Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
Witam,
PUGa kupiłem pod koniec września, jeździłem całą zimę, aż zrobiło się ciepło w tym roku i wyszedł problem. Problem polega na tym, że gdy:
1) jest ciepło i sucho
2) przejadę samochodem parę-paręnaście kilometrów
kierownica zaczyna chodzić cholernie ciężko. Do tego stopnia ciężko, że trudno jest wykonywać korektę podczas jazdy trasie.
Problem znika gdy...spadnie deszcz. Luzów brak, gdy jest chłodno, lub pada samochód prowadzi się naprawdę przyjemnie. Gdy jest ciepło - jest walka.
Łożyska McPersonów wymienione, nie pomogło
Przy okazji - czy ktoś wie ile może kosztować regeneracja przekładni w Warszawie?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, MK
PUGa kupiłem pod koniec września, jeździłem całą zimę, aż zrobiło się ciepło w tym roku i wyszedł problem. Problem polega na tym, że gdy:
1) jest ciepło i sucho
2) przejadę samochodem parę-paręnaście kilometrów
kierownica zaczyna chodzić cholernie ciężko. Do tego stopnia ciężko, że trudno jest wykonywać korektę podczas jazdy trasie.
Problem znika gdy...spadnie deszcz. Luzów brak, gdy jest chłodno, lub pada samochód prowadzi się naprawdę przyjemnie. Gdy jest ciepło - jest walka.
Łożyska McPersonów wymienione, nie pomogło
Przy okazji - czy ktoś wie ile może kosztować regeneracja przekładni w Warszawie?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, MK
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
Mam czasami podobnie (chociaz nie ma na to reguly tzn czasem sie pojawia, czasem nie), podejrzewam ze zaciera sie krzyzak w kolumnie kierowniczej (chociaz jakies 2 lata temu byl wymieniany)
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
U mnie pojawia się zawsze po chwili jazdy przy wysokich temperaturach (tak na oko >20st.C).
Momentalnie znika gdy zrobi się wilgotno - co by wskazywało, że ewidentnie chodzi o smarowanie - ale czego? Mechanik chciał już wyjmować i regenerować maglownicę, ale mam wrażenie, że to jednak nie to (choćby dlatego, że nie ma żadnych luzów).
Pozdrawiam, MK
Momentalnie znika gdy zrobi się wilgotno - co by wskazywało, że ewidentnie chodzi o smarowanie - ale czego? Mechanik chciał już wyjmować i regenerować maglownicę, ale mam wrażenie, że to jednak nie to (choćby dlatego, że nie ma żadnych luzów).
Pozdrawiam, MK
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
byc moze wypłukało ci juz cały smar z przekładni jak jest sucho działa ona na sucho stad ciężko sie kreci, jak woda popada cos tam będzie smarowała i stad lzej, wejdź na kanał i sciagnij sobie jedna z osłon przekładni, skrec na maxa wjedna ze stron i zobacz czy prowadnica jest sucha z rdza czy nasmarowana smarem .... wez kogos i niech ci porusza delikatnie kierownica w jedna i druga i zobacz czy nie masz luzu na samej przekładni zauważysz to
koszt regeneracji to okolo 500 zł, ten link co ci podesłałem masz gwarancje na 25 miechów ewentualnie na 40 000 km, oczywiście nie na zużycie ale mp na stuk.
koszt regeneracji to okolo 500 zł, ten link co ci podesłałem masz gwarancje na 25 miechów ewentualnie na 40 000 km, oczywiście nie na zużycie ale mp na stuk.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
Hmm, czyli wychodzi rzeczywiście 2x taniej wymienić na nową niż regenerować. Nie wiesz może czy w 205 bez wspomagania były różne przekładnie (tzn. jak duże jest ryzyko, że nie będzie pasować)?
Ja mam 205 cabriolet z 1994.
Pozdrawiam, MK
Ja mam 205 cabriolet z 1994.
Pozdrawiam, MK
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
musisz zobaczy pod krzyzakiem czy masz takie laczenie z nim na kwadrat czy wieloklin ..... ale ponoc wszystkie po 1991 mialy na kwadrat czytaj taka pletwe.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
Witam ponownie i znowu proszę o pomoc,
magiel wymieniony na ten polecany laubera, wg.mechanika krzyżak OK. Niestety kierownica chodzi ciężko, tym razem praktycznie cały czas i co najgorsze - nie odkręca prawie w ogóle!
I teraz moje pytania - czy ktoś się spotkał z czymś takim? Skąd się w zasadzie bierze to, że kierownica odkręca?
