wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: KuKiTa »

jak w temacie, zawieszenie stuka puka ze wszystkich stron, więc doszedłem do wniosku żeby wszystko wymienić, tak żeby była błoga cisza. Co potrzebuje?

dodam że zwrotnice mam dobre, amorki i spręzyny
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: bananowiec »

Może obadaj układ kierowniczy najpierw.Sprawdź krzyżaki układu kierowniczego, maglownice, bo one również mogą być powodem stukania.Ostatnio robiłem remont całego zawieszenia z przodu, trochę stuków ustało, ale najwięcej i najgłośniejsze wydawał właśnie układ kierowniczy :/
LZ_205
Junior
Posty: 133
Rejestracja: 20 mar czw, 2008 1:15 pm
Posiadany PUG: chwilowo nie posiadam ;/
Lokalizacja: ZAMOŚĆ (lubelskie)

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: LZ_205 »

a łączniki stabilizatora wymieniałeś , to one dają takie charakterystyczne pukanie 8)
Awatar użytkownika
blondyn20
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 01 kwie wt, 2008 12:06 am
Posiadany PUG: 205 green 1.4
Numer Gadu-gadu: 5477713

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: blondyn20 »

sprawdź również czy nie masz wywalonych sparciałych gum poduszek przy łóżysku amortyzatora, w nadkolach jest taka śruba która mocuje mcphersona do nadwoziai pod tym żeliwnym kielichem znajduje się owe łożysko a kawałęk gumy powinno wystawać na kielichu, wywalona poduszka daje okropne stukanie podczas jazdy na naszych drogach, miałem takie coś wymieniłem i wszystko gra koszt guma + łożysko ok 25 - 30zł na stronę. wprawdzie wymiana zawieszenia u mechanika jest całkiem droga ja zapłaciłem 1100zł części i oczywiście robocizna
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: bez_polotu »

sworzeń wahacza, łącznik stabilizatora (bo to GTi), gumy na wahaczu tuleje wahacza, gumy na stabilizatorze, no i w najgorszym wypadku łożysko piasty.
To moim zdaniem wszystkie potrzebne wymiany które eliminują stukanie w zawieszenie (jeżeli jak piszesz amory i sprężyny są ok).
Możesz się udać na stację diagnostyczną i tam poprosić o sprawdzenie luzów w zawiasie z przodu (najlepiej do stacji która nie jest połączona z serwisem) powinni najlepiej doradzić co trzeba wymienić.
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: cyborg »

Blondyn20, mam pytanie, bo u siebie wymienialem amorki i lozyska ale gumy zostawilem stare, i teraz ciagle mi cos tlucze. Moze to sprawa tych gum o ktorych pisales? Do tego mam taki objaw ze pod maska te kielichy inaczej sa niz byly przed wymiana amorkow, tzn jest luz miedzy ta miseczka u samej gory a tym kielichem pod nia, a wczesniej ta miseczka opierala sie o kielich. Czy to jest dowodem na to ze do wymiany sa te gumy nad lozyskami?
Awatar użytkownika
perkonti
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 05 lip czw, 2007 11:02 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 4005904
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: perkonti »

Dopisze się do tego teamtu. Jestem po wymianie sprężyn i amorków. Do tego doszły oczywiście nowe łożyska macphersonów i gumy. Tylko że dalej cały czas coś mi stuka. Możliwe jest że kolumna jest źle złozona i to powoduje stukanie?? Składałem ją analogicznie jak starą, także myśle że źel nie poskładałem. Na stacji diagnostycznej kazałem przejżeć cały przód i nigdzie nie znalazł luzów. Czyli doł powienien być ok. Doradzcie jak sprawdzić góre macphersonów...
LZ_205
Junior
Posty: 133
Rejestracja: 20 mar czw, 2008 1:15 pm
Posiadany PUG: chwilowo nie posiadam ;/
Lokalizacja: ZAMOŚĆ (lubelskie)

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: LZ_205 »

nie rozumiem czegoś :roll: czy wy myślicie że po wymianie amortyzatorów i sprężyn przestanie stukać :?: :?:
przy stukaniu pierwsze rzeczy które się sprawdza to gumy stabilizatora , łączniki stabilizatora (GTI)
które bardzo szybko lecą na naszych drogach,bądź wachacze do regeneracji/wymiany :P
Awatar użytkownika
perkonti
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 05 lip czw, 2007 11:02 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 4005904
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: perkonti »

Przyjacielu, nie zakładałem nowych amorów i sprężyn na stare śmiecie. Wahacze i łączniky też były wymienione!
Ale dalej coś mi się trzaska....
LZ_205
Junior
Posty: 133
Rejestracja: 20 mar czw, 2008 1:15 pm
Posiadany PUG: chwilowo nie posiadam ;/
Lokalizacja: ZAMOŚĆ (lubelskie)

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: LZ_205 »

a to przepraszam :oops: :oops:
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: cyborg »

Ja tak samo, najpierw wymienilem wszystko co potrzeba na dole dopiero potem wymienilem amorki i lozyska, a na koncu gumy. Po wymianie gum jeden dzien bylo dobrze, tzn te podkladki na kielichach schowaly sie , a pozniej znowu wyszly do gory i zaczelo stukac.. Mysle ze gumy sie scisnely lub wytarly-jedna krawedz byla w tych nowych bardzo cienka. Chyba tym razem zrobie jedna gruba gume z dwoch wytartych bo juz nie mam sily na to zawieszenie..
pazdzioch
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 21 paź ndz, 2007 9:57 pm
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 0

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: pazdzioch »

Odkopuje temat :)
A więc musze wymienic łożyska amortyzatora, pytanie brzmi czy wymienic same łożysko czy tez od razu poduszke amortyzatora http://sklep.salko.pl/produkt,18289,493 ... d-L=P.html ? bo w necie są same łożyska, same poduszki amortyzatora oraz zestawy z łożyskiem i poduszką :P
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: Orfister »

Zdecydowanie wymień komplet, koszt dodatkowych części czyli poduszki, jest niewspółmierny do czasu i robocizny podczas ewentualnej ponownej rozbiórki. A tak to masz podczas jednej roboty cały nowy komplet.
Poleciłbym Ci również zakup zestawu gumowych odbojów i osłon na amortyzatory.
Zaopatrz się również w nowe śruby do zawieszenia, bo zapewne stare nie będą nadawały się do ponownego montażu.
pazdzioch
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 21 paź ndz, 2007 9:57 pm
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 0

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: pazdzioch »

przeglądam katalog na http://www.czesci4u.pl , i są tam 3 wysokośći odbojów , teraz która wysokość jest w moim xs-ie, wysokość odboju ma znaczenie ?
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba

Post autor: Orfister »

Wg mnie nie ma to znaczenia, choć na nasz dziurawe drogi warto by było założyć dłuższą, w celu uniknięcia dobicia amortyzatora
A jaka 205kę masz dokładnie ? sprawdzę jaka powinna byc długość tego odboju.
ODPOWIEDZ