Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
babelo
Maniak
Posty: 1281
Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jasło

Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: babelo »

Mam nadzieje że mnie nie zlinczujecie że zakładam kolejny temat o tym ale poszperałem w szukacje i nie znalazłem wszystkich odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Otóż po zmianie kółek na 14" z nieco szarszą oponą , pojawił się problem z hamulcami, otóż maję hamulce zwalniają a nie hamują 8)7

Miałem zamiar kupić tarcze i klocki ale obawiam się że założenie nowego zestawu nie rozwiąże problemu dalej to będę tylko trochę lepsze zwalniacze!

Wyczytałem że pasują hamulce z GTI 1,9 pod piasty od 1,4 bez przeróbek i takie chciałbym u siebie zamontować ale mam w związku z tym kilka pytań!

Pierwsze co mnie nurtuje czy jak zmienię zaciski ma te z GTI to czy będę musiał zmienić też pompę hamulcową czy to jest bez różnicy czy będzie z GTI czy z 1,4 a może one niczym się nie różnią ?

Wiadomo większy zacisk, wentylowana tarcza = mniej miejsca koło felgi! Wyczytałem że jest z tym problem ale znalazłem też post w którym ktoś napisał że o felgę 13" z XS nie obcierało 8)7 I zbaraniałem! Czyli jak wymieszczą się te zaciski pod alusem 14" taką jak mam obecnie na Idnianie ? czy będzie zonk na starcie i plan ze zmianą hebli spali na panewce? :shock:

Zaciski pasują tylko DjPrezes pisał że jest problem ze śrubami mocującymi do zwrotnicy! Jak to jest , muszę mieć też śruby od GTI?

Ostatnie chyba pytanie to czy będę musiał zmieniać przewody elastyczne? czy ten z 1,4 nie będzie za krótki? nie będzie miał innego gwintu na zakończeniu ?

Przepraszam że zawracam głowę ale z tego co znalazłem nic konkretnego nie wywnioskowałem , albo temat nie pociągnięty do końca albo jeden zaprzecza drugiemu!

Z góry dzięki za odpowiedz _O_
Awatar użytkownika
Dervozavilus
Maniak
Posty: 1152
Rejestracja: 26 kwie czw, 2007 12:37 pm
Posiadany PUG: 205 LucKy LooK 1.4 XSi
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WF
Kontakt:

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: Dervozavilus »

Jako, że z Dziksonem mamy taką operację świeżo za sobą, pozwolę sobie zabrać głos. Otóż oprócz zacisków, tarcz i klocków, będziesz potrzebował śrub do przykręcenia zacisków. Niestety nie łatwo o takie, ale z powodzeniem można zakupić te od P206. Do tego jeszcze tylko końcówka Torx T55 i można podwijać rękawy. Przewody pasują, pompa działa (choć pewnie lepiej byłoby zmienić).
Jeśli zaś chodzi o pasujące felgi, to 13" nie sprawdzaliśmy, ale 14" wchodzą - testowane na GTI 1.6, Mi16 i Winnerowskich.

Generalnie warto przeszczepić taki zestaw, bo różnicę w hamowaniu czuć, nawet zostawiając starą pompę.
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: Kamkiler »

na 13"felgach nie bedzie obcierało
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: cejot »

Kamkiler pisze:na 13"felgach nie bedzie obcierało
Felgach 13", ale jakich? Stalówkach, jakichś aluminiowych?
Sprawdzaliśmy wspomniane trzy typy 14" alusów. Każda felga jest trochę inaczej zbudowana. Najwięcej można zmieścić pod felgi z Winnera, a najmniej pod SMRy z 1.6 GTI.


