witam!
mam problem z ukladem chlodzenia.
otóż wymieniłem chłodnicę i zalałem układ płynem, odpowietrzyłem na dwóch odpowietrznikach,
dolałem do maxa po otwarciu się termostatu na gorącym silniku, i tak zostało przez jakiś tydzień do wczoraj. a to dlatego, że zapaliła się kontrolka płynu.
no to zerkam na chlodnicę wpierw...sucha, przewody które mogły puszczać po "poruszaniu" też suche.
za to na zbiorniku wyrównawczym ślady "wyrzyganego" płynu. ile go mogło tam wyrzygać to trudno stwierdzić. rodzi się pytanie gdzie ten płyn ucieka, zostawiłem samochód w garażu na czystym betonie
i póki co też sucho pod silnikiem.
pomyślałem, że może źle odpowietrzyłem układ i powietrze wypchnęło płyn...,z tym że nagrzewnica działa prawidłowo, dmucha ładnie cieplutko.
czy ktoś ma pomysł gdzie ten płyn się podział i czy mogłem coś pominąć?
Objawy zapowietrzonego ukladu chlodzenia...
-
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
- Posiadany PUG: GRD i GTD
- Numer Gadu-gadu: 296692
- Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie
Re: Objawy zapowietrzonego ukladu chlodzenia...
myśle że zle był układ odpowietrzony Ja robie tak jak wymieniam płyn chłodniczyzalewam powolutku na otwartych odpowietrznikach jak leje płyn przez nie to zakrencam i dalej leje powoli płyn z małymi przerwami do poziomu min w zbiorniczku po zapaleniu silnika i nagrzaniu jak termostat puszcza i jak płyn ubywa to dolewam płyn do max i zostawiam zapalony silnik do tego momentu jak sie wentylator chłodnicy włancza Zbiorniczek wyrównawczy zostawiam otwarty przez cały czas tej operacji po wlaczeniu wentylatorów i pochwili ustaniu wylanczam silnik sprawdzam poziom plynujesli trzeba dolewam na max zakrecam zbiorniczek i musi być wpozadku