Czy jest jakiś tak wspaniały samochód jak 205 ??

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

no fakt... bardzo podoba mi sie ta 106 "Le mans" rzeczywiscie bardzo przypomina 205 GTI ... te poszerzenia i wogóle... fajne autko.. ciekawe czy dużo miejsca w środku ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
BubuPN

Post autor: BubuPN »

ja ostatnio przypadkiem na TVN Turbo trafiłem na prezentację Peugeota 907, żabojady próbowały chyba zrobić auto na wzór Mercedesa SLR co widać chociażby z boku, ale niebardzo im to wyszło
Awatar użytkownika
molten
Nowicjusz
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar wt, 2004 2:38 pm
Posiadany PUG: --/ Laguna III
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lodz

Post autor: molten »

Nie ma co porownywac przestronnosci wnetrza 106 a 205. Mialem 106ke (przed 205), i miejsca w srodku jest o wiele mniej. Jak dla mnie 106 nie jest do konca nastepca 205, mimo ze sa podobienstwa, to jednak rzad wielkosci jeden nizej.
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

106(1.0)
długość (mm) 3678
szerokość (mm) 1594
wysokość (mm) 1376
masa własna (kg) 795

205(1.0)
Długość (mm) 3705 mm
Szerokość (mm) 1562 mm
wysokość (mm) 1355
masa własna (kg) 760

206(1.1)
długość (mm) 3822
szerokość (mm) 1673
wysokość (mm) 1435
masa własna (kg) 910


Patrzac na same liczby ktore auta sa najbardziej podobne?

206 jest podobne do 205 :) (bo 200)
roznica 106,205 jest mniejsza od roznicy 205,206 dla:
-masy
-wysokosci
-szerokosci
-dlugosci

Ja wiem ze 206 jest nastepca 205 ,mozna to zobaczyc na przykladzie 205T16 a 206WRC :) (reprezentanci w rajdowych samochodowych mistrzostwach swiata) ale 205 jest bardziej podobne do 106 niz 205.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

wydaje mi się że i tak do niczego nie dojdziemy, bo nikt z nas najwidoczniej nie ma takiej wiedzy bądź nie zna faktów świadczących o słuszności swoich sądów. jakby nie patrzeć 205tka była bardzo długo produkowana dlatego właśnie bo była super.

studiuję ekonomię i miałem również marketing i tu akurat wiem na pewno, dlaczego tak było z 205tką. bo ta nazwa i ten kształt nadwozia mocno utrwalił się w świadoości klientow jako auto bardzo dobre, dlatego nie chciano zapewne psuć tego co już było idealne. jednakże koło roku 1996 peugeot nie mógł kontynuować produkcji 205 ze względu na prawdopodobnie poziom bezpieczeństwa a także ochronę środowiska a może poziom aerodynamiki. bowiem w tym roku powstawały już o wiele bardziej opływowe auta.
weżmy na przykład takiego escorta, który jak wiemy doskonale jest autem bardzo zawodnym i źle się kojarzył kolejnym nabywcom. mimo iż było masę przeróbek które miały mu pomóc, nie udało się. dlatego wprowadzono nowy model o nazwie focus, żeby tylko nie obciążać nowego modelu starą nazwą. a dla odmiany fiesta, która jest dobrym autem, mimo gruntownego faceliftingu została z tą samą nazwą, bo kojarzy sięklientom dobrze.

oczywiście to tylko moje domysły ale i tak brzmią całkiem sensownie, uważam.
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
misiek22
Junior
Posty: 168
Rejestracja: 23 sty pt, 2004 11:06 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misiek22 »

...Youngtimer :twisted:...
Peugeot 205
1.9GTI
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

A macie moze taki program jak PSA Peugeot - Spare Parts, jezeli tak, to kliknijcie w czesci zamienne, pozniej kliknijcie na 205 i zobaczcie sobie jakie modele tam wystepuja.

