Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: levis »

Najgorsze w tym wszystkim, ze koszty remontu silnika o niskich osiagach beda podobne do kosztow mocniejszych jednostek. Wiem, ze to w tym przypadku nie jest istotne, bo chodzi o fakt, zeby samochod byl ekonomiczny, no ale niestety diesle czasem tez sie psuja.
Ja w moim w ciagu roku 3 razy glowice musialem zdejmowac: uszczelka pod glowica, peknieta glowica, wymiana pierscieni...
Grunt to samozaparcie i wsparcie finansowe :)
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Florek2b »

kurcze trzeba było mówić ja z chęcią bym komuś spuścił wpierdziel a przynajmniej spróbował spuścić :D :D :D :P :P
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Kamkiler »

pszemeq pisze:No i ruszyło. Nasłuchałem sie o projekcie od Kamila i jego uroczej wspópazazerki Justyny
Tak P.S. Od wyjazdu do Wenecji moja współpasażerka jest moją Narzeczoną :) :D
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
pszemeq
Uzalezniony
Posty: 687
Rejestracja: 02 lis ndz, 2008 5:52 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1459401
Lokalizacja: Gdów

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: pszemeq »

No to gratuluje
Awatar użytkownika
Altowiolistka
Uzalezniony
Posty: 832
Rejestracja: 26 gru pt, 2008 10:09 pm
Posiadany PUG: 205 1.9D forever
Lokalizacja: Warszawa; Sadowa

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Altowiolistka »

dziękujemy :D
Ostatnio zmieniony 15 mar pn, 2010 10:57 pm przez Altowiolistka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Małysz
Uzalezniony
Posty: 815
Rejestracja: 09 maja śr, 2007 11:08 pm
Posiadany PUG: 307 2.0 90HDI; dawniej 205 GT 1.6 i 1.8D
Numer Gadu-gadu: 4121955
Login tlen: adamdrozdzu
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Małysz »

No kochani, w 2012 roku zorganizujemy Wam kawalkadę 205tek na ślubie. :)
Powinna być duża frekwencja, wszak klubowiczów w rejonie wielu.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: DJPreZes »

A ja na taki konwój też mogę liczyć? ;]
P.S. Ja tez od jakiegoś czasu (od 21.10.09) nie mam już dziewczyny,a narzeczona :mrgreen: Tak wiem..wale okrutne OT...przepraszam :P
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Małysz
Uzalezniony
Posty: 815
Rejestracja: 09 maja śr, 2007 11:08 pm
Posiadany PUG: 307 2.0 90HDI; dawniej 205 GT 1.6 i 1.8D
Numer Gadu-gadu: 4121955
Login tlen: adamdrozdzu
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Małysz »

To ja też OT.

Prezesie pogratulować. Coraz więcej Pugowych małżeństw się szykuje. Oby tak dalej :)
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Kamkiler »

DJPreZes pisze:A ja na taki konwój też mogę liczyć? ;]
P.S. Ja tez od jakiegoś czasu (od 21.10.09) nie mam już dziewczyny,a narzeczona :mrgreen: Tak wiem..wale okrutne OT...przepraszam :P

łał ale fajnie!!!! gratulujemy!!!! :D :clap: my od 14 wrzesnia :)
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
Małysz
Uzalezniony
Posty: 815
Rejestracja: 09 maja śr, 2007 11:08 pm
Posiadany PUG: 307 2.0 90HDI; dawniej 205 GT 1.6 i 1.8D
Numer Gadu-gadu: 4121955
Login tlen: adamdrozdzu
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Małysz »

Kamil, ale zbieg okoliczności. Normalnie w dzień moich urodzin się zaręczyliście. :) :)
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Kamkiler »

i 4 dni po moich urodzinach :)
Dzisiaj pododaję jeszcze zdjęcia na pierwszą stronę.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
Bimbina
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 07 cze ndz, 2009 11:23 pm
Numer Gadu-gadu: 4776874
Lokalizacja: Gdynia

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Bimbina »

DJPreZes pisze:A ja na taki konwój też mogę liczyć? ;]
P.S. Ja tez od jakiegoś czasu (od 21.10.09) nie mam już dziewczyny,a narzeczona :mrgreen: Tak wiem..wale okrutne OT...przepraszam :P
Jako współzainteresowana oficjalnie potwierdzam.. męczył, prosił. Co miałam zrobić? Musiałam sie zgodzić :D
Awatar użytkownika
Altowiolistka
Uzalezniony
Posty: 832
Rejestracja: 26 gru pt, 2008 10:09 pm
Posiadany PUG: 205 1.9D forever
Lokalizacja: Warszawa; Sadowa

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Altowiolistka »

:lol: no taaa.... rozumiem :) heh i jednak mimo wszystko gratuluję bardzo mocno :Y
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Kamkiler »

No to jedziemy z koksem dalej ..

