysty płyn jak na razie też choć może go lekko ubyło :o
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: Banita »

Po to, ze silnik jak jest zimny nie jest uszczelniony przez olej. Pomiar powinno robić się na zimnym silniku. Ewentualnie 2 pomiary zimny i ciepły. Nie raz robiłem pomiary i były spore odchyły zimny/ciepły...
Wlasnie dlatego robi sie na cieplym, ze zimny nie jest miarodajny...
No widzisz niezupelnie. Moj kopcil na chamski bialy kolor, walilo olejem, a ludzie mowili, ze pierscienie trzeba robic. Skusilem sie jednak na sama glowice i teraz w ogole nie kopci... Kolor spalonego oleju w duzej mierze zalezy od tego jaki jest wlany...
Nie byla to wina uszczelniaczy, tylko nietrzymajacych zaworow, ktore robiac glowice naprawiles...
Nieprawda - może rozwiń myśl ?
Masz 3 pierscienie na kazdym tloku -jak sie zapiecze kompresyjny, to olej wcale nie musi szybko znikac, a bedzie dymil na siwo(zle przepalona mieszanka).
Owszem moga byc twarde ale zgodzisz sie ze mna, ze da sie scisnac przewod pod cisnieniem 1atm bez wiekszego wysilku. A sprobuj scisnac przewod, jak jest wydmuchana uszczelka - powodzenia...
Korek ma zawor otwierajacy sie przy 1.1 bar (czyli po przekroczeniu nominalu o ok 10%), wiec jesli nie jest zapieczony, to roznicy nie odczujesz.
Jezeli bylyby to uszczelniacze - to po nocnym postoju przy zapalaniu kopcilby w kosmos.
Jak masz zuzyty pierscien olejowy, to tez tak jest.
jak hamuje silnikiem na niskich obrotach a następnie na wolne lub lekko gazu
Wyglada jednak na pierscien, ale wiesz, na odleglosc, to sobie mozna...
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: TO-MI »

Cytuj:
jak hamuje silnikiem na niskich obrotach a następnie na wolne lub lekko gazu

Wyglada jednak na pierscien, ale wiesz, na odleglosc, to sobie mozna...

otóż to ciężko tak na pewno określić :( chyba że objawy sie powiększą
jak nic nowego nie wybadam to przy najbliższej okazji najpierw zdejme czapke a później sie okaże co dalej :roll:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: levis »

No musisz powalczyc...

Natomiast Banita z Toba sie akurat nie zgodze. Pomiar na zimnym silniku wskakzuje pierwsze oznaki zuzycia... Wg Twojego rozumowania 90% jezdzacych trupow ma katalogowe wartosci sprezania...
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: moralez »

tylko wiesz praca na zimno to nie sa warunki do jakis silnik zostal skonstruowany. Na zimno normalne sa minimalne przedmuchy, bo jakby bylo inaczej to na cieplo pierscienie by sie zapiekaly, ewentualnie stawialy za duzy opor dla pracy tloka.
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: levis »

ale na zimnym mozemy sprawdzic rozbieznosc a nie same wartosci sprezania. Z reszta ja zawsze robie na zimnym i cieplym. Wtedy mam porownanie.
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: TO-MI »

sprawa raczej wyjaśniona ,ubytki płynu masło w odmie sie znalazło :roll:
no nic rozbierze sie to zobaczymy co warte to serce
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: nagle zaczął dymić

Post autor: moralez »

chcesz kupic migacza :mrgreen: :?:
ODPOWIEDZ