Po to, ze silnik jak jest zimny nie jest uszczelniony przez olej. Pomiar powinno robić się na zimnym silniku. Ewentualnie 2 pomiary zimny i ciepły. Nie raz robiłem pomiary i były spore odchyły zimny/ciepły...
Wlasnie dlatego robi sie na cieplym, ze zimny nie jest miarodajny...
No widzisz niezupelnie. Moj kopcil na chamski bialy kolor, walilo olejem, a ludzie mowili, ze pierscienie trzeba robic. Skusilem sie jednak na sama glowice i teraz w ogole nie kopci... Kolor spalonego oleju w duzej mierze zalezy od tego jaki jest wlany...
Nie byla to wina uszczelniaczy, tylko nietrzymajacych zaworow, ktore robiac glowice naprawiles...
Nieprawda - może rozwiń myśl ?
Masz 3 pierscienie na kazdym tloku -jak sie zapiecze kompresyjny, to olej wcale nie musi szybko znikac, a bedzie dymil na siwo(zle przepalona mieszanka).
Owszem moga byc twarde ale zgodzisz sie ze mna, ze da sie scisnac przewod pod cisnieniem 1atm bez wiekszego wysilku. A sprobuj scisnac przewod, jak jest wydmuchana uszczelka - powodzenia...
Korek ma zawor otwierajacy sie przy 1.1 bar (czyli po przekroczeniu nominalu o ok 10%), wiec jesli nie jest zapieczony, to roznicy nie odczujesz.
Jezeli bylyby to uszczelniacze - to po nocnym postoju przy zapalaniu kopcilby w kosmos.
Jak masz zuzyty pierscien olejowy, to tez tak jest.
jak hamuje silnikiem na niskich obrotach a następnie na wolne lub lekko gazu
Wyglada jednak na pierscien, ale wiesz, na odleglosc, to sobie mozna...