Tak jak juz Ci na maila pisalem, podejrzewam ze mogla ci strzelic ustrzelka pod glowice w okolicach jednego cylindra, i pewnie dostaje sie woda z olejem do cylindra i stad ta bialo/szara maz na kolektorze wydechowym.
Byc moze pekly pierscienie na tym cylindrze? Trudno powiedziec, zamiesc foto to bedzie latwiej.
Pierscienie ci nie mogly strzelic bo by ci wlasnie na czarno walilo w kolektor, bys mial taka mokra tlusta czarna sadze od oleju. Najprawdopodobnie dostaje sie woda na cylinder - uszkodzona uszczelka lub glowica.
Jedziesz Czesiu?...Jade jade...a nie z Toba to nie jade bo nie dojade!!!....
Odpada i olej i woda! To musi byc wina kolektora! Przeciez ty na 1 cylinder masz 2 osobne kanaly wydechowe, wiec jak by dostawala sie woda, to bys mial w kolektorze, dwa kanaly biale, a tak na jeden cylinder przypada ci jeden kanal bialy jeden czarny.
Wiec wyglada to tak jakby woda sie dostawala do samego kolektora... trudno powiedziec dlaczego tak sie dzieje.
Jak juz wczesniej pisalem jezdze na gazie wiec wtryskiwacz odpada!
A z tego co wiem to czym mniej sadzy w wydechu tym lepiej (dokladne spalanie mieszanki)
Wymienilem ten kolektor bo byl pekniety i cholernie glosno woz chodzil. Po zalozeniu dobrego kolektora praca silnika nie zmienila sie.
Dodam jeszcze ze wczesniej mialem problemy z diagnostyka silnika ale to duzo wczesniej...
Kolektor fabryczny z BX 16Valve! Wiem ze w P309 byl inny ale w 405 to chyba taki sam jak moj powinien byc?
Oczywiscie zapalam na na benzynie i czasami go "przelece" wiecej na benzynce ... Tez podejrzewalem wtryskiwacz ale troche gaz mnie zmylil ... No coz sprobuje wymienic na inny.
Zastanawia mnie to ze praca silnika jest rowna i ladna. Zreszta awaria wtryskiwaczy to bardzo rzadki przypadek! - ale nie mozna nie wykluczac.
Ciekawe czy przy awari wtryskiwacza nie powinien komputer tego wykryc (diagnostyka)
PS. wiecz moze czy silniki 1,9GTi maja takie same wtryskiwacze?