DESKA ROZDZIELCZA

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

DESKA ROZDZIELCZA

Post autor: RaveMan »

ludzie wiem ze taki temat juz byl kilka razy ale w zadnym nie bylo konkretnej odpowiedzi na pytanie: "jak zainstalowac zegary od GTI w zwyklej wersji" wiec pytam wszem i w obec jak to zrobic? moze jakis specjalista napisze kompletny poradnik nt . wymiany zegarow. Z gory dziekuje w imieniu swoim i wszystkich ktorzy maja z tym problemy
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
Robert 205

Post autor: Robert 205 »

Cieszę się, że znowu ktoś w tym temacie. Owszem było już o tym ale ja również nie dowiedziałem się nic mądrego. A chciałbym wiedzieć, czy licznik GTI wogóle pasuje do zwykłej deski np. od Juniorka i czy podłączenia do prędkościomierza i kontrolek będą pasować, no i czy to wszystko zadziała. Od biedy przeżyłbym gdyby tylko udało się uruchomić prędkościomierz, paliwo, temp., znaczy te wszystkie najważniejsze. Licznik od GTI jest po prostu dużo ładniejszy i zmienia całe wnętrze na przyjemniejsze. Może wreszcie ktoś sprzeda jakieś tajemnice na temat? Sam boję eksperymentować. Nie wiem nawet czy opłaca się kupować nowy licznik, czy jak kto woli "zestaw wskaźników".
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 4:42 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Co chcecie w temacie wiedzeiec :?:
Osobiscie pisalem juz nie raz na forum.Licznik pasuje,ale daszek nad licznik trzeba zmienic.Predkosciomierz dziala bez problemow.Trzeba przerabiac instalacje,bo jest wiecej kostek i zupelnie inny uklad przewodow. Ponadto niektorych sygnalow trzeba szukac po aucie ze schematem. Jest przy tym sporo grzebania i szukania,wiec temat conajmniej dla elektryka/elektronika amatora :wink:
Poszukajcie starych postow-troche tam bylo informacji. Na dzisiaj nie pamietam wszystkiego z glowy i musialbym troche przejrzec na aucie co i jak,i do czego,wiec latwiej bedzie,jak bedziecie pytac o konkretne sprawy.
Od siebie powiem tylko tyle,ze gdybym mial to robic jeszcze raz,to... bym robil :twisted: Efekt naprawde wart zachodu.
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

konkretne pytanie... na liczniku od gti widze 4 kostki.. z tego co pamietam to (nie w kolejnosci) dziesiecio-, dziewiecio-, osmio- i siedmiotorowe... w zwyklym liczniku sa 3 kostki? jesli tak to ilu torowe? innymi slowy, jesli jednej kostki brakuje, to ktorej, ktora nalezy sobie dokupic... chyba ze te trzy kostki w zwyklym liczniku sa zupelnie inne i trzeba sprawic sobie od razu 4 od gti, nie wiem bo nie zagladalem...

podsumowujac pierwsze pytanie w skrocie wyglada mniej wiecej tak:
1. czym roznia sie kostki w zwyklym liczniku i w gti, jesli sie roznia?
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Kostki od licznika GTI sa inne niz w zwyklym i maja zupelnie inaczej rozmieszczone przewody,wiec trzeba miec do licznika kostki.
Moze uda mi sie jutro pstryknac jakies fotki,to bedzie widac.
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

sprecyzujmy co znaczy zwykły licznik, bo jest ich troszke. Ja mam licznik od xs po 91r i wyglada bardzo podobnie do tego od gti ktory kupiłem, mysle ze i wtyczki i daszek będa te same, tylko czujniki (cisnienie i temp oleju?) nie będa dzialac gdyż orginalnie nie ma ich na bloku w silniku
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Zwykly licznik,to ten,ktory ma dzielone liczniki od kontrolek,ktore znajduja sie w jednym rzedzie nad licznikami.
Ten od XS/Garros/GT to juz mysle jedna "manka" z GTI,ale glowy uciac nie dam 8)
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Post autor: RaveMan »

coz wiem ze robie sie natretny, ale jak chcecie mi udzielac odpowiedzi na jakies pytania skoro ja nawet nie wiem od czego zaczac przy takiej operacji. Wybaczcie eksperci ale jestem laikiem w tych sprawach :twisted:
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: przemo »

