Obroty silnika
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Dodam od siebie,ze bardzo prawdopodobne jest,ze wielu z nas ma podobne przelozenia, tylko wskazowka pokazuje inaczej. Znam sytuacje z autopsji, a bylo tak:
Kupilem swojego puga z deska bieda bez obro,ale ze dla mnie obro od licznika wazniejsze,to zamontowalem obrotomierz do tejze deski i na 5 biegu przy 4000obr/min mialem wspominane juz pzez Was 120km/h,a o ile dobrze pamietam przy 3000 na 5 biegu 90-95km/h.
Po pewnym czasie kupilem zegary z obro Jaeger-to te starsze...wskazania na 5 biegu 3000obr/min = 100km/h, 4000obr/min = 130 km/h.
I coz tu mowic- albo autko z nowymi zegarami jezdzi szybciej ,albo... zegary przeklamuja(zle wyskalowane lub przesunieta wskazowka).
Takwiec ostroznie z ocena predkosci, skrzyn i przelozen sugerujac sie licznikiem "na pokladzie".
Zreszta nie tylko Puga dotyczy niedokladnosc,bo pomiary wskazan licznikow samochodowych,ktore mozna spotkac czasem tu i tam,zwykle odbiegaja od rzeczywistosci W GORE...nieraz nawet powyzej 10% wskazania
Kupilem swojego puga z deska bieda bez obro,ale ze dla mnie obro od licznika wazniejsze,to zamontowalem obrotomierz do tejze deski i na 5 biegu przy 4000obr/min mialem wspominane juz pzez Was 120km/h,a o ile dobrze pamietam przy 3000 na 5 biegu 90-95km/h.
Po pewnym czasie kupilem zegary z obro Jaeger-to te starsze...wskazania na 5 biegu 3000obr/min = 100km/h, 4000obr/min = 130 km/h.
I coz tu mowic- albo autko z nowymi zegarami jezdzi szybciej ,albo... zegary przeklamuja(zle wyskalowane lub przesunieta wskazowka).
Takwiec ostroznie z ocena predkosci, skrzyn i przelozen sugerujac sie licznikiem "na pokladzie".
Zreszta nie tylko Puga dotyczy niedokladnosc,bo pomiary wskazan licznikow samochodowych,ktore mozna spotkac czasem tu i tam,zwykle odbiegaja od rzeczywistosci W GORE...nieraz nawet powyzej 10% wskazania
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
My z kuzynem wracajac z Wroclawia, gdy on kupil Honde Civic 1.4 sprawdzalismy co ona potrafi na autostradzie.
Kuzyn jechal Honda a ja jego VW Pasatem, on rozpedzil honde, a ja jechalem za nim, zrownalem sie z nim, majac 200km/h na predkosciomierzu, popatrzylem na niego, a jego mina wyrazala duze niezadowolenie! Troche mnie to zdziwilo.
Na parkingu pozniej okazalo sie ze Honda pokazywala 170km/h!!
A kuzyn tyle razy sie przechwalal ze Pasat jedzie 215km/h !! W co mu nie wierzylem, do czasu az sie sam z nim nie przejechalem z taka predkoscia. Zycie jednak pokazalo ze predkosciomierz w Pasacie dosc mocno zawyza prawdziwa wartosc predkosci.
Kuzyn jechal Honda a ja jego VW Pasatem, on rozpedzil honde, a ja jechalem za nim, zrownalem sie z nim, majac 200km/h na predkosciomierzu, popatrzylem na niego, a jego mina wyrazala duze niezadowolenie! Troche mnie to zdziwilo.
Na parkingu pozniej okazalo sie ze Honda pokazywala 170km/h!!
A kuzyn tyle razy sie przechwalal ze Pasat jedzie 215km/h !! W co mu nie wierzylem, do czasu az sie sam z nim nie przejechalem z taka predkoscia. Zycie jednak pokazalo ze predkosciomierz w Pasacie dosc mocno zawyza prawdziwa wartosc predkosci.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Demo84
- Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
- Numer Gadu-gadu: 3082188
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A mozna dokładnie wykalibrowac predkosciomierz??
Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Watpie - analogowego niemalze jestem pewien ze sie nie da. Cyfrowy pewnie tak.
Liczniki podpiete pod skrzynie biegow, zawsze beda podawaly oszukana wartosc, musialby byc predkosciomierz, dzialajacy na zasadzie efektu Doplera.
Liczniki podpiete pod skrzynie biegow, zawsze beda podawaly oszukana wartosc, musialby byc predkosciomierz, dzialajacy na zasadzie efektu Doplera.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Tak, ale zalozysz wieksze kola, i juz lipa Napompujesz wiecej powietrza i juz lipa
Mozna oczywiscie tak jak piszesz, przesunac na osce, ale nie zawsze blad wskazania predkosciomierza jest liniowy. I moze sie okazac za od 0-100 bedzie ci pokazywalo dosc dobrze, a pozniej juz moze zaczac wystepowac blad, oczywiscie bedzie on mniejszy niz ten ktory jest teraz.
