Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
-
- Junior
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 paź pt, 2008 11:57 am
- Posiadany PUG: 2x205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
Problem pojawia się zaraz po odpaleniu autka, silnik zaczyna sam wkręcać się na obroty (tak do ok. 2rpm) i cały czas trzyma, jak lekko dodam gazu to obroty spadają do normy ~1000rpm ale za chwilę znowu auto samo wchodzi na wyższe obroty dopiero po przejechaniu paru kilometrów jak się silnik nagrzeje to jest dobrze. Macie jakieś pomysły od czego zacząć?
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
mam pomysl zeby poszukac tego w faq, badz wyszukiwarka
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
rozrzad?
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
-
- Junior
- Posty: 133
- Rejestracja: 20 mar czw, 2008 1:15 pm
- Posiadany PUG: chwilowo nie posiadam ;/
- Lokalizacja: ZAMOŚĆ (lubelskie)
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
no ale że co rozrząd, co masz na myśli pisząc toPieraś pisze:rozrzad?
pewno przepływka
- kluska
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 sty wt, 2008 10:23 pm
- Posiadany PUG: BYŁO: 405 Mi16, 205 Cti, Bx 16v, Bx 14 monobloc, 2cv, Xantia Hdi JEST: 205 Automatic, 309 GTi
- Numer Gadu-gadu: 3337185
- Lokalizacja: Opole
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
u mnie tez jest problem z obrotami ale wczoraj podlaczylismy sonde afr i wyszlo ze jak hamuje silnikiem gdzie na wskazniku powinno wyjsc prawie same powietrze wyszlo ze jest strasznie bogato ! podejrzewam ze tps nie odcina paliwa na zamknietej przepustnicy dzisiaj bede sprawdzal
Citroen & Peugeot Service
Opole ul. Mieszka I-go 11
tel. 77-4536583
Opole ul. Mieszka I-go 11
tel. 77-4536583
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
Jak hamujesz silnikiem, to ponizej 2 tys moze byc bogato. Jak jest powyzej, to krancowka w tps do wymiany /sciezki do czyszczenia -zalezy ktory tps (byly 2 rodzaje)
- kluska
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 sty wt, 2008 10:23 pm
- Posiadany PUG: BYŁO: 405 Mi16, 205 Cti, Bx 16v, Bx 14 monobloc, 2cv, Xantia Hdi JEST: 205 Automatic, 309 GTi
- Numer Gadu-gadu: 3337185
- Lokalizacja: Opole
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
ja mam jetronica z sonda wiec chyba z krancowka musze zobaczyc czy to dobrze funkcjonuje ! wysoko natomiast jak go krece to jest za ubogo! wsadzilem glowice z motornica 122KM z walkiem splanowalem ja o 0.2 a uszczelka przyszla 1.3mm musialem troche opoznic zaplon ale teraz nie wiem jak go poprawnie ustawic ! opóźniłem na tyle zeby obroty sie zgdzaly ! nie wiem tez czy przy takim setupie koniecznosc jest lania 98
Citroen & Peugeot Service
Opole ul. Mieszka I-go 11
tel. 77-4536583
Opole ul. Mieszka I-go 11
tel. 77-4536583
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
Co do lania 98 -albo sobie policzysz cr, albo jedziesz na hamownie i sluchawki w uszy.
Opcja z hamownia pozwoli ci tez ustawic zaplon.
Co do tps'a, to nie rozumiesz. Byly 2 rodzaje 3-pozycyjnych czujnikow. Jedne mialy krancowke (taka jak np w myszce do kompa) od wolnych obrotow i 2 gole sciezki od wzbogacenia, a inne czujniki 3 gole sciezki -2 od wzbogacenia i 2 od wolnych.
W tych pierwszych przy zamykaniu przepustnicy slychac ciche pstrykniecie, a w tych 2 nie. Efekt dzialania jest taki sam w obu
Opcja z hamownia pozwoli ci tez ustawic zaplon.
Co do tps'a, to nie rozumiesz. Byly 2 rodzaje 3-pozycyjnych czujnikow. Jedne mialy krancowke (taka jak np w myszce do kompa) od wolnych obrotow i 2 gole sciezki od wzbogacenia, a inne czujniki 3 gole sciezki -2 od wzbogacenia i 2 od wolnych.
W tych pierwszych przy zamykaniu przepustnicy slychac ciche pstrykniecie, a w tych 2 nie. Efekt dzialania jest taki sam w obu
- kluska
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 sty wt, 2008 10:23 pm
- Posiadany PUG: BYŁO: 405 Mi16, 205 Cti, Bx 16v, Bx 14 monobloc, 2cv, Xantia Hdi JEST: 205 Automatic, 309 GTi
- Numer Gadu-gadu: 3337185
- Lokalizacja: Opole
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
problem z za bogata mieszanka przy hamowaniu silnikiem rozwiazany tak jak podejrzewalem winny byl tps krancowka nie stykala ! teraz obroty sa na poziomie 1300 nie wiem czy regulowac na przepustnicy czy opoznic zaplon! zostaje tez opcja powrotu do straej glowicy
Citroen & Peugeot Service
Opole ul. Mieszka I-go 11
tel. 77-4536583
Opole ul. Mieszka I-go 11
tel. 77-4536583
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
Ustaw sobie 1000 obrotow na przepustnicy, a pozniej ustaw stroboskopem 11 stopni. Oczywiscie caly czas reguluj na przepustnicy, tak, zeby utrzymac te 1000 rpm
Jak nie bedzie stukac na 95 po dduzym obciazeniem przy ok 4k, to lej 98 i bedzie git.
To tak 'na oko'
Jak nie bedzie stukac na 95 po dduzym obciazeniem przy ok 4k, to lej 98 i bedzie git.
To tak 'na oko'
- kluska
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 sty wt, 2008 10:23 pm
- Posiadany PUG: BYŁO: 405 Mi16, 205 Cti, Bx 16v, Bx 14 monobloc, 2cv, Xantia Hdi JEST: 205 Automatic, 309 GTi
- Numer Gadu-gadu: 3337185
- Lokalizacja: Opole
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
ok dzieki wielkie za podpowiedz
Citroen & Peugeot Service
Opole ul. Mieszka I-go 11
tel. 77-4536583
Opole ul. Mieszka I-go 11
tel. 77-4536583