GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
Witam!
Jakiś czas temu zakupiłem sobie 205 GTI, wszystko wskazywało na to iz jest 1,9 ale dopiero przy remoncie silnika wyszło ze wal mam z 1,6 i z braku czasu na szukanie czegoś z 1.9 i braku kasy na nowy wal złożyłem silnik na tym wale co był... nie porysowany, zeklbym elegancki, silnik przeszedł kapitalny remont (tłoki i tuleje były w stanie niemal ze idealnym wiec nic z nimi nie robiłem) ale wszystkie uszczelki, uszczelniacze panewki, i większość czujników wymieniona, poza tym kompletny rozrząd , nowy palec i kopułka, kable, świece i jeszcze pare pierdolll...(kompl.sprzęgło)
Ogólnie numery vin wskazują na xu9jaz, jest dystans pod miska olejowa, z tylu mam tarcze, na żółtych wtryskach jest, aparat zapłonowy z 1,9, znajomy jak ogladal przeplywke mowil ze rozniwez jest z 1,9 tak wiec domniemam ze kompa tez mam od 1,9.( jeżeli jest ktoś w stanie sprawdzić to po numerach, to mogę je sprawdzić i podać)
Samochód odpala bez problemu jeździ tez nie najgorzej...(nie mam porównania do innych GTI ale trzyma sie na równo z honda mojego kumpla 1,5 16v)
Tyle tylko ze jest pare problemów... a mianowicie: nie mogę skasować pływania obrotów, mieszanka jest ustawiona na zbyt bogata bo czuć wachę z tylu przy wydechu(a jak skręcę mu na przepływomierzu benzynę to praktycznie nie jedzie), jak załącza mi się ssanie to nie wzrastają obroty tylko zaczyna nierówno pracować, no i ten najważniejszy problem który najbardziej mnie boli nie ma powtarzalności osiągów... samochód zachowuje się praktycznie za każdym wciśnięciem gazu inaczej.. raz ciągnie do przodu ze aż strach gaz wciskać, a czasami nie chce się wkręcać (nie ma tragedii ale jest zauważalna różnica...)
Jak by ktoś miał jakieś sugestie...? (POMOCY!!! )
( biorę pod uwagę zmianę osprzętu na 1,6 ale to dopiero w lato, albo przekładkę walu)
P.S. powiedzcie mi jakie tłoki były w 1,9 a jakie w 1,6 (ja mam takie z płaska "komora spalania", a widziałem też takie z tak jakby pod kątem z 2 stron ścięta "komora spalania")
Jakiś czas temu zakupiłem sobie 205 GTI, wszystko wskazywało na to iz jest 1,9 ale dopiero przy remoncie silnika wyszło ze wal mam z 1,6 i z braku czasu na szukanie czegoś z 1.9 i braku kasy na nowy wal złożyłem silnik na tym wale co był... nie porysowany, zeklbym elegancki, silnik przeszedł kapitalny remont (tłoki i tuleje były w stanie niemal ze idealnym wiec nic z nimi nie robiłem) ale wszystkie uszczelki, uszczelniacze panewki, i większość czujników wymieniona, poza tym kompletny rozrząd , nowy palec i kopułka, kable, świece i jeszcze pare pierdolll...(kompl.sprzęgło)
Ogólnie numery vin wskazują na xu9jaz, jest dystans pod miska olejowa, z tylu mam tarcze, na żółtych wtryskach jest, aparat zapłonowy z 1,9, znajomy jak ogladal przeplywke mowil ze rozniwez jest z 1,9 tak wiec domniemam ze kompa tez mam od 1,9.( jeżeli jest ktoś w stanie sprawdzić to po numerach, to mogę je sprawdzić i podać)
Samochód odpala bez problemu jeździ tez nie najgorzej...(nie mam porównania do innych GTI ale trzyma sie na równo z honda mojego kumpla 1,5 16v)
Tyle tylko ze jest pare problemów... a mianowicie: nie mogę skasować pływania obrotów, mieszanka jest ustawiona na zbyt bogata bo czuć wachę z tylu przy wydechu(a jak skręcę mu na przepływomierzu benzynę to praktycznie nie jedzie), jak załącza mi się ssanie to nie wzrastają obroty tylko zaczyna nierówno pracować, no i ten najważniejszy problem który najbardziej mnie boli nie ma powtarzalności osiągów... samochód zachowuje się praktycznie za każdym wciśnięciem gazu inaczej.. raz ciągnie do przodu ze aż strach gaz wciskać, a czasami nie chce się wkręcać (nie ma tragedii ale jest zauważalna różnica...)