Edit:
Jeśli chodzi o śruby to mają one gwint drobnozwojny 12x1,5, powinny być długości 35mm i klasy10.9. Numer oryginalnej śruby na klucz TX55 to 4405.47 (cena około 7zł/szt). Ma ona długość 36mm, ale w niczym to nie przeszkadza.
Ostatnio zmieniony 03 kwie sob, 2010 10:31 pm przez cejot, łącznie zmieniany 2 razy.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: Kamkiler »

cejot pisze:
Kamkiler pisze:na 13"felgach nie bedzie obcierało
Felgach 13", ale jakich? Stalówkach, jakichś aluminiowych?
Sprawdzaliśmy wspomniane trzy typy 14" alusów. Każda felga jest trochę inaczej zbudowana. Najwięcej można zmieścić pod felgi z Winnera, a najmniej pod SMRy z 1.6 GTI.
stalowa, alu nie spawdzałem
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: DJPreZes »

Która stalowa? ;] Jakie ET? Stalówka z XSa nie chciała wejść.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: Kamkiler »

zerknę jutro, w walentynce są 13" i bendixy weszły bez problemu, to samo tyczy sie z 13" felgami alu które miałem w CT
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: zmac »

wchodz 13" jezdze 309 gti na 13 i jest ok, na koncu tej strony wkleilem zdjecia felgi ktora pasuje http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 36#p205236, ona ma ET 20 sa jeszcze o ET 24
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: kubas »

Alu smr z 1,6 gti wchodzi ale trzeba ją i zacisk trochę przeszlifować. Co do przewodów to jeśli chcesz w przyszłości założyć zawieszenie z 1,9gti to od razu się zaopatrz w przewody z gti bo przy zmianie zawieszenia i tak będziesz musiał wymienić. Pompa może zostać z 1,4. Stalówka z xs-a nie pasuje na 100% pod te zaciski.
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: cejot »

kubas pisze:Co do przewodów to jeśli chcesz w przyszłości założyć zawieszenie z 1,9gti to od razu się zaopatrz w przewody z gti bo przy zmianie zawieszenia i tak będziesz musiał wymienić.

Co sprawia, że przewody nie pasują?
Z tego co pamiętam (oczywiście mogę się mylić) to w TU i XU9 (GTI) elastyczne przewody hamulcowe są tej samej długości.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: Kamkiler »

elastyczne są dłuższe w gti
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: cejot »

Ciekawe... sprawdzałem w katalogach i były tej samej długości (355 i 435). Sprawdziłem jeszcze w ServiceBox'ie. Według niego w TU jeden jest krótszy (325), drugi taki sam jak oba w GTI (410).

Ciekawe jakiej długości są przewody (zamienniki) sprzedawane jako dedykowane.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: Kamkiler »

cejot pisze:Ciekawe... sprawdzałem w katalogach i były tej samej długości (355 i 435). Sprawdziłem jeszcze w ServiceBox'ie. Według niego w TU jeden jest krótszy (325), drugi taki sam jak oba w GTI (410).

Ciekawe jakiej długości są przewody (zamienniki) sprzedawane jako dedykowane.
możesz mi wyjaśnic co napisałes ? wszystkie identyczne długosci przewodów a w nawiasach podałes różne dane ,czy są to długości w mm?czy jakieś inne numery ?
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: cejot »

Może napisałem za dużym skrótem. ;) Auto ma dwie strony - lewą i prawą. Po jednej stronie wężyk ma 355, po drugiej 435 według katalogu sklepowego. Według ServiceBox'a w GTI oba wężyki mają długość 410. W TU jeden wężyk ma długość 325, a drugi 410.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Adaptacja hamulców z GTI do 1,4

Post autor: Kamkiler »

cejot pisze:Może napisałem za dużym skrótem. ;) Auto ma dwie strony - lewą i prawą. Po jednej stronie wężyk ma 355, po drugiej 435 według katalogu sklepowego. Według ServiceBox'a w GTI oba wężyki mają długość 410. W TU jeden wężyk ma długość 325, a drugi 410.
oba są jednakowej długości , przynajmniej ja zawsze takie miałem .... a długosci ci juz nie podam
W gti ,wezyk owija amortyzator , w TU nie ....
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
ODPOWIEDZ