Witam!
Co prawda po swoją 205xs jadę dopiero jutro, to już się przymierzam powoli do wrzucenia w nią klatki bezpieczeństwa. Znalazłem w sumie 2 sensowne rozwiązania:
http://www.bmsengineering.co.uk/Roll-Ca ... _Cage.html
http://www.customcages.co.uk/Rollcage/L ... Multipoint
Czy ktoś z Was drodzy forumowicze ma może jakiś projekt klatki do udostępnienia lub sprzedania? Zdolności mechanicznych mi nie brakuje, rury sam pognę i wytnę, a pospawać może mój ojciec (spawacz od 30 lat), ale przecież nie zrobię klatki "na oko". Zasadniczo klatkę taką jak w linkach mógłbym sobie sam zaprojektować w AutoCAD, ale potrzebowałbym jakiś projekt wnętrza... wtedy rurki pogięłoby się na jakimś CNC. Czy ktoś ma może dostęp do jakichś rysunków technicznych karoserii? zebranie wymiarów ręcznie nie wchodzi w rachubę (musiałbym wybebeszyć cały samochód, a przecież projekt i wykonanie klatki nie potrwa 2 dni , a samochód to mój przemieszczacz ). Co prawda dzwona żadnego nie przewiduję, ale licho nie śpi
Z góry dzięki za wszelką pomoc i pomysły,
Pozdrawiam!
Klatka bezpieczeństwa w 205XS
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Klatka bezpieczeństwa w 205XS
Giąc rurki na cnc?! Nawet gdyby to mozliwe było to koszt bylby wiekszy niz niejednego gti w naszym klubie!
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Klatka bezpieczeństwa w 205XS
Chcesz klatkę do XSa... no ok, bezpieczeństwo przede wszystkim
Projekt klatki znajdziesz w tzw. załączniku J rajdowych regulaminów - masz tam opisane jakie rury, spawy, sposoby łaczenia, nawet typy śrub. A resztę już niestety robisz na żywym organiźmie, bo musi to być idealnie spasowane do nadwozia i mocowane do konstrukcyjnie wzmocnionych punktów nadwozia. Masa zdjęć jest na sieci, google nie gryzie (w wolnej chwili też coś mogę mailem podesłać), Inaczej nie ma sensu, bo przy dzwonie rurki klatki będą ci wyjmować z brzucha - tu nie ma drogi na skróty!
Najprościej i najtaniej wbrew pozorom kupić gotową. Zresztą jeśli chcesz, to kolega chyba będzie miał na sprzedaż świeżo zrobioną. Wyjdzie cię w po kosztach rurek.
Projekt klatki znajdziesz w tzw. załączniku J rajdowych regulaminów - masz tam opisane jakie rury, spawy, sposoby łaczenia, nawet typy śrub. A resztę już niestety robisz na żywym organiźmie, bo musi to być idealnie spasowane do nadwozia i mocowane do konstrukcyjnie wzmocnionych punktów nadwozia. Masa zdjęć jest na sieci, google nie gryzie (w wolnej chwili też coś mogę mailem podesłać), Inaczej nie ma sensu, bo przy dzwonie rurki klatki będą ci wyjmować z brzucha - tu nie ma drogi na skróty!
Najprościej i najtaniej wbrew pozorom kupić gotową. Zresztą jeśli chcesz, to kolega chyba będzie miał na sprzedaż świeżo zrobioną. Wyjdzie cię w po kosztach rurek.
- chaos
- Junior
- Posty: 351
- Rejestracja: 25 maja pt, 2007 6:54 am
- Posiadany PUG: sie mota zmota
- Numer Gadu-gadu: 3116894
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Klatka bezpieczeństwa w 205XS
powiedz więcej o tej klatce po kosztach rurek najlepiej na pm
sygnatura usunięta ze względu na pokazywanie nagich pośladków i pięknych dorodnych piersi...
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Klatka bezpieczeństwa w 205XS
@gad - zgodzę się, ale nie w przypadku, kiedy ma się dojścia do CNC po znajomości ; ) zasadniczo to w CNC wygięte muszą być tylko 2 elementy, reszta to proste odcinki...
@d_ARC - o tym już czytałem, na samym początku ; ) i google mnie nie boli. Chciałem po prostu pójść inną drogą, niż jechana na żywca. Co do rurek w brzuchu.. no wiadomo, że klatka ma mnie ochronić a nie zabić i musi być należycie wykonana. Jak już będzie klatka, to XS doczeka się przeszczepu silnika (teraz nie chcę kusić losu...) Chętnie dowiem się więcej o klatce którą wspomniałeś, przechodzę na PW.
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam!
@d_ARC - o tym już czytałem, na samym początku ; ) i google mnie nie boli. Chciałem po prostu pójść inną drogą, niż jechana na żywca. Co do rurek w brzuchu.. no wiadomo, że klatka ma mnie ochronić a nie zabić i musi być należycie wykonana. Jak już będzie klatka, to XS doczeka się przeszczepu silnika (teraz nie chcę kusić losu...) Chętnie dowiem się więcej o klatce którą wspomniałeś, przechodzę na PW.
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam!
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Klatka bezpieczeństwa w 205XS
Poszło PW
Klatka skręcana, składa się z 2 części. Zastrzały: z tyłu 2 do mocowań belki, 2 przy środkowym słupku do podłogi, 2 przy środkowym słupku do górnych mocowań pasów i 2 przy przednim słupku do podłogi. Przy przednich i środkowych załącznikowe wzmocnienia wspawane w podłogę. Reszta wg załącznika 'J'.
W poniższych linkach więcej info, w tym zdjęcia mojej klatki:
http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... lit=klatka
http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... ka#p128039
Klatka skręcana, składa się z 2 części. Zastrzały: z tyłu 2 do mocowań belki, 2 przy środkowym słupku do podłogi, 2 przy środkowym słupku do górnych mocowań pasów i 2 przy przednim słupku do podłogi. Przy przednich i środkowych załącznikowe wzmocnienia wspawane w podłogę. Reszta wg załącznika 'J'.
W poniższych linkach więcej info, w tym zdjęcia mojej klatki:
http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... lit=klatka
http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... ka#p128039