Jak by ktoś miał jakieś sugestie...? (POMOCY!!! )
( biorę pod uwagę zmianę osprzętu na 1,6 ale to dopiero w lato, albo przekładkę walu)
P.S. powiedzcie mi jakie tłoki były w 1,9 a jakie w 1,6 (ja mam takie z płaska "komora spalania", a widziałem też takie z tak jakby pod kątem z 2 stron ścięta "komora spalania")
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
Podaj numery.... jak przepływka ma końcówkę 202 to XU9JAZ a przynajmniej od niego przepływka i jednocześnie osprzęt.
Co to znaczy pływanie obrotów? delikatne skoki są dopuszczalne - powiedzmy 50-100obr - chyba że stać Cię na nową przepływkę bo IMO to ona jest tego powodem.
Z brakiem powtarzalności osiągów też obstawiałbym przepływkę(wiem 4 raz w tym poście wymieniam tą nazwę, ale z moich doświadczeń to ona najwięcej psuje w naszych autach w temacie dopieszczania i w pierwszej kolejności trzeba być PEWNYM sprawności tego elementu, a potem można szukać dalej)
Co to znaczy pływanie obrotów? delikatne skoki są dopuszczalne - powiedzmy 50-100obr - chyba że stać Cię na nową przepływkę bo IMO to ona jest tego powodem.
Z brakiem powtarzalności osiągów też obstawiałbym przepływkę(wiem 4 raz w tym poście wymieniam tą nazwę, ale z moich doświadczeń to ona najwięcej psuje w naszych autach w temacie dopieszczania i w pierwszej kolejności trzeba być PEWNYM sprawności tego elementu, a potem można szukać dalej)
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
takie przepływki były jeszcze montowane w bmw co ciekawe
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
nie tylko w bmw i co z tego?
Kompa z XU9JAZ też raczej nie masz, bo kręcenie śrubą na przepływce nie miałoby wpływu.
Podaj numery.
Co do tłoków, to były i takie i takie.
Kompa z XU9JAZ też raczej nie masz, bo kręcenie śrubą na przepływce nie miałoby wpływu.
Podaj numery.
Co do tłoków, to były i takie i takie.
- smiechoo
- Junior
- Posty: 261
- Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
- Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
- Numer Gadu-gadu: 5774709
- Lokalizacja: 3city
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
powinienes pocisnac ta honde z palcem w dupie
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
jutro postaram sie podać numery kompa i przeplywki... bo dziś za zimno było na grzebanie... (sory ale na serio zmiękłem )..
a co do tej hondy to ona jakos dobre dotarta jest, bo pelna seria.. ale okropnie szybko wkreca sie na obroty i zapieprza jak glupia na serio czasem mam z nia problemy.
a co do tej hondy to ona jakos dobre dotarta jest, bo pelna seria.. ale okropnie szybko wkreca sie na obroty i zapieprza jak glupia na serio czasem mam z nia problemy.
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
- smiechoo
- Junior
- Posty: 261
- Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
- Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
- Numer Gadu-gadu: 5774709
- Lokalizacja: 3city
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
to na serio masz skopany silnik, ja swoim tu3m na rowno lecialem z takimi 3 hondami, a koles ktory mial al'a mugena bez silencera przegral a tez zapieprzaly jak szalone te hondy jak wsciekle
tak wiec musisz dojsc do ladu z tym silniczkiem bo nie wierze, poza tym masz lzejsza bude i wiecej hp wiec i tak powinienes wygrac
tak wiec musisz dojsc do ladu z tym silniczkiem bo nie wierze, poza tym masz lzejsza bude i wiecej hp wiec i tak powinienes wygrac
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
sorka ze tak dlugo zwlekalem aleten mroz na dworze mnie przerasta:P nr kompa:0 261 200 162
a numer przepływki: 0 80 202 202
a numer przepływki: 0 80 202 202
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
JAZ
Podmień przepływkę i czujnik położenia przepustnicy (ew możesz go wyczyścić/wymienić krańcówkę od biegu jałowego)
Zacznij od czujnika.
