
Silnik jednak nawet przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem ,nie zaskoczył .
Cały dzisiejszy dzień poświęciłem naprawie tej usterki.
Powodem było zapowietrzenie układu paliwowego a dokładniej nieszczelność od zbiorniczka filtra paliwa i podgrzewania ropy zarazem do samej pompy wtryskowej.Oryginalnie w nowszych modelach aut z tym silnikiem montowane były plastikowe rurki z filtrem i odpowietrzaczem układu co po tylu latach pracy miało już prawo zasysać lewe powietrze.Wymieniłem je na przewody gumowe a odpowietrznik(który już nie spełniał swojej roli) wyrzuciłem do kosza.....
W tym momencie auto odpala dużo szybciej i nie kopci tak po odpaleniu, ręczna pompka ropy jest twarda ,paliwo nie schodzi ,co wcześniej było zmorą szczególnie z rana.Przy okazji odpowietrzyłem przewody wysokiego ciśnienia idące do wtryskiwaczy.