Pozdrawiam, MK
magiel wymieniony na ten polecany laubera, wg.mechanika krzyżak OK. Niestety kierownica chodzi ciężko, tym razem praktycznie cały czas i co najgorsze - nie odkręca prawie w ogóle!
I teraz moje pytania - czy ktoś się spotkał z czymś takim? Skąd się w zasadzie bierze to, że kierownica odkręca?
Pozdrawiam, MK
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
Kąt pochylenia koła , ważne są proste sanki ,sprawdzić trzeba łożyska mcpersona , a przy okazji krzyżak wewnętrzny pierwszy od strony kierownicy jak i łożyska w kolumnie kierowniczej.Warto sprawdzić zbieżność .
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
Hej,
dzięki:
1) Łożyska McPersonów były wymienione jako pierwsze gdy pojawiły się problemy z układem - w czerwcu 2010,
2) wg. warsztatu zbieżność była ustawiana po wymianie magla.
Możesz rozwinąć myśl odnośnie kąta pochylenia koła? Da radę w domowych warunkach zmierzyć/ocenić?
MK
dzięki:
1) Łożyska McPersonów były wymienione jako pierwsze gdy pojawiły się problemy z układem - w czerwcu 2010,
2) wg. warsztatu zbieżność była ustawiana po wymianie magla.
Możesz rozwinąć myśl odnośnie kąta pochylenia koła? Da radę w domowych warunkach zmierzyć/ocenić?
MK
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
Jedynie co można sprawdzić to to czy sanki są proste .mechanik powinien dojść do tego gdzie występuje nadmierny opór tym bardziej ,że wymieniał maglownice i miał wszystko na "talerzu"
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
hmmm ja bym cigale obstawiał łożyska McPersonów bo jezeli maglownica jest nowa , krzyżak jest ok to zostaja wlasnie tylko te łożyska ....
dla mnie to cos dziwnego chyba ze faktycznie krzyżak wewnętrzny ten przy kierownicy ale raczej wątpię tam nie ma od czego sie uwalic i zardzewieć ...
dla mnie to cos dziwnego chyba ze faktycznie krzyżak wewnętrzny ten przy kierownicy ale raczej wątpię tam nie ma od czego sie uwalic i zardzewieć ...
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
Jak napisał Kamkiler posmaruj łożysko kierownicy. Niby tu woda nie dochodzi, ale sam kilka lat temu miałem to łożysko igiełkowe podrdzewiałe i przelałem WD40, potem psyknąłem smaru i mam spokój do dziś. Może nie pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
A ja caly czas powtarzam ze to dolny krzyzak. To ze mechanik powiedzial ze jest ok to znaczy zapewne ze nie ma luzow, ale moze sie zapiekac. U mnie dopoki mialem oryginalny wystukany to nigdy takich sytuacji nie mialem, a odkad zmienilem na nowy to w upaly mam podobne objawy.. Na probe popsikaj go jakims smarem w sprayu i sprawdz czy jest roznica
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Ukł. kierowniczy chodzi ciężko gdy jest GORĄCO
Witam ponownie i dziękuję wszystkim za pomoc,
- łożyska McPersonów - widziałem stare po wyjęciu, więc raczej mechanik mnie nie kantował i faktycznie wymienił,
- krzyżak przy maglu (jeszcze z poprzednim maglem) parokrotnie sowicie psikałem WD40 gdy kierownica zaczynała ciężko chodzić. Niestety nie pomagało ani trochę.
- krzyżak wewnątrz - próbowałem go potraktować WD40 gdy ciężko chodził, ale bez odkręcenia plastiku, więc raczej oblałem wszystko, tylko nie krzyżak
Jak bardzo upierdliwe jest dostanie się do tego łożyska kierownicy? Wystarczy tylko plastikową obudowę kolumny odkręcić?
Pozdrawiam, MK
- łożyska McPersonów - widziałem stare po wyjęciu, więc raczej mechanik mnie nie kantował i faktycznie wymienił,
- krzyżak przy maglu (jeszcze z poprzednim maglem) parokrotnie sowicie psikałem WD40 gdy kierownica zaczynała ciężko chodzić. Niestety nie pomagało ani trochę.
- krzyżak wewnątrz - próbowałem go potraktować WD40 gdy ciężko chodził, ale bez odkręcenia plastiku, więc raczej oblałem wszystko, tylko nie krzyżak
Jak bardzo upierdliwe jest dostanie się do tego łożyska kierownicy? Wystarczy tylko plastikową obudowę kolumny odkręcić?
Pozdrawiam, MK