Podmień przepływkę i czujnik położenia przepustnicy (ew możesz go wyczyścić/wymienić krańcówkę od biegu jałowego)
Zacznij od czujnika.
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
A ja ten czujnik rozbierałem, bo mi tamtędy (przez jego rozklejona obudowę) zasysał lewe powietrze...
A pro po krańcówki biegu jałowego... gdzie sie znajduje? w skrzyni cos ? czy to jest w tym czujniku położenie przepustnicy??
Przy moim ubogim doświadczeniu, zwyczajnie o nim nie slyszalem
I chciałem ponowic pytanie o kształt górnej powierzchni tłoka
bo padła odpowiedź że były i takie i takie (scięte i płaskie).
Aczkolwiek moj znajomy (tez ma pare pugów 205) powiedział ze we wszystkich 1.9 miał scięte tłoki a w 1.6 te płaskie i chciałbym to zweryfikowac.
A pro po krańcówki biegu jałowego... gdzie sie znajduje? w skrzyni cos ? czy to jest w tym czujniku położenie przepustnicy??
Przy moim ubogim doświadczeniu, zwyczajnie o nim nie slyszalem
I chciałem ponowic pytanie o kształt górnej powierzchni tłoka
bo padła odpowiedź że były i takie i takie (scięte i płaskie).
Aczkolwiek moj znajomy (tez ma pare pugów 205) powiedział ze we wszystkich 1.9 miał scięte tłoki a w 1.6 te płaskie i chciałbym to zweryfikowac.
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
krancowka od jalowego jest w czujniku polozenia przepustnicy. Watpie zeby tamtedy zasysalo ci lewe powietrze w takiej ilosci ktora powodowalaby zaburzenia pracy silnikaja2nek pisze:A ja ten czujnik rozbierałem, bo mi tamtędy (przez jego rozklejona obudowę) zasysał lewe powietrze...
A pro po krańcówki biegu jałowego... gdzie sie znajduje? w skrzyni cos ? czy to jest w tym czujniku położenie przepustnicy??
Przy moim ubogim doświadczeniu, zwyczajnie o nim nie slyszalem
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
w 1.9 też bywały płaskie.
W czujniku masz krańcówkę -albo taki przycisk maleńki (tylko wymiana wchodzi w gre -ok 50gr), albo ścieżka z suwakiem. Jeśli nie ma przyisku wystarczy wyczyścić. Poszukaj na forum czegoś o czyszczeniu tego czujnika (tylko gti).
W czujniku masz krańcówkę -albo taki przycisk maleńki (tylko wymiana wchodzi w gre -ok 50gr), albo ścieżka z suwakiem. Jeśli nie ma przyisku wystarczy wyczyścić. Poszukaj na forum czegoś o czyszczeniu tego czujnika (tylko gti).
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
hehe tylko jest jeden problem... jak już rozkleiłem ta fabryczna obudowę, to później przy składaniu z braku laku skleiłem ja na silikon do szyb wiec teraz już mogę mieć problem z dostaniem się do środka...;/
Przed złożeniem ogólnie czyściłem ten czujnik w środku ale nie wiem czy zwróciłem uwagę na to co potrzeba bo tylko tak ogólnie go przedmuchałem i przetarłem...
Z tego co mi się kojarzy to mam przycisk/krańcówkę... (jak przekręcam potencjometr gazu na przepustnicy to jest takie charakterystyczne klikniecie, coś podobnego do kliknięcia myszą)
Banita. czemu stwierdziłeś iż kręcenie zegarem w przepływomierzu przy kompie z Xu9JAZ nie miałoby wpływu na skład mieszanki?? Tzn jak by inaczej regulować skład mieszanki wg Ciebie jeśli nie po przez kręcenie śruba od powietrza znajdującą się na przepustnicy i kręcenie juz wcześniej wspomnianym zegarem w przepływce... ( pomijam przyśpieszenie/opóźnienie zapłonu)
Przed złożeniem ogólnie czyściłem ten czujnik w środku ale nie wiem czy zwróciłem uwagę na to co potrzeba bo tylko tak ogólnie go przedmuchałem i przetarłem...
