Problem z przekładnią kierowniczą.

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: TymczaS »

No więc mam taki problem. Nie podbili mi przeglądu bo min prawa osłona magla była porozrywana na strzępy. Więc wziąłem się za wymianę, no i doszedłem do etapu w którym nie wiem co zrobić. na maglu z prawej strony (magiel ze wspomaganiem) jest jeszcze jakiś dodatkowy drążek? od czego ten drążek. No i chyba trzeba go odkręcić żeby dało radę wsadzić gumę. I druga sprawa jak wyjąć drążki kierownicze. Nowe są na gwincie ale tych co są w maglu nie da się wykręcić, tzn kręcą się i nic.
Jak toś wie to piszcie proszę...
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: moralez »

Ten drazek jest wlasnie od wspomagania. Po odkreceniu go, z tego co pamietam mozna zmienic gume. Odkeraca sie drazki bardzo prosto. Robi sie to kluczem hydraulicznym chwytając za ta gruba czesc ktora sie wkreca w listwe. Sa tam jakies zapatki zabezpieczajace przed odkrecenim, ale chyba przy nowych drazkach daja nowe.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: TymczaS »

Odkręciłem ten drążek od wspomagania ale nic to nie dało. Tzn ten drążek od wspomagania jest założony na taki trzpień z gwintem a ten trzpień zamocowany jest do takiej obejmy która ściska gumę osłaniającą ta gruba cześć drążka która jest wkręcona w listwę. No a nowa guma do magla nie ma szans przez to przejść, wiec co teraz? To musi być jakoś rozbieralne. Co do drążka kierowniczego to nie mam jak chwycić za tą grubą część bo jest ona pod tą gumą którą przyciska ten trzpień o drążka wspomagania

http://www.forum.peugeot405.pl/viewtopi ... 82989bd33b

To jest link do tematu z takim samym problemem jak mój.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: moralez »

Wysun listwe calkiem( wymaga to odkrecenia zebatki z rozdzielaczem- do tego elementu mocuje sie kolumne kierownicza) Oczywiscie drazek z drugiej strony musi byc odkrecony. Ta gume oslaniajaca miejsce przykrecenia drazka da sie zsunac. Z tego co pamietam jest na wcisk.
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: skola »

daj fotke tego bo nie wiadomo o co za bardzo chodzi ...
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: moralez »

Odkrec drazek oznaczony 1
potem odkrec element oznaczony 2
Jesli masz juz odkrecony silownik wspomagania to powinna dac sie wysunac listwe w strone oslony ktora masz wymienic.
Gumowy "kapturek" oslaniajacy drugi drazek sciaga sie z listwy i mozna odkrecic przegub. Zeby przelozyc ten "kapturek" na nowy drazek trzeba odkrecic koncowke drazka.
Załączniki
maglownica.JPG
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: TymczaS »

Wielkie dzięki moralez :) Niestety nie miałem neta dopiero teraz włączyli ale doszedłem do tego wszystkiego drogą dedukcji. Magiel jest w częsciach, wszystko myje i czyszczę bo kupa rdzy i piachu, ale nie jest tragicznie. Nawet można powiedzieć jest dobrze :) Za jakiś czas dodam fotki w moim temacie. Dzięki jeszcze raz.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: TymczaS »

A i możesz mi jeszcze powiedzieć jak teraz ustawać magiel żeby był dobrze, żeby koła były równo i żeby kierownica byłą równo.?
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: martinop »

Jedź ustawić zbieżność.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: TymczaS »

nie chodzi o zbieżność ale np o to żeby mi się w ogóle kierunkowskazy wyłączały, i żeby to było na tyle prosto żeby szło to wyregulować na geometrii zawieszenia.
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: palpio »

Jeśli nie zmienisz długości drążków z końcówkami to praktycznie bez regulacji się obejdzię. Co do kierunkowskazów możesz zdjąć kierownicę i przestawić na wieloklinie ewentualnie na wieloklinie na krzyżaku przy montażu magla
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: TymczaS »

palpio dokładnie o to chodzi, czy da rade założyć magiel tak żeby już nie trzeba było nic poprawiać, drążki są tej samej długości. :) na szczęście.
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: palpio »

Da radę metodą prób
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: TymczaS »

Z osmolovem udało się ogarnąć ten układ kierowniczy. Nowe osłony i smar, wszystko wyczyszczone. Z założeniem magla nie było problemów, no ale założyliśmy go tak że jak auto jechało prosto to kierownica była przesunięta o 90stopni, no ale wystarczyła ją obrócić i już jest ok. Resztę zrobią na ustawieniu zbieżności :)
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z przekładnią kierowniczą.

Post autor: TymczaS »

A jednak nie wszystko jest ok. Magiel ma potężny luz. Czy ten luz mógł być powodem rozwalenia łożysk? I gdzie dokładnie jest ta tulejka w maglu? bo ja nie pamiętam żeby cokolwiek tam było.
ODPOWIEDZ