Wysokie obroty !!
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Wysokie obroty !!
Mam pewien problem z Indianą ! Cały czas niezależnie czy ciepły czy zimny silnik trzyma 2 tys obrotów!
Przeglądałem forum ale nie znalazłem dokładnie podobnego problemu!
Pierwsze postawiłem na krokowy! Więc go podmieniłem z 106 bo są takie same na 4 piny i dalej wysokie obroty! Problem polega na tym że krokowy jest wysunięty i cały czas jest otworzona przepustnica a obroty wynoszą 2 tys
Następnie przy uruchomionym silniku zdjąłem wtyczkę z czujnika temperatury i obroty zaczęły spadać jednak były za niskie więc podregulowałem impulsem żeby było równo 1 tys obrotów!
Następnie z racji tego że do 106 RG kupowałem nowy czujnik temp, podmieniłem je jednak problem nie znikł! Dalej trzyma 2 tys ! Po zdjęciu wtyczki z czujnika spada na 1 tys
I teraz mam pytanie czy ma wpływ długość czujnika temp? W 106 jest nieco dłuższy ten czpień czujnika niż w 205 ale bez problemu się wkręcił! ???
Co jeszcze może mieć wpływ na wysokie obroty ?
Przeglądałem forum ale nie znalazłem dokładnie podobnego problemu!
Pierwsze postawiłem na krokowy! Więc go podmieniłem z 106 bo są takie same na 4 piny i dalej wysokie obroty! Problem polega na tym że krokowy jest wysunięty i cały czas jest otworzona przepustnica a obroty wynoszą 2 tys
Następnie przy uruchomionym silniku zdjąłem wtyczkę z czujnika temperatury i obroty zaczęły spadać jednak były za niskie więc podregulowałem impulsem żeby było równo 1 tys obrotów!
Następnie z racji tego że do 106 RG kupowałem nowy czujnik temp, podmieniłem je jednak problem nie znikł! Dalej trzyma 2 tys ! Po zdjęciu wtyczki z czujnika spada na 1 tys
I teraz mam pytanie czy ma wpływ długość czujnika temp? W 106 jest nieco dłuższy ten czpień czujnika niż w 205 ale bez problemu się wkręcił! ???
Co jeszcze może mieć wpływ na wysokie obroty ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 gru wt, 2009 9:25 pm
- Posiadany PUG: peugeot 205 1,1
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Luboń/k Poznań
Re: Wysokie obroty !!
Dzisiaj miałem ten sam problem ale u mnie to była kwestia złego ustawienia zapłonu. ;/
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Panowie doradźcie coś
Jak zwale mu wtyczkę z czujnika to obroty są niskie takie jak ustawiłem na wtrysku ale za to ciężko pali!
Jak założę wtyczkę pali od strzału ale obroty odrazu 2000 obrotów i nie spadają!
Jak zwale mu wtyczkę z czujnika to obroty są niskie takie jak ustawiłem na wtrysku ale za to ciężko pali!
Jak założę wtyczkę pali od strzału ale obroty odrazu 2000 obrotów i nie spadają!
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wysokie obroty !!
Może czujnik położenia przepustnicy niedomaga?
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wysokie obroty !!
O ile dobrze kojarzę to twoja Indiana jest z 1991 roku, więc prawdopodobnie masz wtrysk Mono-Jetronic z klasycznym aparatem zapłonowym.
Tak jak radzi DJPreZes spróbuj zresetować komputer. Odczytaj błędy z komputera.
Jeśli masz możliwość to sprawdź ustawienie zapłonu (pamiętaj o odłączeniu "ufo").
Czujnik położenia przepustnicy chyba nie ma w tym momencie tak dużego wpływu, bo w silniczku krokowym jest coś takiego jak styk biegu jałowego.
Tak jak radzi DJPreZes spróbuj zresetować komputer. Odczytaj błędy z komputera.
Jeśli masz możliwość to sprawdź ustawienie zapłonu (pamiętaj o odłączeniu "ufo").
Czujnik położenia przepustnicy chyba nie ma w tym momencie tak dużego wpływu, bo w silniczku krokowym jest coś takiego jak styk biegu jałowego.
Co rozumiesz przez "jak ustawiłem na wtrysku"??babelo pisze:Jak zwale mu wtyczkę z czujnika to obroty są niskie takie jak ustawiłem na wtrysku ale za to ciężko pali!
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Jak jeździłem bez podłączonej wtyczki od czujnika temp łapał niskie obroty i gasł i mu podkręciłem obroty tam gdzie się reguluje impulsem ! Tzn na tym za co ciągnie linka gazu tyle że nie na zawleczce na lince tylko na tym kowadełku od przepustnicy!
Nigdy się nie zagłębiałem jak np z czytać błędy czy ustawić zapłon bo mi to nie było potrzebne! o ile o zczytywaniu błędów i resetowaniu kompa znaję w szukaj to prosiłbym a by ktoś napisał mi jak ustawić zapłon i jak z tym "ufem" postępować !
Nigdy się nie zagłębiałem jak np z czytać błędy czy ustawić zapłon bo mi to nie było potrzebne! o ile o zczytywaniu błędów i resetowaniu kompa znaję w szukaj to prosiłbym a by ktoś napisał mi jak ustawić zapłon i jak z tym "ufem" postępować !
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wysokie obroty !!
Obroty ustawiałeś tą śrubką która ogranicza przepustnice?babelo pisze:Jak jeździłem bez podłączonej wtyczki od czujnika temp łapał niskie obroty i gasł i mu podkręciłem obroty tam gdzie się reguluje impulsem ! Tzn na tym za co ciągnie linka gazu tyle że nie na zawleczce na lince tylko na tym kowadełku od przepustnicy!