Z tego co mi się kojarzy to mam przycisk/krańcówkę... (jak przekręcam potencjometr gazu na przepustnicy to jest takie charakterystyczne klikniecie, coś podobnego do kliknięcia myszą)
Banita. czemu stwierdziłeś iż kręcenie zegarem w przepływomierzu przy kompie z Xu9JAZ nie miałoby wpływu na skład mieszanki?? Tzn jak by inaczej regulować skład mieszanki wg Ciebie jeśli nie po przez kręcenie śruba od powietrza znajdującą się na przepustnicy i kręcenie juz wcześniej wspomnianym zegarem w przepływce... ( pomijam przyśpieszenie/opóźnienie zapłonu)
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
Kliknięcie ma być, ale to nie znaczy, że krańcówka łączy. Sprawdź miernikiem.
JAZ w przeciwieństwie do innych gti ma mapę paliwową i reszta czujników służy tylko do korekcji.
Śruba jest od ustawiania CO i nie zauważyłbyś specjalnej zmiany w pracy auta.
JAZ w przeciwieństwie do innych gti ma mapę paliwową i reszta czujników służy tylko do korekcji.
Śruba jest od ustawiania CO i nie zauważyłbyś specjalnej zmiany w pracy auta.
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GTI 1,6-1,9 50/50 czyli jakies 1,75 HELP!!!
hmmm w przeplywce są ogólnie tylko 2 rzeczy (chyba) którymi można kręcić... taka śrubka na zewnątrz od lewego boku... i jak sie zdejmie pokrywkę górna to tam jest takie kolo zębate (ja na to mowie zegar) i kręcąc tym zegarem w moim aucie jest bardzo zauważalna zmiana w pracy silnika.
Metoda prób i błędów wyszło mi iż kręcąc w jedna stronę podnoszę mu ilość benzyny(analogicznie w druga zmniejszam ilość wachy w mieszance) a wnioskuje to z tego iż...
po1 wzrastają obroty
po2 zaczyna delikatnie dymić na biało(ale to jak już w dużo przekręcę tym zegarem)
po3 czuć z tylu auta przy wydechu mocno benzynę, aż szczypie w oczy...
tak wiec albo u mnie w kompie nie działa ta mapa paliwowa albo mam dość duży zakres "korekcji"
Gadałem dziś z ojcem i on mówi ze na bank dobrze czyszczone było wnętrze czujnika położenia przepustnicy, i pamięta tez na 100% ze była tam krańcówka
Aczkolwiek postaram sie to sprawdzić miernikiem...
(pod które piny podpiąć multimetr? bo o ile pamiętam były tam 3 w kostce do tego czujnika)p.s. moja pamięć często zawodzi...
Metoda prób i błędów wyszło mi iż kręcąc w jedna stronę podnoszę mu ilość benzyny(analogicznie w druga zmniejszam ilość wachy w mieszance) a wnioskuje to z tego iż...
po1 wzrastają obroty
po2 zaczyna delikatnie dymić na biało(ale to jak już w dużo przekręcę tym zegarem)
po3 czuć z tylu auta przy wydechu mocno benzynę, aż szczypie w oczy...
tak wiec albo u mnie w kompie nie działa ta mapa paliwowa albo mam dość duży zakres "korekcji"
Gadałem dziś z ojcem i on mówi ze na bank dobrze czyszczone było wnętrze czujnika położenia przepustnicy, i pamięta tez na 100% ze była tam krańcówka
Aczkolwiek postaram sie to sprawdzić miernikiem...
(pod które piny podpiąć multimetr? bo o ile pamiętam były tam 3 w kostce do tego czujnika)p.s. moja pamięć często zawodzi...
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha