Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
Witam
Od dluzszego czasu denerwujue mnie centralny zamek moim pugu. Mam oryginalna instalacje z pilotem. Zeby otworzyc auto to prawie zawsze trzeba przystawic pilot do szyby zeby otworzyl auto. casami wogole nie otwiera. Bateria w pilocie nowka. Czasami auto otworzy nawet z 10m. ale to skrajne przypadkli. I teraz chcialem zmienic metode otwierania auta z oryginalnej podczerwieni na radiowa. Co polecacie, i jaki zestaw nalezalo by kupic(najlepiej z allegro) i jakie modyfikacje oryginalnego osprzetu by sie z tym wiazaly.
Czam na jakas odp najlepiej kogos kto przez to przechodzil
Pozdrawiam
Od dluzszego czasu denerwujue mnie centralny zamek moim pugu. Mam oryginalna instalacje z pilotem. Zeby otworzyc auto to prawie zawsze trzeba przystawic pilot do szyby zeby otworzyl auto. casami wogole nie otwiera. Bateria w pilocie nowka. Czasami auto otworzy nawet z 10m. ale to skrajne przypadkli. I teraz chcialem zmienic metode otwierania auta z oryginalnej podczerwieni na radiowa. Co polecacie, i jaki zestaw nalezalo by kupic(najlepiej z allegro) i jakie modyfikacje oryginalnego osprzetu by sie z tym wiazaly.
Czam na jakas odp najlepiej kogos kto przez to przechodzil
Pozdrawiam
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
Od maja mam taki zestaw i zdecydowanie mogę go polecić:
http://allegro.pl/item824727015_zamek_c ... ilota.html
Pilot łapie nawet z 50m, jest funkcjonalny i wygląda nieźle.
Montaż... U siebie wygłuszałem wnętrze, więc przy okazji mogłem podciągnąć przewody do oryginalnych siłowników. Zestaw przewidziany jest na 1x master + 3x slave, wystarczyło poobcinać tę wiązkę i podpiąć w fabryczną w dogodnych miejscach. Zasilanie z zapalniczki. Master w drzwiach kierowcy wymieniony na ten z zestawu. Ciekawa opcja to wyjście z centralki na przełącznik - przycisk antynapadowy wewnątrz auta na przykład.
W swoim XS miałem centralny, ale bez fabrycznej instalacji na podczerwień, wiec być może u Ciebie będzie mniej roboty.
Najpewniej mastera i tak trzeba będzie wymienić.
Bez wątpienia warto - nie pamiętam już jak to jest sięgać kluczykiem do zamka
http://allegro.pl/item824727015_zamek_c ... ilota.html
Pilot łapie nawet z 50m, jest funkcjonalny i wygląda nieźle.
Montaż... U siebie wygłuszałem wnętrze, więc przy okazji mogłem podciągnąć przewody do oryginalnych siłowników. Zestaw przewidziany jest na 1x master + 3x slave, wystarczyło poobcinać tę wiązkę i podpiąć w fabryczną w dogodnych miejscach. Zasilanie z zapalniczki. Master w drzwiach kierowcy wymieniony na ten z zestawu. Ciekawa opcja to wyjście z centralki na przełącznik - przycisk antynapadowy wewnątrz auta na przykład.
W swoim XS miałem centralny, ale bez fabrycznej instalacji na podczerwień, wiec być może u Ciebie będzie mniej roboty.
Najpewniej mastera i tak trzeba będzie wymienić.
Bez wątpienia warto - nie pamiętam już jak to jest sięgać kluczykiem do zamka
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
Wlasnie nie chcialem ingerowac w oryginalna wiazke. Nie jestem elektrykiem ale myslalem ze mozna jakos podpiac fabryczna wiazke z czujnika podczerwieni do nowego sterownika (radiowego) bez ciagniecia dodatkowych przewodow itd.