Po zabawie z silnikami ,trzeba było przejść do ogarnięcia wnętrza auta a szczególnie podłogi która na pierwszy rzut oka wyglądała znosnie prócz paru ognisk korozji no i dziury ,no niestety nigdy nie może byc tak dobrze ,okazało się, że pod warstwą ochronna blachy co jakis czas pojawiały się purchle z rdzą ,które mozolnie trzeba było likwidować .Łącznie walka z rdza kosztowała mnie ok 15 roboczo godzin ,niestety nie jestem w stanie przedstawić wam stanu po zdjęciu warstwy bitumicznej wewnątrz bo połowa zdjęć projektu została z formatowana wraz z dyskiem ,za to mogę przedtawić stan po zabezpieczeniu farbą antykorozyjną którą pomalowałem farbą bazową. Wszystkie miejsca korozji zostały wyeliminowane :)
Farba antykorozyjna /to jedyne zdjęcie na ktorej ją widać -reszta podłogi jeszcze nie zrobiona
Farba antykorozyjna /to jedyne zdjęcie na ktorej ją widać -reszta podłogi jeszcze nie zrobiona
Widok zabezpieczonej podłogi /dziura została ,za jakiś czas i nią się zajmę
Widok zabezpieczonej podłogi /dziura została ,za jakiś czas i nią się zajmę
Jako ,że została mi zabrana pożyczona przeze mnie spawarka to zostawiłem zaspawanie dziury na sam koniec projektu :) taka wisienka na torcie :)
DSC00487.JPG
DSC00489.JPG
DSC00496.JPG
Ostatnio zmieniony 08 lis ndz, 2009 3:47 pm przez Kamkiler, łącznie zmieniany 1 raz.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Historia pewnego Puga by Kamkiler i Altowiolistka

Post autor: Kamkiler »

Następnym etapem było podpianie umowy z właścicielem ,bo nadal mieliśmy opcje złomowania ,a dotychczasowe przygody były wielkimi pokusami,żeby "śmieciucha" pociąć na żyletki i odesłać na zasłużoną emeryturę po ciężkim życiu z dieslem pod maską (niestety ale to prawda diesel pod maską to w 50% = auto do ciężkiej pracy".
W dniu podpisania umowy zaczęły się problemy papierkowe jak to przeważnie bywa ....
Bo żeby auto przerejestrować musi spełniać parę warunków Przegląd oczywiście ważny ,OC koniecznie i dop wtedy można liczyć na rejestrację i wydanie miękkiego dowodu. OC i przegląd nie stanowiły problemu przynajmniej na początku ,bo z dniem wydania miekkiego dowodu skierowano nas na powtórny przegląd by ustalić całkowitą masę pojazdu wraz z przyczepą i moc posiadanego silnika i tu zaczeły się dop problemy,szkopuł tkwił w tym ,że auto było całkowicie rozebrane ,nie miało silnika ,wnętrza i nie przeszłoby kolejnego przeglądu .Ponad dwa miesiące nie mogliśmy odebrać Twardego dowodu z tego powodu .Może to był błąd tak wcześnie rejestrować auto ? nie wiem teraz ,tak mi się wydaje, wtedy było to normalne, że chce sie mieć już dużo papierkowych rzeczy za sobą .
Czyszczenie i sprzątanie auta
Czyszczenie i sprzątanie auta
Systematycznie ,lecz nie codziennie prace trwały nad autem, od początku było to auto przeznaczone pod" lakier"... ,jako, że ja nie malowałem nigdy całego auta nie chciałem podejmowac się takiego wyzwania. naszczęście po rozmowie z moim (tak myślałem) , bardzo dobrym znajomym, który jest lakiernikiem i ma swoją lakiernie ,wiedziałem,że nie będzie problemu z lakierowniem "po kosztach" ,oczywiście mowa tu była tylko o robociźnie cała reszta była w moim interesie.
Bylismy bardzo spokojni wiedząc ,że odejdą nam takie problemy, a przy okazji jako kolega pomoże nam auto zrobić dobrze ,co zreszta sam mi proponował wraz z nawet piaskowaniem budy.
Dewastacja wnętrza :)
Dewastacja wnętrza :)
kalkologia
kalkologia
tak to ja ...
tak to ja ...
Elektryka w worku
Elektryka w worku
Po kolei auto traciło części z wewnątrz ,które lądowały w skrzynkach w garażu, aż ułożone jedne na drugie dotykały sufitu.
W tym samym czasie auto rozbierane było na zewnątrz gdzie zdjęte błotniki po raz pierwszy ukazywały tony liści upchanych skrupulatnie w kanałach odpływowych tak ,że było wiadomo gdzie i jaki czas temu auto parkowało pod drzewami.
nasze drzewko :)
nasze drzewko :)
Naszczęście blacha nie oparła się w tych miejscach nadmiaru wilgoci i nie było widać żadnej rdzy .Tak więc, z oględzin wynikało jasno, że błotniki, drzwi nadaja się tylko na złom.W tym samym czasie zaczęły się wiec ich poszukiwania m.in na forum , i od czasu do czasu przeglądając allegro,Maska z garbem podarowana mi została do CTI dlatego tez początkowo do auta trafiła maska z CT ,(niestety jej stan był kiepski wewnątrz komory) , a później już finalnie maska z CTI w idealnym stanie .Po drodze przy wyjmowaniu pękła mi przednia szyba ;/ której tak apropo nie mamy do dziś.
O nie ma szyby ?
O nie ma szyby ?
maska z CT w tle
maska z CT w tle
Auto tak przygotowane z kupionym elementami blacharskimi ,czekało już tylko na czas wolny by przygotowac do malowania i zabezpieczania blach i ewentualnych ognisk korozji. Ustaliłem parę dni wcześniej ze znajomym lakiernikiem termin kiedy mu odpowiada w tym samym czasie kupując po kolei lakiery podkłady ,papiery ścierne i inne potrzebne rzeczy do konserwacji blach.
Nowe błotniki i maska
Nowe błotniki i maska
W końcu, nastał dzień kiedy auto na lawecie (taty Justyny),czekało przed domem przyczepione do Mercedesa Vito na chwilę gdy wszyscy pojedziemy do lakierni pracować by auto odzyskało blask :) :) :) :)

Heh ,to był ostatni dzień kiedy słyszałem mojego "psełdo" kolegę w słuchawce mojego telefonu :) Od tamtej pory 4 razy powiedział mi ,że już wychodzi ,a do dzisiaj jeszcze do mnie nie dojechał.(żyje i ma się dobrze,po prostu nie wyszedł tamtego dnia nawet z domu, a mi nasciemniał).
Wiec jakby tu powiedzieć ...byliśmy po raz kolejny w czarnej Dupie :) :lol: ,bez kasy na lakiernika ,bez kompresora bez pistoletów i przede wszystkim bez wiedzy na temat dobrego lakierowania....To był gwóźdź do trumny ,Justyna się całkowicie załamała ,Jej tata pojechał Vito do domu ,zostawiając auto na lawecie , gdyby coś się miało zmienić ..-nic się nie zmieniło.

Nie chciałem już bardziej dołować justyny i za razem siebie ,doszedłem do wniosku,że i ja jestem w stanie polakierować to auto, może nie będzie wyglądało zbyt pięknie, ale spróbować zawsze warto ,wkładając w tą pracę trochę serca powinno się udać.
Tak wiec moją pracę zacząłem od wybijania tylnego boku( 3 godziny po ostatnim telefonie kolegi) który w całym tym aucie wyglądał najgorzej ,przy pomocy lin transportowych i innych moich dziwnych patentów ,justyna za każdym razem przychodząc ze zrobioną dla mnie herbatą coraz bardziej przekonywała się, do tego pomysłu.
patrz na bok
patrz na bok
boczek z bliska już trochę wyciągnięty
boczek z bliska już trochę wyciągnięty
Trochę bardzo dobrej szpachli ,i udało się dojść do momentu ,że nie było widać już miejsca wgniecenia..
Od tego momentu pracowaliśmy już w duecie szlifując i sprawdzając każdy zakamarek blachy .
Nawet znajdzie się reklama forum na błotniku :p
Nawet znajdzie się reklama forum na błotniku :p
oczysczanie obramówki szyby
oczysczanie obramówki szyby
szlif
szlif
szlifowanie
szlifowanie
Mineło ponad 20 dni i duzo nie przespanych nocy na forach lakierniczych gdy po raz pierwszy buda została zapodkładowana i to pistoletem za 30zł i kompresorem 24Litry !!! w dodatku pożyczonym od kolegi mieszkającego w tej samej miejscowości .Trochę skromny ekwipunek lakiernika :) ,ale w końcu to tylko podkład ,który i tak miał być przecież szlifowany wiec zbytnio nie przejmowałem się tym ...
zapodkładowana buda ,widok Lewego boku
zapodkładowana buda ,widok Lewego boku
dach
dach
podszybie
podszybie
każdy element sprawdzany czyszczony i zabezpieczany
każdy element sprawdzany czyszczony i zabezpieczany
:) pełne zaangażowanie
:) pełne zaangażowanie
Ostatnio zmieniony 07 lis sob, 2009 6:13 pm przez Kamkiler, łącznie zmieniany 1 raz.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
ODPOWIEDZ