Ogolnie Peugeoty sa tam rozroznione na:
205N - modele produkowane do 1991 roku
oraz
205F - oznaczone napisem "106 RESTILING"

Ale to takze nie jest dowod ? ;)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

podobienstwo modeli nie moze byc podstawa do okreslenie iz jest to nastapca... jeszcze nie widzialem zeby auto krotsze, wezsze, nizsze, zdecydowanie mniejsze w srodku (siedziales w 106 z tylu? :>) stalo sie nastepca modelu z wyzszej klasy wciaz produkowanego... kupy sie nie trzyma...
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

Ale my nie pisalismy o nastepcy!

Padlo pytanie - dlaczego 205 nie przechodzil FACE LIFTINGU

wiec Samer napisal

"laczego 205 nie przechodzil faceliftingow , bo zmienil nazwe na 106 , zobacz jak podobna jest pierwasza 106stka do 205tki"

Pozniej dopiero Tombike wyskoczyl z tekstem o NASTEPCY...

Niestety ja sie na to zlapalem, i nie myslac takze uzylem slowa nastepca.

Mi i Samerowi od samego poczatku chodzilo o to ze 106 w pierwszej fazie produkcyjnej, byl wzorowany na sprawdzonym juz modelu 205, i byl do niego do zludzenia podobny, aczkolwiek inny, wygladal jak 205 po FaceLiftingu, a co do wymiarow to auto jest niemalze identyczne! A ze jest mniej miejsca w srodku, to proste, tam masz juz wiecej plastikow, a co za tym idzie mniej miejsca, przeciez 205 wsztstko ma cienkie itp, stad tak duzo miejsca z tylu :)

Tak wiec w GWOLI WYJASNIENIA!!

Nastepca modelu 205 jest model 206
Model 106 w PIERWSZEJ FAZIE PRODUKCYJNEJ byl wzorowany na Peugeocie 205, dlatego tez nie pokazal sie na rynku 205 po FaceLiftingu (nie zmieniali nic, poza tylnymi lampami, i bialymi kierunkami od 91 roku)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

Kaktus pisze: A co do 309, to wlasnie tak bylo, ze Francuzi chcieli zrobic nieco wieksza 205, a dokladniej to 205 sedan i wyszlo piekne 309
309 nie byl samochodem ktory powstal u kogos w glowie i zostal stworzony, byl projektowany w oparciu o 205.
Ja i moja 309 dziekujemy za uznanie :D

Co Do Pininfariny i 309 to niezupelnie bylo tak jak pisales (ze robil ja pininfarina...
niestety to orginalny produkt francuzikow... zebrali doswiadczenia z 205tki (ktora wlasnie byla rysowana u Pininfariny) i wyszlo szersze i ciut dluzsze auto (na nerwowosc samochodu szczegolnie narzekano)
Co ciekawe 306 jest znowu powrotem i uklonem w kierunku Pininfariny (znowu hatchback) ale 306 sedan jest ludzaco podobny do 309...

A co do sporu 205@106 to uwazam ze masz racje...
106tka przeniosla aspiracje na malutki zwinny samochodzik jakim byla 205. Chociazby spojrzmy na wersje rally, ktore miala tylko 205...i 106!
W miedzyczasie z 309 wyewoluowalo 306 a luke pomiedzy nimi zapelnila 206tka...[/b]
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Cieszy mnie to ze do mnie i samera dolaczyla jeszcze jedna osoba :)

A o 309 rzeczywiscie moglem sie pomylic...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Demo84
Junior
Posty: 155
Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
Numer Gadu-gadu: 3082188
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Demo84 »

I tak nic nie przebije 911 !!!
Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"

--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

911? Toz to brzydkie auto... co ma takiego pieknego ? ;) Ale nie schodzmy z tematu.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

same wady...
silnik z tylu, na starcie to moze i plus...ale pozniej? prowadzenie malucha.. :P
no i silnik chlodzony powietrzem...(znowu maluch? ) :D
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Mav309 pisze: no i silnik chlodzony powietrzem...(znowu maluch? ) :D
Silniki chlodzone powietrzem 911 mialo "tylko" przez pierwsze 34 lata produkcji :wink: (do modelu oznaczonego wewnetrznie jako 993). Od 1999 roku modele oznaczone jako 996 mialy juz boksera chlodzonego ciecza.
Sorki za OT :D
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
ODPOWIEDZ