skola pisze:
hmm bardzo dziwne miałem nowa pompe, nowe serwo, wszystkie przewody nowe, cale bebny z tyłu porobione, zaciski zregenerowane ze wszystkimi gumkami + piaskwoanie i malowanko, klocki zimermana i tarcze ate lite i nie hamwoal tak jak powinien ... co mi piowiesz na ten temat ?
skola pisze:
Co mógłbym jeszcze wymienić by te hamulce hamowały? ominałem jakis element układu?
Mogłeś pominąć... ale element układu jezdnego.
Nie powiem,że na pewno w Twoim przypadku, ale jest to możliwe.
Przerabiałem taki temat w trzech autach. Wymiana łożysk kół.
W jednym pojeździe był kłopot z tylnymi hamulcami,
w dwóch pozostałych przód, po wymianie łożysk hamulce były dużo skuteczniejsze.
Nie ma reguły, że ten czy inny system jest całkiem do kitu.
To są indywidualne przypadki.
Auto po dzwonie, też ma dużą szansę na podobne problemy.
Ja mam teraz od trzech tygodni auto w którym wymieniłem wszystkie elementy układu hamulcowego,
oprócz serwa, pompa hamulcowa używana (do testu porównawczego założona),
ale miary i stan wizualny - to samo co w "starej",
poprzedni właściciel drugiej pompy twierdzi,że hamulce były "brzytwa",
powietrza nie ma, ubytków płynu także nie ma,
a pedał ucieka do spodu przy powolnym naciskaniu, przy gwałtownym auto prawie staje dęba,
bez serwa pedał odbija "normalnie", sprężynuje mocno, po uruchomieniu serwa, tak jakby nie chciał wracać i też nie wiem co z tym zrobić, ani pięciu innych mechaników nie wie...
Skuteczność hamowania oczywiście... fatalna.
Pedał hamulca zachowuje się jednakowo w trakcie jazdy jak i na postoju.
(mam pewną teorię, ale to dopiero się okaże za kilka dni)
Aktualny właściciel nie ma pojęcia jakie były hamulce w tym aucie kiedyś,
więc nie wiadomo, czy auto od zarania dziejów nie miało problemów tego typu.
skola pisze:
Co do gumek w pompie miałem wszystko pomierzone razem z rozpiska wymiarów z Aso peugeota i co i dupa ... te gumki to kupa a nowa pompa do naszych po rabacie od 150 zł wiec nie az taka droga.
Nie miałem nigdy ani jednej nieudanej akcji z wymianą reparaturek,
obojętnie czy to zacisk, czy pompa/siłownik czy nawet cylinderek.