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
no włansie z tego co wiem to jest jakis sterownik nad tą półkulą w podsufitce, moze tam wystarczy podpiac nowy? zreszta nie zaglądałem tam jescze wiec niewiem, ale mam w zasadzie ten sam plan co Buniooo, wiec przyłącze sie do pytania
- Slavko
- Junior
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
- Posiadany PUG: 205 XRD 91`
- Numer Gadu-gadu: 6259259
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
Jeśli dobrze pamiętam to nie trzeba wymieniać mastera. Jeśli jest sprawny to mozna go tam zostawić. Trzeba tylko odpiąć jedną z dwoch kości (prawdopodobnie tą na ktorej jest prąd bo bedzie robić zware) i włączyć się przewodami od nowej centralki do kości ktora zostanie przy siłowniku. Jeśli ktoś nie ogarnia tego to pisać na PW .
- drabinho
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 12 lis pn, 2007 11:02 pm
- Posiadany PUG: XS
- Numer Gadu-gadu: 9389827
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
podłącze się z troszkę innym problemem. otóż padły mi siłowniki centralnego. kupiłem uniwersalny zestaw siłowników ale jest jeden problem... otwory z nowych siłowników mają troszkę większy rozstaw otworów niż te które miałem. były w zestawie jakieś blaszki ale nie ogarniam jak to wykorzystać można. proszę o jakieś rady. Z góry wielkie dzięki
http://www.drabinho.peugeot205.pl
Lubisz dziwnych ludzi, to clowna se namaluj...
Lubisz dziwnych ludzi, to clowna se namaluj...
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
Witam
Jakis czas temu zakupiłem taki sterownik http://www.allegro.pl/show_item.php?item=824636196. Wczoraj w nocy zabralem sie za instalacje. wszystko zajelo mi 2,5h. wszystko działalo za pierwszym razem. Jezeli masz centralke na pilota to pod deska rozdzielcza kolo nagrzewnicy jest sterowanie centralnym (prostokoatna dosyc spora puszeczka plastikowa). niebieski przewod odpowiada za zamykanie a zółty za otwieranie. po podaniu masy na te przewody zamek pracuje, optwiera badz zamyka. Podłaczenie nowego sterownika to kwestia podłaczenia do niego zasilania, masy, przewody odpowiedzialnego za otwieranie i za zamykanie centralnego i opcjonalnie kierunkowskazow. Zasilanie bierzemy z tablicy bezpiecznikow, masa na kolumnie kierowniczej (jest oryginalne miejsce) a kierunki wpinamy sie 2 przewodami z centralki w ostatnia szeroka kostke z tylu tablicy bezpiecznikow. przewody bialy i niebieski. Centralke umiejscowilem pod tablica bezpiecznikow na przylepiec ktory byl w zestawie.
Goraco polecam. To koniec mordowania sie z centralnym i przykladaniem pilota do szyby Zasieg to ok 50-70m
W razie jakis pytan piszcie:) Mysle ze kazdy sobie z tym poradzi bo montarz jest banalny.
Pozdrawiam
Jakis czas temu zakupiłem taki sterownik http://www.allegro.pl/show_item.php?item=824636196. Wczoraj w nocy zabralem sie za instalacje. wszystko zajelo mi 2,5h. wszystko działalo za pierwszym razem. Jezeli masz centralke na pilota to pod deska rozdzielcza kolo nagrzewnicy jest sterowanie centralnym (prostokoatna dosyc spora puszeczka plastikowa). niebieski przewod odpowiada za zamykanie a zółty za otwieranie. po podaniu masy na te przewody zamek pracuje, optwiera badz zamyka. Podłaczenie nowego sterownika to kwestia podłaczenia do niego zasilania, masy, przewody odpowiedzialnego za otwieranie i za zamykanie centralnego i opcjonalnie kierunkowskazow. Zasilanie bierzemy z tablicy bezpiecznikow, masa na kolumnie kierowniczej (jest oryginalne miejsce) a kierunki wpinamy sie 2 przewodami z centralki w ostatnia szeroka kostke z tylu tablicy bezpiecznikow. przewody bialy i niebieski. Centralke umiejscowilem pod tablica bezpiecznikow na przylepiec ktory byl w zestawie.