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
tak tą śrubką!
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wysokie obroty !!
To źle zrobiłeś... bo ona nie służy do regulacji obrotów. Za ustawianie obrotów w silnikach TU z wtryskiem odpowiada komputer. On ustala obroty za pomocą silniczka krokowego. Wpływ na wolne obroty mają ustawienie zapłonu i sygnały z czujników: położenia przepustnicy, styku biegu jałowego, temperatury silnika, temperatury powietrza zasysanego.
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.
O ustawianiu zapłonu jest w Etzoldzie (potrzebna jest do tego lampa stroboskopowa), a o odczytywaniu błędów z komputera mogę tu zaraz napisać.
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.
O ustawianiu zapłonu jest w Etzoldzie (potrzebna jest do tego lampa stroboskopowa), a o odczytywaniu błędów z komputera mogę tu zaraz napisać.
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Gdzie jest czujnik temperatury silnika wiem to reszty mogę sie tylko domyślać ! Jutro nad ty popracuje ! Spróbuje sczytać błędy, zresetować kompa!
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Więc tak juro naprawie to co zepsułem ( czyli ustawię przepustnicę tak jak ma być ) Zczytam błędy i zobaczę co pokaże ! Jak sobie nie poradze to dalej będę prosił o pomoc!
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Zczytałem błędy i wywaliło mi natępujące błędy!
13 czujnik temperatury powietrza zasysanego
14 czujnik temperatury silnika
21 Włącznik przepustnicy styk biegu jałowego
33 Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy!
Skasowałem błędy i zobaczę co nałapie !
Silnik pochodził trochę na "wysokich obrotach! Jak zapaliłem to przez moment miał normalne obroty po czym wskoczył na 2,5 tys obrotów i spadł na 2000 i tak się utrzymuje !
Zczytałem ponownie błędy i pokazało mi :
33 Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy!
21 Włącznik przepustnicy styk biegu jałowego
Teraz pytanie gdzie się to znajduje!?
13 czujnik temperatury powietrza zasysanego
14 czujnik temperatury silnika
21 Włącznik przepustnicy styk biegu jałowego
33 Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy!
Skasowałem błędy i zobaczę co nałapie !
Silnik pochodził trochę na "wysokich obrotach! Jak zapaliłem to przez moment miał normalne obroty po czym wskoczył na 2,5 tys obrotów i spadł na 2000 i tak się utrzymuje !
Zczytałem ponownie błędy i pokazało mi :
33 Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy!
21 Włącznik przepustnicy styk biegu jałowego
Teraz pytanie gdzie się to znajduje!?
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Poczytałem trochę na forum o moim problemie i z tego co zrozumiałem to:
1 Przepływomierza powietrza w moim silniku 1,4 91 rok nie ma czyli zostaje potencjometr przepustnicy (błąd 33)
2 Styk biegu jałowego to krokowy który wydaje się być dobry wsuwa się i wysuwa czyli zostaje włącznik przepustnicy ( błąd 21)
Mam pytanie czy włącznik przepustnicy i potencjometr przepustnicy to to samo czy nie ? a jeżeli nie to samo to gdzie znajduje się włącznik przepustnicy ?
Tak wygląda mój silnik :
Wyczytałem na forum i zlokalizowałem potencjometr przepustnicy ! Zaznaczony na zdjęciu czerwoną strzałką!
Pytanie czy to to ?? Jest to przykręcone 4 śrubami ? śrub nie widać ale mam nadzieje że są pod tymi zaślepkami!
Zdjęcie wtrysku
Zresetowałem kompa i wywala teraz błąd 33
Czyli potencjometr przepustnicy!
Pytanie bo czytałem na forum że to dość drogi gadżet! I że są jaj z jego ustawieniem!
Czy każdy taki sam potencjometr będzie dobry do tego silnika czy potrzebuje jakiś numer?
W sprawach silnikowych kuleję więc może dla nie których może się okazać że pytam o pierdoły więc sory!
Jeżeli coś źle rozumuje to mnie poprawicie!
1 Przepływomierza powietrza w moim silniku 1,4 91 rok nie ma czyli zostaje potencjometr przepustnicy (błąd 33)
2 Styk biegu jałowego to krokowy który wydaje się być dobry wsuwa się i wysuwa czyli zostaje włącznik przepustnicy ( błąd 21)
Mam pytanie czy włącznik przepustnicy i potencjometr przepustnicy to to samo czy nie ? a jeżeli nie to samo to gdzie znajduje się włącznik przepustnicy ?
Tak wygląda mój silnik :
Wyczytałem na forum i zlokalizowałem potencjometr przepustnicy ! Zaznaczony na zdjęciu czerwoną strzałką!
Pytanie czy to to ?? Jest to przykręcone 4 śrubami ? śrub nie widać ale mam nadzieje że są pod tymi zaślepkami!
Zdjęcie wtrysku
Zresetowałem kompa i wywala teraz błąd 33
Czyli potencjometr przepustnicy!
Pytanie bo czytałem na forum że to dość drogi gadżet! I że są jaj z jego ustawieniem!
Czy każdy taki sam potencjometr będzie dobry do tego silnika czy potrzebuje jakiś numer?
W sprawach silnikowych kuleję więc może dla nie których może się okazać że pytam o pierdoły więc sory!
Jeżeli coś źle rozumuje to mnie poprawicie!
Re: Wysokie obroty !!
33 i 21 wskazuje na to samo, nie ma czegoś takiego jak 'włącznik przepustnicy'.