Blad z reguly, jest bledem procentowym, takwiec jezeli jest to 10% to dla predkosci x mamy pokazana predkosc y obarczona bledem u
gdzie:
x - predkosc rzeczywista
u - blad wskazania wyrazony w procentach
y - predkosc pokazywana przez predkosciomierz
jezeli predkosciomierz zawyza wskazania:
x + (x * u) = y
i tak:
10 + (10 x 0,1) = 11 [km/h]
100 + (100x0,1) = 110 [km/h]
180 + (180x0,1) = 198 [km/h]
Tak wiec, aby przy 100km/h licznik pokazywal ci dobra wartosc, musialbys przesunac wskazowke na osce o 10km/h w dol. Jednak wtedy, jadac 10km/h licznik wskazywal by ci 0, a jadac 180km/h licznik wskazywal by 188km/h.
Tak wiec nie jest to raczej wykonalne.
Mozna oczywiscie tak jak piszesz, przesunac na osce, ale nie zawsze blad wskazania predkosciomierza jest liniowy. I moze sie okazac za od 0-100 bedzie ci pokazywalo dosc dobrze, a pozniej juz moze zaczac wystepowac blad, oczywiscie bedzie on mniejszy niz ten ktory jest teraz.
Blad z reguly, jest bledem procentowym, takwiec jezeli jest to 10% to dla predkosci x mamy pokazana predkosc y obarczona bledem u
gdzie:
x - predkosc rzeczywista
u - blad wskazania wyrazony w procentach
y - predkosc pokazywana przez predkosciomierz
jezeli predkosciomierz zawyza wskazania:
x + (x * u) = y
i tak:
10 + (10 x 0,1) = 11 [km/h]
100 + (100x0,1) = 110 [km/h]
180 + (180x0,1) = 198 [km/h]
Tak wiec, aby przy 100km/h licznik pokazywal ci dobra wartosc, musialbys przesunac wskazowke na osce o 10km/h w dol. Jednak wtedy, jadac 10km/h licznik wskazywal by ci 0, a jadac 180km/h licznik wskazywal by 188km/h.
Tak wiec nie jest to raczej wykonalne.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Demo84
- Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
- Numer Gadu-gadu: 3082188
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja sobie sprawdziłem inaczej, w książce serwisowej jest podana predkosc na poszczególnych biegach i mozna to sprawdzic w rzeczywistosci.
Oczywiscie z tym moze byc tez różnie, mniejsza moc w samochodzie itd..
U mnie np. przekłamuje o 20 km\h od predkosci 40 km\h, a od 160 jest prawie idealnie.
Moze tez ktoś jechac za tobą, pod warunkiem ze to nowy samochód
Oczywiscie z tym moze byc tez różnie, mniejsza moc w samochodzie itd..
U mnie np. przekłamuje o 20 km\h od predkosci 40 km\h, a od 160 jest prawie idealnie.
Moze tez ktoś jechac za tobą, pod warunkiem ze to nowy samochód
Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Swieta prawda- wszystko ma wplyw,wiec sposob poniekad skuteczny tylko w wypadku jazdy na tym samym rozmiarze(lub innym wg tabeli zamiennikow).Kaktus pisze:Tak, ale zalozysz wieksze kola, i juz lipa Napompujesz wiecej powietrza i juz lipa
Malo "nie zawsze",powiedzialbym,ze czesto wlasnie liniowy nie jest i sa predkosci przy ktorych potrafi byc niemal dokladnie taki,jak powinien,a dla innej predkosci ma odchylke(przewaznie zawyza-tak skaluja wprzy produkcji) i to znaczna,tak jak pisze Demo84.Kaktus pisze:Mozna oczywiscie tak jak piszesz, przesunac na osce, ale nie zawsze blad wskazania predkosciomierza jest liniowy.
O przestawieniu wskazowki pisalem,bo wiele z naszych Pugow przeszlo przez rozne rece i zdaza sie np.,ze jakis poprzedni wlasciciel grzebal przy liczniku(nie wnikam po co ) i pozniej nie poskladal wszystkiego jak nalezy-czytaj wskazowki
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
z zalozenia krotsze skrzynie sa ze slabszych silnikowo wersji (pomijam sytuacje silnikow 16nasto zaworowych).
Inna kwestia ze w wielu przypadkach to tylko inna ilosc na kole talerzowym, albo ataku w roznicowce...
moze ktos to wymienil z innej wersji...?
Inna kwestia ze w wielu przypadkach to tylko inna ilosc na kole talerzowym, albo ataku w roznicowce...
moze ktos to wymienil z innej wersji...?
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"