Wysokie obroty !!
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wysokie obroty !!
http://www.allegro.pl/item870329444_pot ... t_tps.html
Tu masz link do nowego czujnika położenia przepustnicy. Sprawdz sobie numery twojego czujnika ale u mnie pasuje idealnie i numery też się zgadzają. Jedynie jest taka sprawa że trzeba odpowiednio potem ustawić położenie tego czujnika bo teoretycznie (z tego co wiem) nie powinno się ga samemu sciągać tylko całą przepustnice wymienić z czujnikiem
Co do ustawiania tego badziewia to mam gdzieś instrukcje z forum golfa, ktoś to tam rozkminił. W golfach jest identyczny Mono-Jertonik.
Tu masz link do nowego czujnika położenia przepustnicy. Sprawdz sobie numery twojego czujnika ale u mnie pasuje idealnie i numery też się zgadzają. Jedynie jest taka sprawa że trzeba odpowiednio potem ustawić położenie tego czujnika bo teoretycznie (z tego co wiem) nie powinno się ga samemu sciągać tylko całą przepustnice wymienić z czujnikiem
Co do ustawiania tego badziewia to mam gdzieś instrukcje z forum golfa, ktoś to tam rozkminił. W golfach jest identyczny Mono-Jertonik.
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wysokie obroty !!
Żeby sprawdzić ustawienie TPSu najpierw musisz całkowicie zamknąć przepustnicę. W tym celu trzeba cofnąć całkowicie silniczek krokowy. Zdejmij z niego wtyczkę i do dwóch górnych pinów podłączyć napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zależnie jak podłączysz bieguny to silniczek albo się wysunie albo schowa. Wtyczki od krokowca na razie nie podłączaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w rękę i podłączasz się do pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej). Wtyczka do TPSu musi być cały czas podpięta (zsuń sobie tylko gumkę z wtyczki), przekręcasz kluczyki żeby kontrolki się zapaliły, napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V. Jesli jest inne to odkręć 4 śrubki torx i wyreguluj. Po regulacji sprawdź czy ścieżki nie maja przerw- stopniowo otwieraj przepustnice i obserwuj wskazania woltomierza. Napięcie musi płynnie rosnąc, aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie już nie rośnie i utrzymuje się na stałym poziomie 4,8-4,9V. Teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłączamy woltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi być napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniać się aż do 1/5 otwarcia przepustnicy, potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowitym otwarciu przepustnicy powinno mieć wartość 4,5-4,9V. Warto jeszcze sprawdzić napięcie zasilające TPS , odłącz wtyczkę TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłącz woltomierz , powinno być napięcie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go po prostu, są tylko piny 1,2,4,5.
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłącz klemy od akumulatora na chwilkę.
Tu masz jeszcze wskazówki co do regulacji tą śrubką zderzakową od krokowca co ją rozregulowałeś.
Luz miedzy wkrętem a silnikiem krokowym przy maksymalnie cofniętym silniku krokowym powinien wynosić 0,5mm. Musisz cofnąć maksymalnie krokowiec, potem podłączyć miernik do pinów 3 i 4. Potem wkręcaj wkręt oporowy aż obwód się zamknie. Później odkręć wkręt o około 0,5 - 1 obrót i powinno być dobrze. Powodzenia
Sprawdzenie i regulacja stycznika przepustnicy:
1. odłączyć złącze elektryczne regulatora biegu jałowego
2. zasilić regulator źródłem o napięciu 6V. Podłączyć plus zasilania do górnej końcówki złącza, a masę do końcówki znajdującej się dokładnie poniżej
3. odciąć zasilanie gdy trzpień popychający całkowicie wejdzie
4. podłączyć multimetr (przełączony na omomierz) do dolnych końcówek złącza
5. wprowadzić płytkę szczelinomierza o grubości 0,5+-0,10 mm między dźwignię przepustnicy a trzpień popychający. Rezystancja nie powinna się zmieniać. W przeciwnym razie należy wykonać regulację za pomocą wkręta oporowego dźwigni
6. dołączyć złącze.
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go po prostu, są tylko piny 1,2,4,5.
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłącz klemy od akumulatora na chwilkę.
Tu masz jeszcze wskazówki co do regulacji tą śrubką zderzakową od krokowca co ją rozregulowałeś.
Luz miedzy wkrętem a silnikiem krokowym przy maksymalnie cofniętym silniku krokowym powinien wynosić 0,5mm. Musisz cofnąć maksymalnie krokowiec, potem podłączyć miernik do pinów 3 i 4. Potem wkręcaj wkręt oporowy aż obwód się zamknie. Później odkręć wkręt o około 0,5 - 1 obrót i powinno być dobrze. Powodzenia
Sprawdzenie i regulacja stycznika przepustnicy:
1. odłączyć złącze elektryczne regulatora biegu jałowego
2. zasilić regulator źródłem o napięciu 6V. Podłączyć plus zasilania do górnej końcówki złącza, a masę do końcówki znajdującej się dokładnie poniżej
3. odciąć zasilanie gdy trzpień popychający całkowicie wejdzie
4. podłączyć multimetr (przełączony na omomierz) do dolnych końcówek złącza
5. wprowadzić płytkę szczelinomierza o grubości 0,5+-0,10 mm między dźwignię przepustnicy a trzpień popychający. Rezystancja nie powinna się zmieniać. W przeciwnym razie należy wykonać regulację za pomocą wkręta oporowego dźwigni
6. dołączyć złącze.