A masz wogole kupiony ten licznik?? Bo mi sie wreszcie udalo go zainstalowac.Dziala wszystko to co do tej pory mialem, wskazniki temp oleju, cisnienia oleju i temp cieczy chlodzacej nie dzialaja ze wzgledu na brak czujnikow.Robakk ma racje ze rozstaw kabli nie pasuje w zaden sposob.Ja chcialem poprzekladac kable w kostkach ale okazalo sie to niemozliwe ze wzgledu na fabryczne "zamykanie" kostek.Majac jednak pelen opis(tzw dokumentajce) ktora robilem dobrych kilka godzin,pozbylem sie kostek i polaczylem deske z kablami za pomoca lutow.Efekt jest naprawde powalajacy...W razie pytan sluze pomoca bo jestem "na swiezo" po robocie... moje gg 242609 pozdro
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

Przemo!! Instrukcje w PDF zrób!!
morus

Post autor: morus »

Ogólnie nie wiem, o co wam chodzi z tymi kostkami ja jestem świeżo po przeróbce i kostki wykorzystałem stare (jest tylko problem z ta najmniejsza, bo brakuje jednego kabla i tutaj zdałem się na lutownic i przylutowałem, ale nie polecam tej metody mniej wprawnym ludziom, bo łatwo zniszczyć delikatne ścieżki licznika). Rozebrać je nie problem. Jeśli ktoś nie potrafi to porostu proponuje uciąć kabel tak z 4 cm od kostki i sztukować. Ogólnie mam tylko problem z kontrolka od poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku. Najdziwniejsze jest to ze działa od ręcznego. Jak by ktoś miał dokładny schemat wtyczek z GTI to bym był wdzięczny. Ogólnie tez zastanawiam się nad podłączeniem dodatkowych wskaźników, ale nigdzie nie mogę dostać czujnika temperatury i ciśnienia oleju. Zastanawiam się jak obejść problem braku czujnika płyny chłodzącego i tu prośba do użytkowników 1.4 XS, bo jeśli się nie mylę oni go maja a jest to silnik podobny budowa do mojego 1.1 (TU!M), Mianowicie czy czujnik temperatury jest jednocześnie czujnikiem przegrzania tzn. od kontrolki (ma może dwa wyjścia) czy jest oddzielny. Jeśli jest oddzielny to gdzie się dokładnie znajduje, bo może istnieje szansa zainstalowania go u mnie. Za wszelki info z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: przemo »

Wszystko fajnie pieknie i tak jak mowisz do polowy moglem rozebrac kostki czyli dwie sztuki.Ale okazalo sie ze w tych rozbieralnych mam inne rozmiary pinow niz w tych ktorych rozebrac nie moglem.Wiec nawet jakby mi sie to udalo to nie wlozyl bym pinow z jednej kostki do drugiej.Pomijajac zmudna metode sztukowania,wybralem zmudna metode lutowania do deski 8) Najwazniejsze zeby jednak wszystko dzialalo.Co do tej dokumentacji to ja sfotografuje i wysle kazdemu kto bedzie chcial.Pozdro
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
morus

Post autor: morus »

W tych drugich to sa kabelki wciskane na takie blaszki wiec nic nie trzeba przekladac nawet lutowac ale mniejsza z tym jak bedziesz mial dokumentacjie to mi podesli bede wdzieczny (może uda mi ssie zrobic ta kontrolke :oops: )
ODPOWIEDZ