Goraco polecam. To koniec mordowania sie z centralnym i przykladaniem pilota do szyby Zasieg to ok 50-70m
W razie jakis pytan piszcie:) Mysle ze kazdy sobie z tym poradzi bo montarz jest banalny.
Pozdrawiam
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
drabinho pisze:podłącze się z troszkę innym problemem. otóż padły mi siłowniki centralnego. kupiłem uniwersalny zestaw siłowników ale jest jeden problem... otwory z nowych siłowników mają troszkę większy rozstaw otworów niż te które miałem. były w zestawie jakieś blaszki ale nie ogarniam jak to wykorzystać można. proszę o jakieś rady. Z góry wielkie dzięki
Zapomnialem dodac ze tez wlasnie wymienialem silownik pasazera na uniwersalny taki za dyche:D:)
do tego plaskownika metalowego przykrecasz silownik sróbkami które sa w komplecie. Nastepnie patrzysz czy oczko schowanego silownika pokrywa sie z końcem drucika rygla zamka. Nastepnie bierzesz sróbe M5lub6x25 z nakretka i podkładka(kilka podkladek najlepiej) i przykrecasz plaskownik do oryginalnych otworow. Troche jest w tym rzezby ale ogólnie wychodzi przyzwoicie.
Jak cos to pisz:)
- drabinho
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 12 lis pn, 2007 11:02 pm
- Posiadany PUG: XS
- Numer Gadu-gadu: 9389827
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
dzięki wielkie. jak tylko uda mi się (bądź nie) to napisze. a zapytam jeszcze,bo widzę że znasz się troszki na elektryce,jak najlepiej podłączyć centralkę sterującą(gdzie się wpiąć na tablicy bezpieczników).dodam że nie miałem wcześniej centralnego z pilota.
http://www.drabinho.peugeot205.pl
Lubisz dziwnych ludzi, to clowna se namaluj...
Lubisz dziwnych ludzi, to clowna se namaluj...
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
czyli jak któś ma tą półkule w podsufitce? tak? a po której stronie jest ta centralka koło nagrzewnicy? od strony pasarzera czy kierowcy?buniooo pisze:. Jezeli masz centralke na pilota to pod deska rozdzielcza kolo nagrzewnicy jest sterowanie centralnym (prostokoatna dosyc spora puszeczka plastikowa).
Ja mam taką półkule w podsufitce, a jak wyglada sparwa gdy ktoś ma normalny centralny bez pilota? tez ta skrzynka tam jest?
pozdrawiam
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
Dokladnie jak masz ta czarna polkole w podsyfitce to masz ta centralne od strony kierowcy.
Jak wyglada sprawa normalnego centralnego zamka niewiem ale zamiast centralki wpinasz sie w silownik master ktory jest w drzwiach kierowcy i po problemie.
Jak wyglada sprawa normalnego centralnego zamka niewiem ale zamiast centralki wpinasz sie w silownik master ktory jest w drzwiach kierowcy i po problemie.
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
ta centralka to taka puszka podpięta od spodu do kolumny kierownicy???
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
jak jest dosyc sporych rozmiarow (cos jak futeral na okulary) to tak. Na mojej pisalo neiman czy cos takiego.
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
no cos takiego pododbnego własnie mam podpiete do kolunmy i niewiedziałem co to jest... bo w looku tego np nie mam.
- drabinho
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 12 lis pn, 2007 11:02 pm
- Posiadany PUG: XS
- Numer Gadu-gadu: 9389827
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Zmiana serownika centralnego zamka na radiowy
ale chodzi mi o to gdzie moge najlepiej podpiąć w tablicy bezpieczników centralke do pilota?bo chce zmienić zwykłą na taką z pilotem
http://www.drabinho.peugeot205.pl
Lubisz dziwnych ludzi, to clowna se namaluj...
Lubisz dziwnych ludzi, to clowna se namaluj...