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Wielkie dzięki! Jak sobie z tym nie poradzę to udam się z tym do kogoś kto ma jakieś pojęcie w tej dziedzinie!
Byłem juz na szrocie i może znajdą takie cóż s jak by co to wezmę cały wtrysk żeby się nie bawić w ustawianie! A jak nie to zamówię nowe!
Byłem juz na szrocie i może znajdą takie cóż s jak by co to wezmę cały wtrysk żeby się nie bawić w ustawianie! A jak nie to zamówię nowe!
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wysokie obroty !!
Co do nowego z aso to kosztuje jedynie 1 835,47 PLN
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Prawie tyle co cała moja Indiana! Na pewno no nich się nie udam!
- chaos
- Junior
- Posty: 351
- Rejestracja: 25 maja pt, 2007 6:54 am
- Posiadany PUG: sie mota zmota
- Numer Gadu-gadu: 3116894
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wysokie obroty !!
jak coś to moge ci całe przysłać razem z kolektorem ssącym kompletne
sygnatura usunięta ze względu na pokazywanie nagich pośladków i pięknych dorodnych piersi...
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Poszło Pw
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Panowie mam jeszcze jednopytanie!
Czy jak kupię ten potencjometr z wtrysku do silnika 1,400 to czy będzie pasował czy muszę szukać o takich samych numerach ?
I gdzie tych numerków szukać ?
Czy jak kupię ten potencjometr z wtrysku do silnika 1,400 to czy będzie pasował czy muszę szukać o takich samych numerach ?
I gdzie tych numerków szukać ?
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wysokie obroty !!
Dzisiaj pożyczyłem sobie miernik od znajomego mechanika i zacząłem zabawę z ustawianiem według opisu Jozka. Nie było tak jak w opisie więc poustawiałem tak jak ma być i teraz normalnie jest idealnie!!! Wszystko ładnie pracuje, ładnie schodzi z obrotów, obroty nie falują po prostu SUPER
Jeszcze raz wielkie dzięki dla Jozka za udostępnienie opisu bez którego mógłbym sobie pomarzyć o wolnych obrotach!
Jeszcze raz wielkie dzięki dla Jozka za udostępnienie opisu bez którego mógłbym sobie pomarzyć o wolnych obrotach!
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wysokie obroty !!
Fajnie że działa. Mi to też trochę nerwów zjadło.
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Wysokie obroty !!
Ożywię temat - ja mam taki problem, że między pinami 1 a 2 jest tak jak w opisie (na zamkniętej 0,22, przy otwartej 4,85), ale na pinach 1 i 4 dojdę maksimum do 4,0 a nie 4,5-4,9. W żadnym ustawieniu nie daje rady uzyskać takiego wyniku :/ Poza tym ustawienie krokowca - niezależnie jak kręcę tym trzpieniem krokowca, to mam opór w granicach 0,1łoma :/ Zaczynam się poddawać, bo Indianka ześwirowała i pali mi po 20l/100km nawet i sypie błędami, że aż ręce opadają. (błedy dosłownie losowo, np. 41, co oznacza "Brak sygnału z czujnika obrotów wału korbowego." jakby w TU3M dało się to podłączyć w ogóle :/ ) Tuż po regulacji zresztą chodził strasznie - obroty falowały od 500 do 2000, a depnięcie gazu do dechy powodowało zadławienie się silnika i gaśnięcie. Po ponownym odpaleniu było idealnie, ale świeciła się kontrolka kompa na stałe.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wysokie obroty !!
W 205, raczej w późniejszych latach, pojawiały się TU3M sterowane za pomocą Bosch MA3.1 (Mono-Motronic) i tam jest używany czujnik położenia wału. Ba! Tam jest chyba nawet czujnik prędkości w skrzyni.
Według mnie jeśli max masz 4,0V to albo masz problem z czujnikiem położenia przepustnicy albo przestawiona śrubę ograniczającą otwarcie przepustnicy. Z tym, że tej śruby się raczej nie rusza, bo ona jest ustawiana w fabryce i najczęściej czymś zabezpieczana.
Według mnie jeśli max masz 4,0V to albo masz problem z czujnikiem położenia przepustnicy albo przestawiona śrubę ograniczającą otwarcie przepustnicy. Z tym, że tej śruby się raczej nie rusza, bo ona jest ustawiana w fabryce i najczęściej czymś zabezpieczana.
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Wysokie obroty !!
Na 100% mam A2.2 a nie 3.1. (mam Mono-Jetronic)
Mam dwa zapasowe czujniki i za godzinkę w domu podłączę napięcie z zasilacza i wyreguluje..oby chociaż jeden działał ;] Ogólnie już świra dostaje z tym samochodem
Mam dwa zapasowe czujniki i za godzinkę w domu podłączę napięcie z zasilacza i wyreguluje..oby chociaż jeden działał ;] Ogólnie już świra dostaje z tym samochodem
Ostatnio zmieniony 14 paź czw, 2010 12:03 am przez DJPreZes, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wysokie obroty !!
Z zasilacza będziesz miał inne napięcie niż z z auta, więc tak na prawdę dobrze nie wyregulujesz. Lepiej podłącz do auta i tam reguluj.
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Wysokie obroty !!
Na 1 i 4 ma być ~5 - ja mam w samochodzie 4,95. W samochodzie nie dam rady regulować, bo jutro z rana muszę jechać...ech... najwyżej jak złoże wyregulowany w domu wtrysk, a się okaże,że nie działa, to mnie komunikacja miejska czeka.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio