wymiana liczników
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
wymiana liczników
witam wszystkich jestem nowy na forum, ale mam nadzieję, że moja przygoda z 205 trochę potrwa i aktywność na forum też pisze ponieważ mam problem. chciałem sprawdzić czy działa licznik i przez przypadek z samochodu kabel od postojowych podłączyłem do pinu 4 w kostce 7
poszedł dym i zobaczyłem ze się przepaliła ścieżka i teraz mam pytanie jak naprawić tą ścieżke i jak sprawdzić miernikiem elektrycznym czy przechodzi prąd. mam też problem z niektórymi oznaczeniami proszę o pomoc. wiem że dużo było tematów o liczniku, ale każdy samochód ma troszeczkę inny opis kabli. jeszcze mam takie pytanie dlaczego przepaliła się ścieżka masy podłączając napięcie postojówek do 4 pinu w kostce 7?
poszedł dym i zobaczyłem ze się przepaliła ścieżka i teraz mam pytanie jak naprawić tą ścieżke i jak sprawdzić miernikiem elektrycznym czy przechodzi prąd. mam też problem z niektórymi oznaczeniami proszę o pomoc. wiem że dużo było tematów o liczniku, ale każdy samochód ma troszeczkę inny opis kabli. jeszcze mam takie pytanie dlaczego przepaliła się ścieżka masy podłączając napięcie postojówek do 4 pinu w kostce 7?
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wymiana liczników
Witamy na forum.
Na początku zapraszam do tematu "Nowi witają się w tym temacie" w celu opowiedzenia paru słów o sobie.
Jeśli ścieżka ma po prostu przerwę to polecam użycie lakieru przewodzącego prąd do obwodów drukowanych.
Czy pisząc "kostka 7" masz na myśli kostkę 7 pinową?
Skoro było kilka tematów na temat liczników to czemu nie zadałeś pytania w jednym z nich? Poza tym jeśli nie wiesz jak miernikiem sprawdzić czy jest połączenie między dwoma punktami to trochę dziwie się, że samemu zabrałeś się za taką robotę.
EDIT:
Na wypadek gdyby ktoś w przyszłości poszukiwał informacji na temat przekładki zegarów to zamieszczam kilka linków:
1. Licznik
2. Obrotomierz w dieslu czyli wymiana licznika
3. Licznik od GTI do zwyklego Puga, Czujniki....
4. czujnik cisnienia oleju i temp oleju, gdzie podpiąć, INFO
Na początku zapraszam do tematu "Nowi witają się w tym temacie" w celu opowiedzenia paru słów o sobie.
Jeśli ścieżka ma po prostu przerwę to polecam użycie lakieru przewodzącego prąd do obwodów drukowanych.
Czy pisząc "kostka 7" masz na myśli kostkę 7 pinową?
Skoro było kilka tematów na temat liczników to czemu nie zadałeś pytania w jednym z nich? Poza tym jeśli nie wiesz jak miernikiem sprawdzić czy jest połączenie między dwoma punktami to trochę dziwie się, że samemu zabrałeś się za taką robotę.
EDIT:
Na wypadek gdyby ktoś w przyszłości poszukiwał informacji na temat przekładki zegarów to zamieszczam kilka linków:
1. Licznik
2. Obrotomierz w dieslu czyli wymiana licznika
3. Licznik od GTI do zwyklego Puga, Czujniki....
4. czujnik cisnienia oleju i temp oleju, gdzie podpiąć, INFO
Ostatnio zmieniony 02 lis wt, 2010 1:16 am przez cejot, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
wiem jak sprawdzić czy coś przewodzi prąd jak płynie w nim prąd. ale chciałem sprawdzić do jakiego miejsca przewodzony jest prąd, tylko nie wiem jak go podłaczyć do tej ścieżki, wiem ze nie potrafie tego wytłumaczyć ale spróbuję. chce w domu podłączyć prąd do tej ścieżki i sprawdzic do kąd dochodzi ale nie wiem jak to zrobić. tak chodziło mi o 7 pinową kostkę pin 4
a jeśli udałoby mi sie zrobić tą ścierzkę z masą to podając tu na forum numery przewodów pomoglibyście mi podłączyć te zegary? mam zrobioną rozpiskę jakie przewody mam w poszczególnych kostkach. aha i widzę że będzie dla mnie dużym problemem zrobić osobne kierunki, obrotomierz i wskaźnik cieczy chłodzącej bo w biedzie tego nie było. i nie znalazłem przewodu do poziomu paliwa ;/
ścieżka naprawiona co do kabli w liczniku to juz doszedłem co i jak tylko nie wiem jak zrobić osobne kierunki wskaźnik cieczy chłodzącej, obrotomierz. nie wiem jak powyjmować kable z kostek i jak przerobić kostkę 6 pinową na 7 pinową proszę o pomoc
a jeśli udałoby mi sie zrobić tą ścierzkę z masą to podając tu na forum numery przewodów pomoglibyście mi podłączyć te zegary? mam zrobioną rozpiskę jakie przewody mam w poszczególnych kostkach. aha i widzę że będzie dla mnie dużym problemem zrobić osobne kierunki, obrotomierz i wskaźnik cieczy chłodzącej bo w biedzie tego nie było. i nie znalazłem przewodu do poziomu paliwa ;/
ścieżka naprawiona co do kabli w liczniku to juz doszedłem co i jak tylko nie wiem jak zrobić osobne kierunki wskaźnik cieczy chłodzącej, obrotomierz. nie wiem jak powyjmować kable z kostek i jak przerobić kostkę 6 pinową na 7 pinową proszę o pomoc
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: wymiana liczników
wg mnie najprostszym i najlepszym rozwiązaniem będzie kupno wiązki licznik-bezpieczniki, wymieniasz ją i masz wszystko załatwione
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
niestety nie mam na tyle pieniędzy poradziłem sobie z kablami zastanawiam sie tylko jak zrobić tą kostke 7 pinową z 6 pinowej. i tak mam dużo satysfakcję, bo poprzekładałem kable i wszystko działa jak należy (oprócz kontrolek i funkcji zawartych w 7 pinowej kostce bo jej nie zrobiłem ;d) tylko nie wiem jak zrobić obrotomierz i wskaźnik cieczy chłodzącej. poszukam jeszzce na forum o obrotomierzu do zegarów xs i silnikiem tu3a, ale jeśli wiecie to się odezwijcie na moje gg lub priv dobrze? bardzo bym prosił. o wskaźnik cieczy się mniej martwie bo z tego co czytałem wystarczy podłączyć kabel do czujnika pod maską (wcześniej kupując ten czujnik znaczy termometr) i podłączyć do odpowiedniego miejsca w liczniku. jeśli się myle to mnie poprawcie byłbym wdzięczny
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
wiem, ze wszystko jest napisane na tym forum ale czytając to wszystko staje się coraz głupszy juz wiem jak zrobić te kierunki, wystarczy kabel od zegarka i od kierunków z tablicy bezpieczników przelutować w odpowiednie miejsce, ale z tym obrotomierzem i wskaźnikiem cieczy chłodzącej nie potrafię sobie dać rady. posiadam automatyczną cewkę i nie wiem jak podłączyć obrotomierz od XS jaegera. z wskaźnikiem cieczy wystarczy puścić kabel do czujnika i podłaczyć pod zegary? jeszcze mam takie pytanko co oznacza, że kabel np 47a może być w bezpiecznikach, to wtedy trzeba go stamtąd zabrać czy dolutować inny i podłączyć do zegarów?
- helterskelter
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
- Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WP
Re: wymiana liczników
Jeśli masz kabel 47A podpięty do czujnika, to jego drugi koniec powinieneś odnaleźć w kostce PC1 (obok tablicy bezpieczników). Zatem wystarczy od kostki PC1 (pin nr 5) przeprowadzić dodatkowy przewód do licznika i podłączyć pod pin nr 6 (kostka 10-pinowa) a wskaźnik wychyłkowy temperatury cieczy powinien działać. Można też przeprowadzić nowy kabel od czujnika bezpośrednio do licznika z pominięciem kostki PC1.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
dziękuje wam za wskazówki. niestety ale w temacie obrotomierza jestem głupi i nie potrafie sobie z nim poradzić, mam nadzieje że ktoś "kumaty " się odezwie do mnie, bądź w tym temacie i mnie oświeci co do kierunków nie podłączyłem ich bo u mnie jest taka plątanina kabli przy bezpiecznikach ze szkoda gadać wszystko pozostałe działa jak należy z tych rzeczy co nie chodzą są kierunki i obrotomierz
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: wymiana liczników
gdzieś był schemat podłączenia obrotka tylko nie moge znaleźc, ładnie opisana kostka ze zdjęciem
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
szukałem na tym forum, ale znalazłem tylko do diesla. Mam silnik TU3a (o ile się nie myle to k1g od citroena dokładnie jest) 1.4 i licznik jaegera XS prawdopodobnie z 88 czy 89 roku. licznik był wzięty z silnika gaźnikowego 1.4 tyle że leżaka (XU chyba) to wszystko co wiem na ten temat.
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: wymiana liczników
Może ten link co Ci pomoże http://forum.peugeot309.pl/obrotomierz- ... mierz.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
ten link nie chce działać (przynajmniej w tym momencie ) mam jeszcze jedno pytanko. można podłączyć kontrolki liczników pod kierunki? znaczy przeciągnąć od licznika przewody i podłączyć pod kierunek? ułatwiło by mi to bardzo sprawę, bo w tej wiązce kabli dostać się do tej kostki gdzie sa kierunki jest niemożliwe a pociągnąć kabel do kierunku jest dużo łatwiej
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
nie rozumiem z włącznika awaryjnych. mnie chodzi ze jak daje lewy to żeby na desce lewy migał a nie oba tak jak awaryjne. wydaje mi się , że piszesz ok ale ja nie potrafię tego zrozumieć. tylko ten obrotomierz i kierunki zostały ahh tak nie wiele a jednak denerwuje ;d wiecie moze co się dzieje z tą stronką od 309?
p.s. w licznikach XS wskazówka prędkościomierza i obrotomierza zawsze jest tak wykrzywiona, czy to od temperatury?
p.s. w licznikach XS wskazówka prędkościomierza i obrotomierza zawsze jest tak wykrzywiona, czy to od temperatury?
Ostatnio zmieniony 02 lis wt, 2010 2:29 pm przez vectra2, łącznie zmieniany 1 raz.