górna rura układu chłodzenia
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
górna rura układu chłodzenia
witam, mam pytanie (kiedys gdzies zadałem - lecz nie znalazlem tego postu). chodzi o to czy rura wychodząca od termostatu do chlodnicy powinna miec takie jakby zagięcie? (moze ktoś zrobić FOTKE? ) - uwazam ze moze to miec tez cos wspolnego z szybkim grzaniem sie mojego auta na postoju...
prosze o pomoc.
pozdrawiam!
prosze o pomoc.
pozdrawiam!
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: górna rura układu chłodzenia
bym zrobil ale mam zwykle 1.1 u mnie jest zagiecie. grzanie to tez moze byc uszczelka :-/ A wiatrak Ci wlacza? oraz czy mocno bulgocze jak odkrecisz powoli zbiornik wyrown.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: górna rura układu chłodzenia
wiatrak działa (na dwoch prędkościach), uszczelka wymieniona 2000km temu. korka nie odkrecalem jak silnik jest nagrzany bo wiadomo co sie moze stac. (na postoju temp dochodzi do 100stC a nieraz nawet ciut powyzej wtedy włącza sie witarak i chłodzi do około 90-95stC) przy włączeniu nagrzewnicy temp az tak szybko nie podskakuje (a jesli ma juz powiedzmy 100stC i włacze pełny nawiew na nagrzewnicy to temp tez troche opada.
podczas jazdy (czyli jak wieje w chlodnice) to temp jest ok - czyli 80-85stC
Problem jest tylko wtedy jak po jechaniu powiedzmy 20km prędkością 100-120 km/h wjade do miasta i zaczynam stawać na swiatłach!
PS> ludzie na forum twiedzili ze to mozliwe ze chłodnica zamulona (wewnątrz, zewnątrz???) lub termostat (chodz mysle ze działa jak podczas ajzdy jest OK.
a wiec prosze o konkretne sugestje
podczas jazdy (czyli jak wieje w chlodnice) to temp jest ok - czyli 80-85stC
Problem jest tylko wtedy jak po jechaniu powiedzmy 20km prędkością 100-120 km/h wjade do miasta i zaczynam stawać na swiatłach!
PS> ludzie na forum twiedzili ze to mozliwe ze chłodnica zamulona (wewnątrz, zewnątrz???) lub termostat (chodz mysle ze działa jak podczas ajzdy jest OK.
a wiec prosze o konkretne sugestje
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: górna rura układu chłodzenia
u mnie jest lekki syk, ja powoli odkrecalem. ale nie wiedzialem ze dochodzi do 100 stopni, moj termostat otwiera przy chyba 82 stopniach a jak z zalaczeniem wiatraka to nie wiem jaka temp.
z tego co piszesz to obstawiam pompe wody, moze zjechana i nie krazy plyn dobrze.. .ale poczekajmy na inne sugestie ...
termostat ... moze byc tak ze nie otwiera sie do konca ...
z tego co piszesz to obstawiam pompe wody, moze zjechana i nie krazy plyn dobrze.. .ale poczekajmy na inne sugestie ...
termostat ... moze byc tak ze nie otwiera sie do konca ...
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: górna rura układu chłodzenia
pompa wody, uszczelka, pasek rozrządu są nowe (2000km)
dodam ze przed kupnem sprzedawca mówił ze tez ten problem sie pojawiał...(ale powstaje dosłownie tylko podczas gdy auto stoi)
::::cos nie wymienia dobrze ciepła chyba::::
Ja mysle ze albo termostat, chlodnica lub ten zagiety wąż który hamuje przepływ wody do chłodnicy. (nie jest to zagięcie normalne tylko "wymuszone" jakby za długi albo nieoryginalny wąż był) - i jest mniejsza średnica aby woda przepływała w tym miejscu...
PS> myslałem tez ze moze układ zapowietrzony (kolo termostatu (po lewej stronie)) powinna byc taka jakby odkrecana plastikow śrubka. U mnie jest urwana i sylikonem uszczelniona. 1) do czego ona jest. 2) czy przez to jest moze powietrze przy termostacie??? czyli zapowietrzone???
help bo zimą to jescze sie da jechac, ale boje sie co latem sie bedzie działo.....
dodam ze przed kupnem sprzedawca mówił ze tez ten problem sie pojawiał...(ale powstaje dosłownie tylko podczas gdy auto stoi)
::::cos nie wymienia dobrze ciepła chyba::::
Ja mysle ze albo termostat, chlodnica lub ten zagiety wąż który hamuje przepływ wody do chłodnicy. (nie jest to zagięcie normalne tylko "wymuszone" jakby za długi albo nieoryginalny wąż był) - i jest mniejsza średnica aby woda przepływała w tym miejscu...
PS> myslałem tez ze moze układ zapowietrzony (kolo termostatu (po lewej stronie)) powinna byc taka jakby odkrecana plastikow śrubka. U mnie jest urwana i sylikonem uszczelniona. 1) do czego ona jest. 2) czy przez to jest moze powietrze przy termostacie??? czyli zapowietrzone???
help bo zimą to jescze sie da jechac, ale boje sie co latem sie bedzie działo.....
- misha84
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 mar śr, 2008 5:02 pm
- Posiadany PUG: peugeot 205 SR 1.1
- Numer Gadu-gadu: 7499780
- Lokalizacja: Łódź / Łowicz
Re: górna rura układu chłodzenia
Jeżeli chodzi o TU1M to tu masz 2 miejsca służące do odpowietrzania układu. http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... mask%C4%85
Jeżeli chodzi o odkręcanie korka zbiornika wyrównawczego to ja zawsze odpowietrzam na odkręconym korku i nigdy nic się nie stało. Jak byś odkręcił korek chłodnicy to owszem wywali ci płyn. Poza tym korek z założenia nie jest szczelny bo musi przepuszczać powietrze żeby nie tworzyło się ciśnienie wynikające z różnicy objętości płynu zimnego i gorącego.
To drugie to metalowa śruba w obudowie termostatu i jeżeli masz to silikonem zalepione na stałe to może być powód zapowietrzenia chłodnicy. Co do tej rury to w Etzoldzie na str. 236 napisano: "Korzystne jest częste, lekkie ściskanie (pompowanie) górnego i dolnego węża chłodnicy podczas nagrzewania silnika, co przyspiesza odpowietrzanie." Jeżeli chodzi Ci o inny silnik to w tym temacie masz dużo fotek Jeżeli chodzi o odkręcanie korka zbiornika wyrównawczego to ja zawsze odpowietrzam na odkręconym korku i nigdy nic się nie stało. Jak byś odkręcił korek chłodnicy to owszem wywali ci płyn. Poza tym korek z założenia nie jest szczelny bo musi przepuszczać powietrze żeby nie tworzyło się ciśnienie wynikające z różnicy objętości płynu zimnego i gorącego.
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: górna rura układu chłodzenia
własnie w XU tam gdzie jest nr 2 to jest plastikowa srubka kóra jest urwana i zasylikonowana. Wiec możliwe ze ze akurat przy termostacie jest zebrane powietrze i nie płynie przez termostat odpowiendia ilosc wody (bo np termostat jest zanurzony powiedzmy w połowie w wodzie a reszta w powietrzu?)
moze jest tak , że przy szybkiej jezdzie ta mniejsza część wody co przeplywa przez termostat dostaecznie chłodzi silnik a reszta krąży w tzw. małym obiegu.... moze tak byc???
w tym temacie co mi podałeś viewtopic.php?f=31&t=2915&hilit=co+pod+mask%C4%85 jest faktycznie duzo fotek lecz ta rura w XU jest schowana pod dolotem i nic nie widać. (jedynie na jednym zdjęciu widać tą rure (silnik z monowtryskiem) - tam rura wygląda całkiem inaczej niz u mnie.
PS> mam chłodnice oleju (a wiec od tej rury wychodzą dwa weże do filtra oleju)
moze jest tak , że przy szybkiej jezdzie ta mniejsza część wody co przeplywa przez termostat dostaecznie chłodzi silnik a reszta krąży w tzw. małym obiegu.... moze tak byc???
w tym temacie co mi podałeś viewtopic.php?f=31&t=2915&hilit=co+pod+mask%C4%85 jest faktycznie duzo fotek lecz ta rura w XU jest schowana pod dolotem i nic nie widać. (jedynie na jednym zdjęciu widać tą rure (silnik z monowtryskiem) - tam rura wygląda całkiem inaczej niz u mnie.
PS> mam chłodnice oleju (a wiec od tej rury wychodzą dwa weże do filtra oleju)
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: górna rura układu chłodzenia
up? pliisss;)
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: górna rura układu chłodzenia
grzechu najlepiej wklej foto jak to u Ciebie wyglada to zagiecie
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: górna rura układu chłodzenia (zdjęcia)
ok, więc byłem w garażu i cykłem pare fotek . Pierwsze i drugie zdjecie pokazuje tą moją nieszczęsną rure. widac na zdjęciach to zagięcie oraz zaraz za obudową termostatu, ale widać także jakby ta rura za krótka była i zamiast leciec lekko w prawo to idzie odrazu w kierunku chłodnicy. przy montażu jej takze czułem ze cos jest nie tak z nią.... (to czerwone to sylikon wysokotemp. który musiałem tak dać bo inaczej kapało.)
Fot1
Fot2
a zdjeice nr 3 pokazuje tą urwaną srubke (korek) kótry był juz wczesniej zasylikonowany - czy to jest do odpowietrzanioa układu chłodzenia? (nie działa mi Paint na kompie , wiec chodzi o to cos po lewej i do góry od termostatu, pod tym czym wchodzi w silnik taki czarny cieńszy wąż) (silnik XU)
Fot3
Fot1
Fot2
a zdjeice nr 3 pokazuje tą urwaną srubke (korek) kótry był juz wczesniej zasylikonowany - czy to jest do odpowietrzanioa układu chłodzenia? (nie działa mi Paint na kompie , wiec chodzi o to cos po lewej i do góry od termostatu, pod tym czym wchodzi w silnik taki czarny cieńszy wąż) (silnik XU)
Fot3
- Slavko
- Junior
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
- Posiadany PUG: 205 XRD 91`
- Numer Gadu-gadu: 6259259
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: górna rura układu chłodzenia
Ten przewód to ja bym wymienił na dzień dobry bo faktycznie wyglada na nie ory. Będę dzisiaj grzebal pod maska to porobie Ci zdjecia tego przewodu. No i chyba cos za wysoko wlacza Ci sie wiatrak. Chyba ze faktycznie na tym przewodzie jest mocno zmniejszony przeplyw.
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: górna rura układu chłodzenia
Slavko i jak ?:>
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: górna rura układu chłodzenia
ta urwana śrubka musi chyba być w środku bo wątpie aby sam sylikon wytrzymał ciśnienie w układzie
to jest śrubka do odpowietrzania ale nawet bez niej powoli odpowietrzy sie układ
co do przewodu to jakoś ze zdjęć nie wynika żeby przepływ był ograniczony no może w ekstremalnych warunkach ale nie w normalnej jeździe
mój przewód od temostatu wygląda podobnie jak dobrze pamiętam
ale jak czujesz że za krótki to może sie kiedyś przerwał przy króćcu i ktoś odciął kawałek
to jest śrubka do odpowietrzania ale nawet bez niej powoli odpowietrzy sie układ
co do przewodu to jakoś ze zdjęć nie wynika żeby przepływ był ograniczony no może w ekstremalnych warunkach ale nie w normalnej jeździe
mój przewód od temostatu wygląda podobnie jak dobrze pamiętam
ale jak czujesz że za krótki to może sie kiedyś przerwał przy króćcu i ktoś odciął kawałek
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: górna rura układu chłodzenia
proponuje obejzec zdjecie termostatu i zobaczyc jakim przekrojem leci tam ciecz. W tym przewodzie masz bardzo duzo zapasu.
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: górna rura układu chłodzenia
no sama srubka w srodku jest, tylko sam łepek jest urwany. moze wiesz jaka jest procedura zeby to odpowietrzyć? bo chciałbym nieługo w narty polecec a nie chce z grzejącym sie autem jechac.
ta rura jest od spodu bardziej zagieta (wiec według mnie jest tam przynjamniej 1/3 mniejszy przepływ.
ta rura jest od spodu bardziej zagieta (wiec według mnie jest tam przynjamniej 1/3 mniejszy przepływ.