205 4x4

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
elmroko

205 4x4

Post autor: elmroko »

Witam!. Mam pytanko. w najbliższym czasie będę wkładał do 205 silnik od 306 gti6 i planuję ją postawić na czterech łąpach i skrzyni od 405 t16 albo mi16 4x4. Czy ktoś z was podejmował się już takiej przerubki głównie chodzi o tylne zawieszenie i napęd nie wiem od czego by najlepiej pasowało myślałem o zawiasie od 405. Co o tym myślicie?
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

A po co Ci 4x4 w 205?

P.
Ex 205 GTi...
elmroko

Post autor: elmroko »

docelowo auto ma mieć około 300KM a już na starcie będzie 167KM więc przy masie 205 będzie się trzeba strasznie ograniczać z pedałem gazu przy fwd.
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Ho ho 300 KM :D Rozumiem, że planujesz od razu wymienić połowę tego silnika :?:
Mój samochód rzekomo miał 165 KM, taki sobie przebieg momentu obrotowego i nie "trzeba się było ograniczać" z pedałem gazu :lol:

A żeby nie przedłużać pieprzenia o niczym: Z 405-tki nic nie będzie pasowało, poza ewentualnie silnikiem i skrzynią (choć myślę, że taka od x4 i tak nie podejdzie). Jak znajdziesz gdzieś nie popsuty jeszcze napęd od T16 to daj proszę znać - jest kilka samochodów, które stoją przez to w miejscu zamiast jeździć i nie są to 205-tki z internetu :wink: . Poza tym ja znam kilka fajniejszych sposobów na potrojenie wartości posiadanego samochodu niż montaż napędu 4x4. 8)

Jeśli jesteś z Wawy to wpadnij w któryś poniedziałek wieczorem pod McDonalda przy rondzie Babka, może dowiesz się czegoś mądrego na ten temat, może sam coś mądrego dorzucisz. W tej chwili jak dla mnie jest to kolejny projekt z internetu bez szans na powodzenie.

Pozdro
Piweł

PS. Jak mógłbym doradzić coś alternatywnego, to raczej wrzuć ten silnik razem z jego oryginalną skrzynią do 205 i jak się uda, to trochę pojeździj, a później dopiero zacznij w tym grzebać :) .
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

to raczej wrzuć ten silnik razem z jego oryginalną skrzynią do 205 i jak się uda, to trochę pojeździj, a później dopiero zacznij w tym grzebać
dokładnie :wink:
P.S. Piweł, mi juz proponowali napęd 4x4 magicy z ABSu (na skraju) :lol:
elmroko

Post autor: elmroko »

powiem wam w skrucie o co chodzi z tym całym przedsięwzięciem. Cały samochód mamy robić w ramach kułka naukowego na pw simr. Politechnika daje nam wolną rękę i pomoże przy poszukiwaniach sponsora na tą inwestycję. Jak okaże się że 4x4 nie wypali to będziemy grzebać przy silniku. Najprościej byłoby wzmocnić silnik i wrzucić turbo. Jak ktoś z was wkładał już turbinkę do 2litrowego peugeota to doradźcie z doborem. W 405 t16 jeździła chyba garett t25 ale ja myślę o czymś większym. Może ktoś mógłby załatwić taniej kute tłoki i korbowody?
Pozdro
elmroko

Post autor: elmroko »

I jeszcze jedno
To nie jest jakaś ściema i poważnie ten projekt ruszy fundusze myślę że mamy wystarczające silnik i skrzynka jest napęd hamulce itd. Ogólnie cała 306s16 rozbita narazie nie mamy budy od 205. Może miałby ktoś coś taniego na sprzedaż?
Pozdro
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Aaaa, pw simr = smród i mnóstwo roboty (sorry, nie obrażaj się, ale tak to przeważnie ludzie interpretują :wink: ). A skąd, że się zapytam w ogóle macie/masz ten silnik??
Najprościej byłoby wzmocnić silnik i wrzucić turbo. Jak ktoś z was wkładał już turbinkę do 2litrowego peugeota to doradźcie z doborem. W 405 t16 jeździła chyba garett t25 ale ja myślę o czymś większym. Może ktoś mógłby załatwić taniej kute tłoki i korbowody?
No skoro mówisz, że tak byłoby najprościej :) . W 405 T16 jeździł Garrett, ale VAT25, a to zupełnie co innego. Zresztą po co psuć taki fajny silnik z 306 jak będzie już niebawem do wyrwania po taniości oryginał z 405 T16 :wink: (stawiam, że najdalej do wiosny obecny właściciel zmięknie :D ). Jak się bawić to w 2 litry wsadzałbym T3/T4 albo z nowych Garretta GT28.
"taniej kute tłoki i korbowody" - taniej niż ile?? Poza tym silniki XU z tego co się orientuję już w serii mają kute korby.
Michał gti pisze:P.S. Piweł, mi juz proponowali napęd 4x4 magicy z ABSu (na skraju)
O moi ulubieńcy :D . A jak mi Kamil zaproponował przejażdżkę moim samochodem, to wywaliło uszczelkę pod głowicą, a później skończyło się na wymianie motoru :lol: :evil: Ale w sumie w tym momencie nie wiem czy nie powinienem mu dziękować :twisted: :mrgreen:

Pozdro (i sorry za off-topic)
Piweł
Ex 205 GTi...
elmroko

Post autor: elmroko »

silnik jest z mojej rozbitej 306 choć nie ukrywam że t16 byłby lepszym rozwiązaniem. Co do garett to znalazłem właśnie Garrett GT28R Dual Ball-Bearing Turbos za 899$ ale czu to się da jeszcze gdzieś upchnąć?
elmroko

Post autor: elmroko »

a może Garrett GT60R/GT70R Dual Ball Bearing Turbos ?

Supports up to 2000 hp. For serious race applications only. Compressor: 141 mm, 56 Trim, 1.05 A/R. Dual ball bearings allow for higher efficiency and much faster spool up. Purchase TurboCalculator for the compressor map (available as an instant download). :D
pozdro
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Cały samochód mamy robić w ramach kułka naukowego na pw simr. Politechnika daje nam wolną rękę
Qrde, fajnie tam teraz macie :roll: Ja na początku usłyszałem " zapomnijcie o tych samochodach, nie powinno być ich w nazwie, tylko maszyny robocze" :evil:
Może ktoś mógłby załatwić taniej kute tłoki i korbowody?
Jak napisał Piweł, tam juz są kute korby :)
elmroko

Post autor: elmroko »

to tylko się cieszyć z tego powodu że korbowody są kute.
Liczę na to że niedługo się spotkamy na jakimś zlocie to wszyscy niedowiarkowie zobaczą że da się postawić 205 na 4 łapach. Myśleliśmy nawet o opcji przespawania podłogi od 405 wtedy napewno 4x4 byłoby realne ale to chyba już hardcore? co myślicie?
Pozro
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Ja mysle jak bedzie sie zachowywał peżocik przy takiej mocy :)
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
elmroko

Post autor: elmroko »

Qrde, fajnie tam teraz macie :roll: Ja na początku usłyszałem " zapomnijcie o tych samochodach, nie powinno być ich w nazwie, tylko maszyny robocze"

nie ukrywam że jest kiepsko ale zaczyna się po mału coś dziać na wydziale jak miałeś jakąś styczność z simrem to doskonale wiesz że smród i mnóstwo roboty to i tak za delikatne rozwinięcie skrótu
elmroko

Post autor: elmroko »

Dzon i co wymyśliłeś?
Zablokowany